AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Del Skrevet 1. april Føler alle sier at man kan ikke «bare» spise i kcal underskudd for å gå ned man må også trene. Jeg har av både lege og overvektsklinikken fått beskjed om å la være å trene. Jeg har aldri likt å trene. Aldri funnet en trening jeg liker og dermed så blir det kun et ork og ikke lystbetont og derfor mener de at det skaper mer stress enn det vil gi helseeffekt. Jeg føler jeg burde fordi alle forventer at endrer man livsstil så trener man. Hva gjør jeg? Og ja jeg er et lass av fett og burde aldri blitt så stor, men ja livet. Og dette er realiteten og jeg prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 59d4a...937 1 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Kan det være pga skader at legen anbefaler dette? Det var hvertfall min tanke. Det er veldig fort gjort å få skader dersom en overvektig person som aldri har trent brått skal begynne å trene. Da er isåfall svømming det mest skånsomme. Så kan man heller begynne å gå litt turer etter at man har gått ned av kaloriunderskudd først. Lykke til:) 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april Hør på legene, du. Kan være det er best at du går ned en del ved hjelp av kosthold, og så, når du blir lettere, kan du begynne forsiktig med trening, men jeg har ikke utdanning innen helse. Anonymkode: c5131...93f 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Del Skrevet 1. april Hva med å bare gå turer? Føles bra etterpå. Ellers anbefaler jeg svømming. Det ble redningen min (liker ikke trening) Anonymkode: 7d3df...d1d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Del Skrevet 1. april Kanskje du skal la være å trene til du er blitt litt lettere? Mindre belastning på utsatte kroppsdeler? Vi aner jo ikke hvorfor, men Keg hadde nok prøvd å gå en liten tir for dagen, mest for å lufte topplokket. Psyken min trenger å komme seg ut i frisk luft, ellers er jeg litt for glad i sofaen, og da småspiser jeg lett. Annen fordel er å ha en hobby, hage feks? masse lykke til🥰 Anonymkode: a217b...a29 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Del Skrevet 1. april seriousgirl skrev (Akkurat nå): Kan det være pga skader at legen anbefaler dette? Det var hvertfall min tanke. Det er veldig fort gjort å få skader dersom en overvektig person som aldri har trent brått skal begynne å trene. Da er isåfall svømming det mest skånsomme. Så kan man heller begynne å gå litt turer etter at man har gått ned av kaloriunderskudd først. Lykke til:) TS: Takk. Nei var ikke med tanke på skader. Og jeg har trent før mange ganger. Pint og hatet meg igjennom det. Aldri funnet noe jeg har likt eller følt meg flink til. Ikke glad i å gå tur eller. Og de mener vel at jeg skal gjøre dette lystbetont for ellers går jeg raskt på en smell om jeg skal tvinge meg til ting dag etter dag. Anonymkode: 59d4a...937 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å bare gå turer? Føles bra etterpå. Ellers anbefaler jeg svømming. Det ble redningen min (liker ikke trening) Anonymkode: 7d3df...d1d Ts: Gå tur er noe av det verste jeg vet. Får meg bare ikke til å gjøre det. Har nok en sammenheng med at jeg liker ikke å høre egen pust. Og svømmehall er fint, men jeg takler ikke garderoben dessverre. Anonymkode: 59d4a...937 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje du skal la være å trene til du er blitt litt lettere? Mindre belastning på utsatte kroppsdeler? Vi aner jo ikke hvorfor, men Keg hadde nok prøvd å gå en liten tir for dagen, mest for å lufte topplokket. Psyken min trenger å komme seg ut i frisk luft, ellers er jeg litt for glad i sofaen, og da småspiser jeg lett. Annen fordel er å ha en hobby, hage feks? masse lykke til🥰 Anonymkode: a217b...a29 Ts: Takk. Nei de har begge faktisk sagt at liker du ikke trening så skal du ikke trene. Jeg syns også det høres rart ut fordi man tenker jo at jeg må jo det. Mulig det er det sporet de vil ha meg ut av da det burde og MÅ sporet. Anonymkode: 59d4a...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Del Skrevet 1. april Kostholdsendring kan gjøre stort det og, alene uten trening. Aktivitet anbefales uansett, minst 30 min hver dag. En aktivitet som reiser pulsen fra hvilepuls. Trenger ikke være mer heftig enn en vanlig gåtur. En økning i puls på ca 30 min hver dag gjør godt for så mange prosesser i kroppen og i hjernen! Spesielt for hjertet og karsystemet! For min del økes pulsen bare jeg gjør husarbeid, 30-min husarbeid hver dag er også en fin rutine å ha😆 sunt for både kropp, hode, sinn og hjem🫶🏼 Det som heller bekymrer meg er årsak til overvekten, for det kan ligge medisinske årsaker bak for at du har gått opp i vekt - dette er jo da spekulasjoner fra min side, for det kan jo også enkelt å greit være kostholdsrelatert. Håper bare dette er noe som blir undersøkt slik at du faktisk får den hjelpa du trenger❤️ Men, kosthold har MYE å si! Til og med for de som trener, så betyr kostholdet mer enn treningen i seg selv! Så stol på resepten kaloriunderskudd, det kan virkelig gjøre underverker. Forhold til aktivitet, gå til innkjøp av ørepropper med lyddemping - da vil du ikke høre din egen pust gjennom lyden lengre😁 MASSE lykke til🫶🏼 Heier på deg! Anonymkode: 231ec...c84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april Helt riktig, du trenger ikke trene. kosthold er helt klart viktigst for å gå ned. Man brenner minmalt med kalorier i forhold til hva man spiser. Trening er bare noe man trenger for å bygge styrke og kondis, evt. I tillegg til at det fungerer som en distraksjon fra å spise, men det er det mange andre hobbier som også gjør. Anonymkode: 7820e...ea6 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Føler alle sier at man kan ikke «bare» spise i kcal underskudd for å gå ned man må også trene. Jeg har av både lege og overvektsklinikken fått beskjed om å la være å trene. Jeg har aldri likt å trene. Aldri funnet en trening jeg liker og dermed så blir det kun et ork og ikke lystbetont og derfor mener de at det skaper mer stress enn det vil gi helseeffekt. Jeg føler jeg burde fordi alle forventer at endrer man livsstil så trener man. Hva gjør jeg? Og ja jeg er et lass av fett og burde aldri blitt så stor, men ja livet. Og dette er realiteten og jeg prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 59d4a...937 Vil tro de råder deg til å vente med trening fordi risikoen for skader er stor. Men hve med å trene ved å løfte lette vekter med armene sittende, og å holde bena opp så lenge du klarer? Anonymkode: c260a...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #12 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts: Takk. Nei de har begge faktisk sagt at liker du ikke trening så skal du ikke trene. Jeg syns også det høres rart ut fordi man tenker jo at jeg må jo det. Mulig det er det sporet de vil ha meg ut av da det burde og MÅ sporet. Anonymkode: 59d4a...937 Det er ikke nødvendig å trene for å miste vekt, mat står for ca 80-90% av resultatet. Men det kan være viktig å gradvis styrke muskulatur for holdning og bevegelse sin del. Anonymkode: c260a...dd0 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #13 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts: Gå tur er noe av det verste jeg vet. Får meg bare ikke til å gjøre det. Har nok en sammenheng med at jeg liker ikke å høre egen pust. Og svømmehall er fint, men jeg takler ikke garderoben dessverre. Anonymkode: 59d4a...937 Ta på deg musikk på ørene 😊 Anonymkode: c260a...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #14 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kostholdsendring kan gjøre stort det og, alene uten trening. Aktivitet anbefales uansett, minst 30 min hver dag. En aktivitet som reiser pulsen fra hvilepuls. Trenger ikke være mer heftig enn en vanlig gåtur. En økning i puls på ca 30 min hver dag gjør godt for så mange prosesser i kroppen og i hjernen! Spesielt for hjertet og karsystemet! For min del økes pulsen bare jeg gjør husarbeid, 30-min husarbeid hver dag er også en fin rutine å ha😆 sunt for både kropp, hode, sinn og hjem🫶🏼 Det som heller bekymrer meg er årsak til overvekten, for det kan ligge medisinske årsaker bak for at du har gått opp i vekt - dette er jo da spekulasjoner fra min side, for det kan jo også enkelt å greit være kostholdsrelatert. Håper bare dette er noe som blir undersøkt slik at du faktisk får den hjelpa du trenger❤️ Men, kosthold har MYE å si! Til og med for de som trener, så betyr kostholdet mer enn treningen i seg selv! Så stol på resepten kaloriunderskudd, det kan virkelig gjøre underverker. Forhold til aktivitet, gå til innkjøp av ørepropper med lyddemping - da vil du ikke høre din egen pust gjennom lyden lengre😁 MASSE lykke til🫶🏼 Heier på deg! Anonymkode: 231ec...c84 Ts: Takk for fint svar. ❤️ Jeg er forresten like redd for at andre skal høre pusten som meg selv. Håpløs. Grunnen til overvekten er yoyo slanking i mange år og at jeg spiser stress og følelser. Ikke noe stoffskifte problemer eller diabetes. Anonymkode: 59d4a...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #15 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts: Gå tur er noe av det verste jeg vet. Får meg bare ikke til å gjøre det. Har nok en sammenheng med at jeg liker ikke å høre egen pust. Og svømmehall er fint, men jeg takler ikke garderoben dessverre. Anonymkode: 59d4a...937 Skjønner. Det er jo kostholdet som teller. Hjelper ikke med en times gåtur, om man hiver nedpå 1000 kcal når man kommer hjem.. Nøkkelen ligger i maten. Men for selvfølelsen og motivasjonen, så kan det lønne seg å røre litt på kroppen. Anonymkode: 7d3df...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #16 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil tro de råder deg til å vente med trening fordi risikoen for skader er stor. Men hve med å trene ved å løfte lette vekter med armene sittende, og å holde bena opp så lenge du klarer? Anonymkode: c260a...dd0 Ts: Det har ihvertfall ikke uttalt det. Jeg er fysisk fullt i stand til å trene. Jeg bare misliker det sterkt. Anonymkode: 59d4a...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #17 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Føler alle sier at man kan ikke «bare» spise i kcal underskudd for å gå ned man må også trene. Jeg har av både lege og overvektsklinikken fått beskjed om å la være å trene. Jeg har aldri likt å trene. Aldri funnet en trening jeg liker og dermed så blir det kun et ork og ikke lystbetont og derfor mener de at det skaper mer stress enn det vil gi helseeffekt. Jeg føler jeg burde fordi alle forventer at endrer man livsstil så trener man. Hva gjør jeg? Og ja jeg er et lass av fett og burde aldri blitt så stor, men ja livet. Og dette er realiteten og jeg prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 59d4a...937 Du må ikke trene , overvekt kommer av får mye mat. Som meg , jeg spiser helt ok mat men ALT får mye godteri. Så idag begynte jeg på keto diett. Turer må jeg vente med til jeg har gått ned 10 kg , er ingen selvtillit eller selvdisiplin igjen så iløpet av de 10 kiloene så vil alt bedres. Når det kommer til trening så blir det ingen treningskort her heller. Kan ikke fordra treningsstudio 😊 Tips om du skal kutte kalorier : spis proteinpudding yt eller propud som "godteri" popcorn er best men de kyllingvinge chipsene er også sunnere enn vanlig chips. Brød og pasta er verstinger på karbohydrat listen! Prøv å kutt det ut med en gang... prøv å spis mer ris å heller knekkebrød. Kjøp lett produkter (ikke om du skal på keto diett - som er raskeste diett om du er STRENG!) Egg er sundt! Brus uten sukker kan man drikke. Cloud bread er nærmest karbo fritt å kjempegodt med smørost eller ost å paprika 😊 å kan brukes som hamburger og pølsebrød 😊 Sykehussuppe-dietten er genial men man blir kjapt lei men kiloene raser 😋 Å om du plutselig finner ut å ta en tur så hjelper det å 😊 Vektplatå finnes å er helt får jæ****g.. så ikke mist motet å lykke til 🥰 Anonymkode: bb30d...cdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #18 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ts: Gå tur er noe av det verste jeg vet. Får meg bare ikke til å gjøre det. Har nok en sammenheng med at jeg liker ikke å høre egen pust. Og svømmehall er fint, men jeg takler ikke garderoben dessverre. Anonymkode: 59d4a...937 Prøv stolpejakt. Morsomt og man får noe mere ut av turen. Dette kan kombineres med litt sykling evt. Bruk propper i ørene med musikk/lydbok så hører du ikke pusten din Anonymkode: fe51a...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #19 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Føler alle sier at man kan ikke «bare» spise i kcal underskudd for å gå ned man må også trene. Jeg har av både lege og overvektsklinikken fått beskjed om å la være å trene. Jeg har aldri likt å trene. Aldri funnet en trening jeg liker og dermed så blir det kun et ork og ikke lystbetont og derfor mener de at det skaper mer stress enn det vil gi helseeffekt. Jeg føler jeg burde fordi alle forventer at endrer man livsstil så trener man. Hva gjør jeg? Og ja jeg er et lass av fett og burde aldri blitt så stor, men ja livet. Og dette er realiteten og jeg prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 59d4a...937 Det kan hende det har noe med hjertet og gjøre f.eks. Anonymkode: da4ca...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #20 Del Skrevet 2. april Det er masse bra råd tror jeg på "My 600lb. life" på discovery. De snakker om mat og ernæring osv. Jeg vet ikke om den serien gjør godt for deg eller ei men. Jeg synes de er sykt tøffe de som står på. Så masse lykke til. Anonymkode: da4ca...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå