AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Virker som det er mindretallet i forhold som er fornøyde....klaging på et eller annet heletiden er nok vanlig dessverre. Hvorfor blir folk i et forhold så lenge da? Mange vil jo heller ikke ta opp problemene. Anonymkode: 3c8cd...2de
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Det er blitt helt vanvittig med alle slags krav og mas. Her holder man seg laaaaangt unna slikt. Anonymkode: 7949a...9e8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Dette har du fra nettet, det er her klagene kommer ut. Det står langt bedre til enn du får inntrykk av. Du må velge andre nettsteder. Der finner du det helt motsatte, hvor alt er perfekt, med hund og hytte og lange feriereiser, med drømmepartner. Selvsagt like feil det også, men det veier opp. Anonymkode: c8639...87a 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Jeg velger å ikke bli samboer, det løser mye Mindre tid sammen, slipper å diskutere ting. Møtes for felles hygge mest.. TS Anonymkode: 3c8cd...2de
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Det er jo ikke så rart. De aller fleste mennesker er ikke attraktive, og det at man må velge en partner som ikke er attraktiv gjør jo sitt. Ganske synd egentlig, men sånn er det. Man vil jo alle ha en fysisk attraktiv partner, men svært få kan få en. Anonymkode: 47e15...fb2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Virker som det er mindretallet i forhold som er fornøyde....klaging på et eller annet heletiden er nok vanlig dessverre. Hvorfor blir folk i et forhold så lenge da? Mange vil jo heller ikke ta opp problemene. Anonymkode: 3c8cd...2de Du kan ikke vite om mindretallet er fornøyd. Du hører bare de som klager, du hører ikke de som er fornøyd. Anonymkode: 58e82...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Det er nok litt opphopning med mennesker som ikke er fornøyde på forum. De som har det bra har nok heller ikke behov for å lette hjertet. Leste at 40 prosent skiller seg og mange angrer på skillsmissen. Så kan man diskutere hva som er normale forventninger i et forhold og hva som er uakseptabel oppførsel. Det å bli overkjørt av en kontrollerende partner er ikke bra (tenker på de som vil ha det på sin måte). Men det er heller ikke bra å være passiv og ikke ta ansvar for noe (tenker på de som syns alt er greit og at minste motstands vei er best). All sympati til dere som lever i usunne forhold. Støtter skillsmisse når man er mer ulykkelig enn lykkelig og man har gjort det man kan for å rette opp i ting. Det er ikke nødvendigvis innrømmelser og legge seg flat som er viktig, men hvordan man går videre. At man går videre på en måte som passer for begge. Hvis det destruktive i et forhold fortsetter, så kan det ikke bli bra. Anonymkode: 54b43...5e4
Beloved Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 De aller fleste klager jo også litt på ting innimellom, uten å ønske å gjøre noe drastisk allikevel. Noen ganger er ungene mine skikkelig slitsomme, og da hender det jeg bruker 2 minutter på å klage på dem til mannen min, mora mi, en kollega... Men allikevel elsker jeg ungene mine og ville ikke byttet dem ut for alt i verden. Akkurat det samme gjelder for mannen min også.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo ikke så rart. De aller fleste mennesker er ikke attraktive, og det at man må velge en partner som ikke er attraktiv gjør jo sitt. Ganske synd egentlig, men sånn er det. Man vil jo alle ha en fysisk attraktiv partner, men svært få kan få en. Anonymkode: 47e15...fb2 😂😂😂 Ja, for de fleste klager på utseende til partner. Ikke ting de gjør og ikke gjør i forholdet. Anonymkode: 03b5f...8af 3 1
