AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Del Skrevet 1. april 2024 Skal selge en ganske dyr ting og har lagt ut på marketplace på Facebook. Har fått to henvendelse fra folk som vil få det tilsendt med helt hjem. Den ene profilen så veldig fake ut, mens den andre så helt ok ut. De vil at jeg skal sende adressen min slik at de kan ordne helt hjem. Men kjenner jeg er litt skeptisk. Noen som har blitt lurt før? Anonymkode: c5dc5...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. april 2024 #2 Del Skrevet 1. april 2024 Om det er dyrt..be folk hente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal selge en ganske dyr ting og har lagt ut på marketplace på Facebook. Har fått to henvendelse fra folk som vil få det tilsendt med helt hjem. Den ene profilen så veldig fake ut, mens den andre så helt ok ut. De vil at jeg skal sende adressen min slik at de kan ordne helt hjem. Men kjenner jeg er litt skeptisk. Noen som har blitt lurt før? Anonymkode: c5dc5...da1 Det er selger som bestiller transport hos Helt hjem og ikke kjøper så dette er svindelforsøk. