Gå til innhold

TW!! After sår sykt vondt, (bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg griner, såret blir bare verre og verre og jeg prøvde å bruke gum, after clear og det brenner og svir så mye jeg får ikke puste normalt de første sekundene etter bruk fordi det er såpass smertefullt. Det står på nettet det ikke skal svi, jeg vet ikke hva å gjøre. Jeg kan ikke prate, smile, spise, drikke og såvidt holde munnen lukket.. hjelp😭

Snapchat-1166588945.jpg

Anonymkode: 0da64...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Så snodig, jeg sliter med det samme akkurat nå🥴 Den er ikke så vond lenger hos meg og er nok på vei bort. Jeg har ingen tips, da jeg bare har latt det være. Men har hørt at det hjelper å spise gulrot, har ikke prøvd det selv men du kan jo prøve og se?

Anonymkode: d9de1...225

AnonymBruker
Skrevet

Bruk Zendium tannkrem i stedet for vanlig og skyll med Corsodyl munnskyllevann. 

Anonymkode: 3b966...206

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg er desperat, virker som dette hjelper bare med munn hygiene og forebygging, men om det hjelper når du alt har såret vet jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er desperat, virker som dette hjelper bare med munn hygiene og forebygging, men om det hjelper når du alt har såret vet jeg ikke

Det hjelper på at du ikke får sekundærinfeksjon i såret. Corsodyl kan du bruke nå, men du skal ikke skylle med det over lengre tid.

Anonymkode: 89472...27c

Skrevet

Bruker du geleen, sprayen eller munnskyllen til afta clear? Kan hende den ene av de funker bedre enn de andre på deg. Jeg ville gått på apoteket og vist frem, fortalt hva jeg bruker som ikke har fungert og fått tips fra dem. At det står at afta clear ikke skal svi er bare tull. Den svir som bare f.. når man tar den på og en stund etter det, så går det over etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet mye med dette før, kuttet ut alt av sitrusfrukter, appelsinjuice osv, og har ikke hatt det siden. 

Det er så vondt så føler virkelig med deg. 

Anonymkode: 816c6...f7c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
m00na skrev (56 minutter siden):

Den er veldig god! Men de er alltid utsolgt pga leverandøren får de inn her og der. Og de etser/brenner såret, det verste, men som funker 🥲 - TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg slet mye med dette før, kuttet ut alt av sitrusfrukter, appelsinjuice osv, og har ikke hatt det siden. 

Det er så vondt så føler virkelig med deg. 

Anonymkode: 816c6...f7c

Spiser faktisk lite sånt, skjedde denne gangen fordi jeg beit meg i leppen når jeg skulle spise, den stakk ut og jeg beit meg igjen 3 ganger mens jeg spiste & dagene etter 2-3 ganger siden det stakk ut🤦‍♀️ så jeg visste jeg ville få det siden jeg var så uheldig. Så nå tørr jeg ikke spise😂

- TS

• Hjerte 1
Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette.

AnonymBruker
Skrevet

Smør på Xylocain. Og be apoteket bestille inn Oralmedic, og så kjøper du så du har en i medisinskapet klar til neste gang.

Anonymkode: c7d0e...7e6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være herpes sår..? I så fall finnes det vel antivirus medisiner men de må du begynne med helst innen 2-3 døgn.

Anonymkode: ee6a7...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan det være herpes sår..? I så fall finnes det vel antivirus medisiner men de må du begynne med helst innen 2-3 døgn.

Anonymkode: ee6a7...f63

Nei det er bare after/munnskold, ekstremt vondt men det er ikke alle som får det. Vet hva det er, men lurte på som andre har sagt behandling for akkurat sånn type munnsår😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skylle med corsodyl og bruk en mildere tannkrem.

Utrolig pene tenner du har forresten! Du får trøste deg med det :ler:

Anonymkode: ae7cf...5e4

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde dette mye som barn, gikk alltid over av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skylle med corsodyl og bruk en mildere tannkrem.

Utrolig pene tenner du har forresten! Du får trøste deg med det :ler:

Anonymkode: ae7cf...5e4

Aww tusen takk, haha😂😂❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...