Fremmed fugl Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 Rart, er dem i mest forpliktende forhold (gifte og samboere) som er mest fornøyde med livet i Norge. Deretter dem som lever som enslige men som har kjæreste. Obs, dette er ikke om man er fornøyd med forholdet, men livet generelt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Virker som det er mindretallet i forhold som er fornøyde....klaging på et eller annet heletiden er nok vanlig dessverre. Hvorfor blir folk i et forhold så lenge da? Mange vil jo heller ikke ta opp problemene. Anonymkode: 3c8cd...2de Om jeg klager litt så betyr jo ikke det at jeg er nødvendigvis misfornøyd med forholdet. Men at jeg er misfornøyd med et problem vi har. Det er noe helt annet. Om jeg klager på at mannen min fiser så vondt at jeg må ut døra og lufte hele huset fordi han ikke gidder å gå på do. Så er det akkurat den fisinga jeg er irritert på ikke selve forholdet. Det er jo ellers bra. Men nå er jo ikke livet som i disney eventyr leve lykkelig resten av sitt liv på røde roser uten problemer. Alle har problemer i forholdet sitt. Problemer er til for å løses. Men den dagen ingen problemer blir løst. Da er jeg også misfornøyd med forholdet mitt Anonymkode: 22125...86d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo ikke så rart. De aller fleste mennesker er ikke attraktive, og det at man må velge en partner som ikke er attraktiv gjør jo sitt. Ganske synd egentlig, men sånn er det. Man vil jo alle ha en fysisk attraktiv partner, men svært få kan få en. Anonymkode: 47e15...fb2 Hva er dette for noe tull? Alle mennesker er attraktive, det er mye riktigere å si enn det motsatte. Men enkelte krever at du bruker tid for å finne det som er attraktivt ved dem. Anonymkode: c8639...87a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #13 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er jo ikke så rart. De aller fleste mennesker er ikke attraktive, og det at man må velge en partner som ikke er attraktiv gjør jo sitt. Ganske synd egentlig, men sånn er det. Man vil jo alle ha en fysisk attraktiv partner, men svært få kan få en. Anonymkode: 47e15...fb2 Ååå du kommer aldri til å finne den store kjærligheten. Hvis man ikke tåler at sin patner blir preget av tidens tann og ikke forstår at utseende faktisk ikke til syvende og sist er det minst viktigste i forholdet. Da kommer du desverre ikke langt Anonymkode: 22125...86d 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 Skal du ha det litt bedre i et forhold, må du være særboer. Om du er ferdig med barn. Anonymkode: 9302d...78b
Fremmed fugl Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 Fremmed fugl skrev (6 minutter siden): Rart, er dem i mest forpliktende forhold (gifte og samboere) som er mest fornøyde med livet i Norge. Deretter dem som lever som enslige men som har kjæreste. Obs, dette er ikke om man er fornøyd med forholdet, men livet generelt. Så til hvor fornøyde voksne som lever sammen er med selve parforholdet. På en skala på 1-10, der 10 er det beste, så er 10 det vanligste svaret.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #16 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skal du ha det litt bedre i et forhold, må du være særboer. Om du er ferdig med barn. Anonymkode: 9302d...78b Signerer denne. Det er påfallende hvor stor misnøye den daglige gnissingen mellom samboere skaper; særlige når det er ekstra stressfaktorer som barn, karrieremas og en masse lånefinansierte materielle ting inne i bildet. I vår SoMe-kultur er svært mange panisk opptatte av at fasaden ikke skal slå sprekker, og er derfor tilbøyelige til å gi uriktige svar på spørsmål om hvordan de har det i samlivet. Mange vil ikke engang innrømme miséren for seg selv, men prøver å flyte videre på ønsketenkning og selvbedrag. Hvis noen lurer på hvordan virkeligheten forholder seg, er det bare å se på statistikken over samlivsbrudd. Anonymkode: 8faed...e79 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #17 Skrevet 2. april 2024 Jeg er stort sett veldig fornøyd. Det samme vet jeg jo venninnene mine er (med et-par unntak, de planlegger å gå). Saken er jo at man kun snakker om det negative. Akkurat som at det er det man går inn på samlivsforumet og skriver. Og når Line klager over at mannen (som ellers er fantastisk) aldri lager middag. Så er jo ikke min respons at min mann stortrives på kjøkkenet, og fikser mye godt til hele familien. Man treffes jo heller ikke til en venninnemiddag, og innleder en samtale om hvor lykkelig man er, og hvor godt man blir tatt vare på. Det er selvskryt, først og fremst, men også sårende om noen rundt bordet ikke føler det samme. Derfor vil bildet du hører/leser være veldig skjevt sett mot hvordan forholdet faktisk er. Anonymkode: e2768...579 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå