Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en enkel sak. Greit nok, har mistet følelsene, føler meg låst fast i forholdet. Det andre er at det er jeg som står for hovedinntekt og det er rett og slett et tapsprosjekt fra min side. Han har 23000 etter skatt og jeg ca 50000. Jeg eier leiligheten selv, i tillegg er det kun meg som har bil og lappen og må kjøre rundt over alt. Har bedt han finne seg en bedre betalt jobb men det er liksom ikke noe tak i han. Han har og et barn fra før med ei hvor samarbeidet er helt på bærtur. Dette påvirker og forholdet vårt, da barnet og har ekstra behov. Men er jeg som må ta kampene der og. Jeg har selv to barn med ekstra behov og de trenger en del tilrettelegging. Den siste tingen er at han har et temperament og klarer ikke å stå i situasjoner når feks han sitt eller mine barn utagerer. Dette gjør at jeg ikke har nok tillitt til han. Har forsøkt å veilede og henvise til andre for hjelp, men han tror det hjelper å bare si unnskyld. Vet og at han kommer til å slite økonomisk og det å finne seg et bosted ved et brudd med dagens leiemarked. I tillegg har vi en samboer kontrakt hvor det blant annet står at den som ødelegger skal erstatte, men det klarer han ikke pga sin økonomi. Vet ikke hvordan jeg skal legge det frem, sliter med dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 9e41e...0f9

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp dårlig samvittighet og bare gjør det. Var i samme situasjon for noen år siden, men han klarte seg fint når han måtte. Å ikke ha meg som fikset og var sovepute for ham medførte gode endringer i holdninger og handlinger også. Så for begges skyld, ikke utsett. Han klarer nok det nødvendige når han må. Så kommer du deg også videre. 

Anonymkode: ad5c7...6c4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarte han seg før han traff deg? 

Anonymkode: 57af4...5a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan klarte han seg før han traff deg? 

Flyttet mye rundt forbi, bodd gratis. Bodde hos sine foreldre i den perioden jeg traff han 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dropp dårlig samvittighet og bare gjør det. Var i samme situasjon for noen år siden, men han klarte seg fint når han måtte. Å ikke ha meg som fikset og var sovepute for ham medførte gode endringer i holdninger og handlinger også. Så for begges skyld, ikke utsett. Han klarer nok det nødvendige når han må. Så kommer du deg også videre. 

Anonymkode: ad5c7...6c4

Ja, jeg må bare gjøre det. Og sette mine barn og meg først. Vi eier heldigvis ikke noe sammen 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Flyttet mye rundt forbi, bodd gratis. Bodde hos sine foreldre i den perioden jeg traff han 

Han oppfører seg som en bortskjemt tenåring som  fortsatt bor hjemme hos mora si -

Han er ikke ditt ansvar. 

• Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde ikke blinket. Meg og mitt barn foran alt. Husk å gi han skriftlig oppsigelse på 3 mnd. Etter det kan du skifte lås om han skulle prøve seg på noe tull.

Han er voksen og far og må ta tak i dette selv. Lete aktivt og om han sliter med inntekt kan han kontakte NAV og Husbanken for evt bostøtte.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å dvele ved.

Anonymkode: 43b47...6e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke en enkel sak. Greit nok, har mistet følelsene, føler meg låst fast i forholdet. Det andre er at det er jeg som står for hovedinntekt og det er rett og slett et tapsprosjekt fra min side. Han har 23000 etter skatt og jeg ca 50000. Jeg eier leiligheten selv

i tillegg er det kun meg som har bil og lappen og må kjøre rundt over alt.

Har bedt han finne seg en bedre betalt jobb men det er liksom ikke noe tak i han.

Han har og et barn fra før med ei hvor samarbeidet er helt på bærtur. Dette påvirker og forholdet vårt, da barnet og har ekstra behov. Men er jeg som må ta kampene der og.

Jeg har selv to barn med ekstra behov og de trenger en del tilrettelegging. Den siste tingen er at han har et temperament og klarer ikke å stå i situasjoner når feks han sitt eller mine barn utagerer.

Dette gjør at jeg ikke har nok tillitt til han. Har forsøkt å veilede og henvise til andre for hjelp, men han tror det hjelper å bare si unnskyld. Vet og at han kommer til å slite økonomisk og det å finne seg et bosted ved et brudd med dagens leiemarked. I tillegg har vi en samboer kontrakt hvor det blant annet står at den som ødelegger skal erstatte, men det klarer han ikke pga sin økonomi. Vet ikke hvordan jeg skal legge det frem, sliter med dårlig samvittighet. 

Du kan si at dere ikke passer sammen lenger. At du har nok med å forsørge deg og dine barn. 

At du ikke vil ha barna dine rundt temperamentet hans. Og så gir du en skriftlig oppsigelse du har kopi av Hvis han ikke vil signere, sender du rekommandert. Husk å skrive at du bytter lås. 

Kanskje det bør være andre voksne der og uten barna når du gjør dette siden han har temperament.

PGA Temperamanget bør du spare på alt han kommer med av dårlig reaksjon på dette som truende sms o.l. for å bygge sak. 

Og kanskje du på forhånd ser etter et bosted du kan vise som eksempel  han kan ha råd til og tilbyr å bidra til 1 husleie Hvis han finner leilighet FØR 3 mnd. Men depositum må han skaffe selv. 

(Dette er ikke for å være grei men for å få han ut smidigst mulig)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For en sleiping, han vet hva han gjør.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det med pengene virker jo å være det minste problemet (og ganske vanlig om det går andre veien).

Problemet her er jo at alt av ansvar på alle barna virker å ha falt på deg. 3 barn med særskilte omsorgsbehov og som utagerer er jo ganske voldsomt om man er to foreldre sammen om alt også, men når omtrent alt av ansvar for barna blir lagt på en forelder, blir det fort helt utmattende. Og det at han som voksen ikke klarer å ta seg sammen når barns utagerer, hadde vært skikkelig rødt flagg for min del. Hadde ikke turt å la mine barna være alene med han iallfall, om jeg hadde vært i din situasjon. Og for min del hadde det vært helt utenkelig å vært sammen med en person jeg ikke hadde turt at hadde vært alene med barna mine. Hva sier han selv når du har snakket med han om både det med at alt ansvar for barna havner på deg og temperamentet hans tidligere? 

Og så klart du ikke skal måtte kjøre rundt over alt. Om han skal noe, så må jo han ta de transportmidlene som er tilgjengelig for han. 

Anonymkode: 730c2...74d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

For en sleiping, han vet hva han gjør.

Dette.  Har ei venninne som ikke vil jobbe vanlig jobb som hos bakeri, Rema 1000 etc. Hun vil heller ikke ta utdanning. Vil helst ha det i handa uten arbeid. Hun har vært mer på Nav og mottat avklaring penger enn å vært i jobb. 

Anonymkode: 11300...ef5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du kan få dårlig samvittighet, men om dere faktisk ikke har felles barn og du ikke ser at forholdet kan fungere, så får han ty til familien sin igjen om han sliter med å bo. Eller søke bostøtte om han ikke greier seg alene. Kanskje han finner en bedre betalt jobb eller arbeider mere om du drar fra han. Å mulig barnets mor må gi han noe barnebidrag om hun tjener mest. 

Tenker det er lurt du får barna deres på overnatting eller i værtfall på besøk noen timer når du skal fortelle han at du ikke vil ha et forhold med han mere. I tilfelle han blir kjempe sur uten å klare å kontrollere seg med barna tilstede, eller i tilfelle han plutselig stikker ut eller noe. 

Sykt heldig med lønnen din forresten. Litt nysgjerrig på yrket ditt.

Lykke til og håper du får det mye bedre. 

Anonymkode: 36e44...165

Skrevet

Tror dessverre det bare blir vanskeligere med tiden å flytte fra ham. Det er vanskelig når det er så lite gjensidighet og glede. Få ham ut jo fortere jo bedre, tenker jeg.

Kanskje du faktisk gjør ham en bjørnetjeneste slik det er nå. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at kvinner ønsker å oppgradere til et bedre mannfolk. Kjør på! 

Anonymkode: 28a9f...f7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det minste problemet her er inntekten hans. At han virker tafatt og ikke bidrar i hverdagen er et større problem. Og dessverre tviler jeg på at det er mulig å lære en gammel hund å sitte hvis du allerede har forsøkt å veilede han. 

Anonymkode: 1b147...f01

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering. Han flytter ut. Nå virker det som om han prøver å gi meg dårlig samvittighet. Har dessverre ingen følelser. Har blitt en kald kjærring. 

Angående lønn, har jeg en 100% dag jobb i kommunen. Har og måtte ta på meg to ringevikarjobber på kveldstid og helger for å få økonomien til å gå rundt for alle. Ser frem til å kutte ut en av de. 

• Liker 4
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
On 4/18/2024 at 1:15 PM, AnonymBruker said:

Oppdatering. Han flytter ut. Nå virker det som om han prøver å gi meg dårlig samvittighet. Har dessverre ingen følelser. Har blitt en kald kjærring. 

Angående lønn, har jeg en 100% dag jobb i kommunen. Har og måtte ta på meg to ringevikarjobber på kveldstid og helger for å få økonomien til å gå rundt for alle. Ser frem til å kutte ut en av de. 

Så bra! Er også redd min mann vil forsøke å gi meg dårlig samvittighet, er i litt lik situajon, men uten barn.
Hvordan sa du det til ham? Hvordan reagerte han?

Anonymkode: 76771...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Sa egentlig rett ut hva jeg mente at slik han har gjort og oppført seg er ikke akseptabelt, jeg må tenke på mine barn. Og at det har gått en stund uten å vise tegn til endringer. Da kom det fra han at han ikke visste hvordan han skulle endre seg når man har vært tydelig. Gav han beskjed om å dra på et cos kurs for sitt barn. Kommer til å følge opp at han tar ting til seg og får kontroll på sitt sinne. Han ringte en kompis som kom å henta han en time etterpå. Fikk han til å endre bostedsadresse dagen etter, og to uker på seg til å hente eiendeler. Nå går han rundt å lyver for hvorfor det ble slutt og leker offer. Får spørsmål fra felles nettverk om hvorfor jeg slo opp med han fordi han hadde kjefta en gang på ene barnet mitt. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Oki, nå er det alltid to sider av en sak. At dere ikke passer sammen er ok, men må bare si jeg synesn folk her er særdeles egosentriske. "Mitt og meg" går igjen her og ellers. En stor gjeng med lite sympati og null kamp for å være et par.

Har vært i samme forhold siden 2001 og skal si det har gått opp og ned. Var nesten slutt for 7 år siden. Mener å huske at svarene her, var i dumpe gaten også blant venner. Forholdet har vært på sitt beste de siste årene og vi er instillt på å forsøke å oppleve hvordan det er å bli gamle sammen med noen en har vært sammen med siden ungdomstiden. Ja en må endre seg selv men også gi den andre reel mulighet til endringer 

Anonymkode: 738b9...ef1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...