AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #1 Skrevet 2. april 2024 Hei. Vi lurer på om vår datter på 8 år kan ha anstrengelsesastma. Har fått tilbakemelding fra lege at hun da må utredes med pustetest OG blodprøve. Jeg vet at hun ikke ønsker å ta blodprøve,så spm er om de anstrengelsesastma kan utredes kun ved pustetest? Anonymkode: 354d6...d73
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #2 Skrevet 2. april 2024 Jeg tok ikke blodprøve. Kun spirometri x3 uten medisin, og så fikk jeg medisin. Ventet 15 minutter (tror jeg) og så ny pusteprøve. Fikk astmadiagnose. Anonymkode: 98e68...8a1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Husk å utrede for Eilo. men 8 åring bør fint kunne ta blodprøver. Dere må oppmuntre og bruke Embla krem. Anonymkode: f2cfd...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Enig i at EILO/VCD også må tenkes på. Kommer helt an på symptomene hun har hva som kreves, så det viktigste er å starte der. Anonymkode: 933e4...1af
emrik Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Min sønn ble henvist til astma/allergi-laben på lokalsykehuset. Spirometri x3 med/uten medisin og prikk-tester først, før han fikk ny time til belastningstest, altså løpe på tredemølle 😊 han var vel åtte på det tidspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå