Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Er nybegynner på slalom, og har kjøpt nye ski. Selgeren mente skia burde rekke meg til nesen når han satte de på gulvet, altså ca. 10-20 cm kortere enn meg. Mannen min kjøpte et annet sted, og der mente selgeren skia burde rekke til halsen. Hva er best eller riktig? Kommer jeg til å angre på å ha kjøpt for lange ski?
Jane How Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har hørt de skal være like lange som deg, men foretrekker kortere ski. Jo kortere, jo enklere å ha kontroll på.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Det er helt riktig det dere har fått høre begge to faktisk, skiene skal nå deg til mellom hals-nesa. oG jeg tipper dere har kjøpt carwing ski(?) Alt avhenger egentlig av om du kjører mest løssnø, eller mest bakke. kanskje mannen din har sagt han og skal kjøre løssnø og 'leke' seg litt mer på skiene(?) og vil ha en all-round ski? Da er det en STOR fordel med korte ski. Har du sagt du kommer til å kjøre mest i bakke er lengden din helt perfekt!! Ingenting er feil. men dere har kanskje forklart dere litt forskjellig til selgerene? Jobbet selv i sportsforettning, og jeg solgte ALDRI ski som var like lange som en selv, det vekslet mellom halsen og nesa. Jeg kjører selv en del telemark. Mine ski f.eks er 170cm, jeg er 168cm, som jeg kjøpte for 3 år siden,med andre ord like lange som meg selv, men nå kjører jeg telemark, her er litt annen teknikk, og telemark skiene er ofte lengre enn slalom. Men hadde jeg kjøpt meg ski i dag, hadde jeg kjøpt 160 cm. Det fordi lengden har bare gått nedover, og skal jeg leke meg litt i løssnø, hoppe litt o.l. er det lettere med 160cm eller 170cm. Men til å kjøre i bakke er 170cm helt perfekt for meg. Dra ut å prøv skiene. Dere blir fornøyde begge to ha det gøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå