Gå til innhold

Er romaskin egentlig noe bedre enn tredemølle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke at jeg blir sliten nok når jeg ror. Likte tanken på at hele kroppen brukes, men det føles ikke som den mest effektive maskinen?

Anonymkode: 3c091...d4c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du riktig teknikk når du ror og nok belastning og hastighet og lang nok tid?

Hvis du ikke blir sliten nok når du ror så tror jeg du gjør noe feil - for til og med Olaf Tufte blir sliten når han bare ror med rett belastning og hastighet over tid.

Du kan jo like fint legge inn intervalltrening også på romaskin som du kan på mølle.

Anonymkode: 48201...955

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Føler ikke at jeg blir sliten nok når jeg ror. Likte tanken på at hele kroppen brukes, men det føles ikke som den mest effektive maskinen?

Anonymkode: 3c091...d4c

Da vil jeg si at du nesten garantert har for dårlig teknikk. Roing er sykt tungt når man gjør det riktig og tar i hardt. Men på treningssenteret jeg har vært medlem på, har jeg nesten aldri sett noen med brukbar teknikk. De aller fleste blander sammen de ulike fasene av rotakene og har høy frekvens (mange rotak pr. minutt), men uten å produsere særlig mye watt. De bare flyr opp og ned med rullebrettet. 

Regner med det er Concept2 romaskin du har prøvd? (Det er bransjestandarden på treningssenter.) Sjekk på skjermen - ror du med mindre enn 200 watt eller mer enn 2:00min/500m? Ja? Da bør du gå over 200w, altså under 2:00min/500m i eksempelvis 20 minutter, og kom gjerne tilbake for å si om du revurderer tanken om at roing ikke er effektivt. 

Anonymkode: 92853...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...