Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å sminke meg og føler meg mye mer vel med sminke enn uten - i hvert fall når jeg skal ut og i selskap osv. Jeg bruker ikke veldig mye sminke heller, til hverdags bruker jeg concealer, pudder, litt farge på brynene og litt mascara for å få et litt mer «våkent blikk».

Når jeg skal ut eller noe spesielt tar jeg på litt øyenskygge, men aldri falske vipper for eksempel. 

Har sett meg litt lei av dette, og selv i en alder av 26 merker jeg at kommentaren går litt innpå meg for hver gang. Kommer kanskje litt av at selvtilliten min aldri har vært eller er «der oppe».🤦‍♀️ 

Andre som har opplevd eller opplever det samme?

Anonymkode: 2414a...dfb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Noen menn tror at det er et komplement, og forstår ikke at det er det motsatte.  

Anonymkode: 65eaf...46d

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke si det til han da? At kommentarene han gir, gir motsatt effekt enn av hva han kanskje ønsker????

Jeg personlig hadde synes det var nydelig at min partner trygget meg på at jeg så flott ut uten sminke, for du er jo ikke sminken din. 

Anonymkode: 931b2...5ed

• Liker 24
Skrevet

Mange liker at jenter ser naturlige ut. Du er vel penest uten sminke da synes han. Eller hvis det er en sjalu type, så kan han si det for at han mener at du pynter deg for andre. Men da hadde du nok hørt det også. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Noen menn tror at det er et komplement, og forstår ikke at det er det motsatte.  

Det tror menn, fordi det faktisk er et kompliment.

M50

Anonymkode: 86529...e25

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Har du forklart han at du føler deg mer vel med sminke da og at når han sier dette til deg blir du lei deg selv om han mener du er fin uten sminke? 

Personlig syns jeg de som alltid dekker til huden med concealer og pudder ofte får et eldre utrykk enn de som ikke gjør det men det er jo  opp til dem om de vil se slik ut..
Naturlig hud er i de aller fleste tilfeller penere enn "sparklet" hud liksom..
Men jeg ville aldri sagt til noen som hadde sminket seg og som trivdes med det at jeg syns de er pener uten bortsett fra på direkte spørsmål, da ville jeg vært ærlig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det tror menn, fordi det faktisk er et kompliment.

M50

Anonymkode: 86529...e25

Nei, et komplement er å si du er vakker uten sminke, og med sminke og ikke legge føringer på hvor mye eller lite sminke en bruker. 

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hva vil du han skal si, da? At du er penere MED sminke enn uten?

Tipper du hadde blitt fornærma for det også...

Skrevet

Concealer og pudder gir et sminket uttrykk og jeg synes også mange kler bedre å være uten. Samme med brynsfarge. Men mascaraen- den får ingen ta fra meg!;)

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan noen mene at det er et kompliment, det er jo megafrekt? Han sier jo at hun ikke er særlig pen med sminke. 

Anonymkode: 266e9...6ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinneså synes jeg synd på menn når jeg leser denne tråden. Snakk om være dramaqueen og ta ting i verste mening.

Anonymkode: 72a45...4bc

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også min samboer er finest uten sminke.

Jeg vet også at hun ikke sminker seg for min del. Derfor er jeg smart nok til å holde kjeft om at jeg syntes hun er finest uten.

Anonymkode: 55a9b...4c1

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syntes også min samboer er finest uten sminke.

Jeg vet også at hun ikke sminker seg for min del. Derfor er jeg smart nok til å holde kjeft om at jeg syntes hun er finest uten.

Anonymkode: 55a9b...4c1

Nemlig! Jeg synes min samboer er penere uten den og den genseren, penere uten den sveisen osv, men jeg sier det jo ikke. Det er jo bare slemt og sårende, spesielt når han selv er glad i å bruke disse plaggene og ha håret sitt på den måten. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ER et kompliment, det er jo helt skrudd hvis man ikke klarer å ta det som det. Det betyr jo at han synes du er pen slik du er.

Enig. Dette er jo et kjempekompliment, TS. Blir for dumt å fokusere på det negative her …

Anonymkode: 14416...050

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Dette er jo et kjempekompliment, TS. Blir for dumt å fokusere på det negative her …

Anonymkode: 14416...050

Det er ikke et kompliment å si at man ikke synes kjæresten er spesielt pen til vanlig...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke et kompliment å si at man ikke synes kjæresten er spesielt pen til vanlig...

Herregud, det er jo det som sies. Slutt å lese alt med vrangsiden til.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det er jo det som sies. Slutt å lese alt med vrangsiden til.

Ts bruker sminke til vanlig. "Du er penere uten" er intet kompliment da, tvert imot... Dere som mener noe annet må jo ha manglende sosiale antenner? Du sier vel ikke slikt til venner og kjente? "Du er finere uten den kjolen, du er finere uten den frisyren" osv.. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ts bruker sminke til vanlig. "Du er penere uten" er intet kompliment da, tvert imot... Dere som mener noe annet må jo ha manglende sosiale antenner? Du sier vel ikke slikt til venner og kjente? "Du er finere uten den kjolen, du er finere uten den frisyren" osv.. 

Stakkars menn som må leve med slike dramaqueens, sier nå jeg.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars menn som må leve med slike dramaqueens, sier nå jeg.

Ja da, vi kvinner skal bare sitte pent og smile til alle de håpløse tingene menn sier og gjør. Alt annet gjør oss til drama queens 🙃

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...