AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Del Skrevet 1. april 2024 Har ofte lurt på det. Husker jeg feiret påske hos kristekmsøskenbarm da jeg var liten og foreldrene mine var bortreist. Fikk med et påskeegg, men fikk ikke lov av onkel å ta det frem. Min mor sa det antagelig var fordi de ikke ville ha for mye godteri i det hjemmet. Vi var på hyttetur og hadde ikke noe fokus på den kristne historien bak påske forøvrig. Ble bare nysgjerrig nå. Om påskeegg og harer er veldig ‘ukristent’ eller om det blir som med nissen. Anonymkode: 2856a...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Del Skrevet 1. april 2024 Svaret er ja. Fikk det som liten, og gir det til barna mine. Aktiv, troende familie. Er ganske bevisst på at harer og egg har lite med påskebudskapet å gjøre, men noen ting gjøres pga kultur og tradisjon. Finnes paralleller i julefeiringen (nisse, juletre, juletrefest). Noen ting gjør vi fordi vi er en del av norsk kultur, og noen ting gjør vi fordi vi har en levende tro. Prøver dog å ikke kjøpe uhorvelig mengder snop, men det har med kosthold/sukker/helse å gjøre. Anonymkode: f6ae4...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #3 Del Skrevet 2. april 2024 Kjenner også muslimske familier som gir påskeegg. (og juletre, for den sags skyld) Det har ikke noe med religion å gjøre, men tradisjoner, og påvirkning fra venner og skole Anonymkode: 31682...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå