Gå til innhold

Kjæreste ignorerer tidvis barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare få luftet tankene mine litt, jeg har en 5 år gammel datter som er autistisk, og har henne på fulltid.  Vi er ofte på besøk i helgene  hos kjæresten min som bor et par timer unna.  Han har ved flere anledninger nevnt at jeg snart må få avlastning til henne og argumenterer med at jeg blir sliten og trenger alenetid (slik at vi kan ha barnefri helger). Videre har han i det siste virket negativ til henne når vi prater sammen om henne og sammenligner henne med sine to «friske» barn. Han sier ofte at hun må leke med barbie eller se på iPaden. Han er mye på tlf og svarer ikke alltid på det hun sier/spør om.   Det skal nevnes at når han er «tilstede» så er han «tilstede» 

Ja hun trenger noen der hele tiden, leker sjeldent alene da hun sliter en del med akkuratt dette. Hun våkner tidvis på natten og diverse. Og klart jeg blir sliten da jeg står med det meste alene. Vet med hånda på hjerte at avlastning ikke hadde funket på henne.  Kjenner at jeg blir såret av denne holdningen mot henne. Slik er ikke greit!  I kveld hadde jeg og dattera mi en samtale om at hun blir lei seg men ikke gråter når han sier ulike ting  og hun sier xxxx er glad i meg selv om han gjør at jeg blir lei meg uten å gråte. Kjenner hjerte mitt blør for henne. Har forklart henne at det var bra hun sa i fra og at ting skal bli bedre. At hun blir lei seg fordi han er på tlf og svarer uten å høre hva som blir sagt/spurt om osv.  Jeg har flere ganger klagt på tlf bruken da han sitter på tlf hver gang han setter seg i sofaen,  og i dag sa han at det er greit å fokusere på andre ting når det er krevende, mas, hyling osv. 

Skal ta en skikkelig prat med han, og er relativt sikker på at det blir slutten på forholdet. Dattera mi kommer først uansett. 

Hva tenker dere? Er jeg urimelig? 

Anonymkode: 3c836...9bd

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes du tenker helt rett. Avslutt det, både du og datteren din fortjener bedre ❤️

Anonymkode: 6b2fa...5d3

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ikke bra ut. Du er absolutt ikke urimelig, det høres riktig ut å avslutte forholdet. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er faren hennes?

Anonymkode: d5660...25d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg må bare få luftet tankene mine litt, jeg har en 5 år gammel datter som er autistisk, og har henne på fulltid.  Vi er ofte på besøk i helgene  hos kjæresten min som bor et par timer unna.  Han har ved flere anledninger nevnt at jeg snart må få avlastning til henne og argumenterer med at jeg blir sliten og trenger alenetid (slik at vi kan ha barnefri helger). Videre har han i det siste virket negativ til henne når vi prater sammen om henne og sammenligner henne med sine to «friske» barn. Han sier ofte at hun må leke med barbie eller se på iPaden. Han er mye på tlf og svarer ikke alltid på det hun sier/spør om.   Det skal nevnes at når han er «tilstede» så er han «tilstede» 

Ja hun trenger noen der hele tiden, leker sjeldent alene da hun sliter en del med akkuratt dette. Hun våkner tidvis på natten og diverse. Og klart jeg blir sliten da jeg står med det meste alene. Vet med hånda på hjerte at avlastning ikke hadde funket på henne.  Kjenner at jeg blir såret av denne holdningen mot henne. Slik er ikke greit!  I kveld hadde jeg og dattera mi en samtale om at hun blir lei seg men ikke gråter når han sier ulike ting  og hun sier xxxx er glad i meg selv om han gjør at jeg blir lei meg uten å gråte. Kjenner hjerte mitt blør for henne. Har forklart henne at det var bra hun sa i fra og at ting skal bli bedre. At hun blir lei seg fordi han er på tlf og svarer uten å høre hva som blir sagt/spurt om osv.  Jeg har flere ganger klagt på tlf bruken da han sitter på tlf hver gang han setter seg i sofaen,  og i dag sa han at det er greit å fokusere på andre ting når det er krevende, mas, hyling osv. 

Skal ta en skikkelig prat med han, og er relativt sikker på at det blir slutten på forholdet. Dattera mi kommer først uansett. 

Hva tenker dere? Er jeg urimelig? 

Her er det kun en ting å gjøre, det er og droppe den fyren. Du vil ikke ha en slik stefar til ditt barn. Det ville iallfall ikke jeg hatt til mitt barn med spesielle behov.

Anonymkode: 1af18...621

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er faren hennes?

Han har valgt å ikke å ha noe med henne å gjøre etter vi gikk fra hverandre for 3,5 år siden. Har prøvd flere ganger å legge til rette for samvær /kontakt men 0 interesse fra han. Han har også skrevet fra seg foreldreansvaret 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å si, men autistiske barn/voksne er ufattelig slitsomme. Jeg hadde aldri orket det med mindre det var mitt eget barn. Han ser det nok selv også så like greit å ta praten.

Anonymkode: a9d8b...da7

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har valgt å ikke å ha noe med henne å gjøre etter vi gikk fra hverandre for 3,5 år siden. Har prøvd flere ganger å legge til rette for samvær /kontakt men 0 interesse fra han. Han har også skrevet fra seg foreldreansvaret 

Men du forventer faktisk mer ifra en kjæreste som bor flere timer unna, en som har egne barn han også må følge opp, enn du gjør ifra faren til ungen.

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er slik jeg også tenker. Han visste jo om situasjonen før vi ble sammen, og han burde tenkt mer gjennom ting før han/vi tok steget videre å ble et par.   Som far burde han også vite bedre tenker jeg. Vi er en pakkedeal, og er hun for «krevende» og annet piss så er ikke han den rette for meg eller den rette stefar for henne

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg at de er, og det er helt ok å ha disse meningene.  Det sier seg selv at han ikke takler dette like godt som meg, men han burde heller kommunisere ordentlig om dette enn å bare ha en negativ holdning og tidvis ignorere henne. TS 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er slik jeg også tenker. Han visste jo om situasjonen før vi ble sammen, og han burde tenkt mer gjennom ting før han/vi tok steget videre å ble et par.   Som far burde han også vite bedre tenker jeg. Vi er en pakkedeal, og er hun for «krevende» og annet piss så er ikke han den rette for meg eller den rette stefar for henne

Man kan ha mange tanker i forkant om hvordan man vil være ovenfor barnet men det er først når barnet og personene er i samme rom over tid at man ser om tankene og planene passer slik man hadde tenkt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men du forventer faktisk mer ifra en kjæreste som bor flere timer unna, en som har egne barn han også må følge opp, enn du gjør ifra faren til ungen.

Faren er ikke i bildet og har ikke vært det på flere år så vanskelig å forvente noe som helst fra han desverre.

Det jeg forventer av kjæresten min er å ikke ha en negativ holdning mot datteren min, han må gjerne lufte ut om ting er vanskelige men på en ordentlig måte. Ikke bare overse henne og be henne leke med barbie eller se på iPaden som svar dersom hun f.eksempel forteller noe som har skjedd i barnehagen den dagen.  Rett og slett normal høflighet og respekt ovenfor oss begge 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk vet ikke hva autisme er før de opplever det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Duff skrev (1 minutt siden):

Man kan ha mange tanker i forkant om hvordan man vil være ovenfor barnet men det er først når barnet og personene er i samme rom over tid at man ser om tankene og planene passer slik man hadde tenkt.

Det kan man helt klart,  og ingenting er skrevet i stein. Tenker da at en heller må kommunisere på en ordentlig måte om en merker dette ble for tøft. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk vet ikke hva autisme er før de opplever det.

Det er sant, men man merker fort om en takler det eller ikke.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant, men man merker fort om en takler det eller ikke.  

Dere vet nok begge at dette ikke går. Ingen er slemme, det bare passer ikke

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vel han gikk i forholdet PG visste jo dette, da kan man forvente det ja

Anonymkode: 85254...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Da må du ta det hensynet han ikke tar, og avslutte forholdet. Eller skaffe avlastning-  når faren ikke orker, er det tvilsomt at en stefar holder ut.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Faren er ikke i bildet og har ikke vært det på flere år så vanskelig å forvente noe som helst fra han desverre.

Det jeg forventer av kjæresten min er å ikke ha en negativ holdning mot datteren min, han må gjerne lufte ut om ting er vanskelige men på en ordentlig måte. Ikke bare overse henne og be henne leke med barbie eller se på iPaden som svar dersom hun f.eksempel forteller noe som har skjedd i barnehagen den dagen.  Rett og slett normal høflighet og respekt ovenfor oss begge 

Du forventer virkelig ikke for mye

Anonymkode: 85254...1c9

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke for mye å forvente at han behandler barnet med respekt, autisme eller ei. Det er helt greit om han føler at det blir for mye for ham, men da må han jo si det, og ikke bare la det gå utover datteren din. 

Det høres fornuftig ut å snakke med han og eventuelt avslutte forholdet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...