AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Skrevet 1. april 2024 Rar problemstilling, jeg vet. Neglene mine ser helt fine ut. De er sterke og de er ikke misfarget, de er helt vanlige. Faktisk ganske flotte negler om jeg skulle sagt det selv. Men de lukter... Når jeg klipper neglene kjenner jeg lukta fra neglene, det lukter ikke særlig bra. Har sett hvordan fotsopp og neglesopp ser ut, jeg har ikke det. Eneste jeg har, er forferdelig lukt av neglene. Hva kan dette komme av? Dusjer for det meste daglig, går ofte uten sokker i hjemmet. Anonymkode: 2a998...1d4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 Som fotterapeut så kan jeg fortelle deg det at det som lukter er en blanding av skitt smuss, svette, døde hudceller osv. Det lukter ikke godt, og det skal ikke lukte godt. Nøkkelen er å vaske beina grundig og innimellom rense neglebåndet og under neglekanten, med en ekskavator for eksempel. Anonymkode: 6a005...529 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som fotterapeut så kan jeg fortelle deg det at det som lukter er en blanding av skitt smuss, svette, døde hudceller osv. Det lukter ikke godt, og det skal ikke lukte godt. Nøkkelen er å vaske beina grundig og innimellom rense neglebåndet og under neglekanten, med en ekskavator for eksempel. Anonymkode: 6a005...529 Hva om man gjør som dette og slik hygiene ts skriver? Trenger man noe middel for å bli kvitt dette? Anonymkode: a67ed...003
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Skrevet 1. april 2024 Mange tenker ikke på at de også må vaske føttene godt i dusjen, de lar bare såperester og vann renne over føttene. Enten såp inn føttene dine godt (også mellom hver tå) når du dusjer, eller ta fotbad ofte Anonymkode: 7686f...d63 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som fotterapeut så kan jeg fortelle deg det at det som lukter er en blanding av skitt smuss, svette, døde hudceller osv. Det lukter ikke godt, og det skal ikke lukte godt. Nøkkelen er å vaske beina grundig og innimellom rense neglebåndet og under neglekanten, med en ekskavator for eksempel. Anonymkode: 6a005...529 Det gir mening, for det er en sånn type lukt. Men... Det lukter slik selv om jeg vasker godt. Nå skal det sies at jeg vasker ikke kjempe grundig hver gang jeg dusjer, kanskje jeg bare må begynne å gjøre det. Takk for svar. Anonymkode: 2a998...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #6 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gir mening, for det er en sånn type lukt. Men... Det lukter slik selv om jeg vasker godt. Nå skal det sies at jeg vasker ikke kjempe grundig hver gang jeg dusjer, kanskje jeg bare må begynne å gjøre det. Takk for svar. Anonymkode: 2a998...1d4 Det er ikke like lett å komme til under neglekanten. Du må bare vaske grundig mellom tærne og rundt neglene, noen bruker neglebørste. La dem lufttørke godt også slik du nevnte i hi. Det vil alltid lukte litt ekstra når du klipper men da vasker du dem bare igjen. Desto lengre dem er desto klammere blir det under kanten og desto mer ssmiss kan dem romme. Men ikke klippe for kort er også viktig! Du kan også kjøpe hydrogenperoksid, den milde varianten og dryppe det på/ rundt neglen, da koker alt smusset opp og så fjerner du det med en ekskavator, evt en tannpirker i plastik med en kroket tupp, vasker deg etterpå og avslutter med en god fotkrem. Ikke smør mellom tærne! Hydrogenperoksid en lukter i seg selv litt surt. Og det er viktig å smøre seg etterpå fordi det blir tørt. Anonymkode: 6a005...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå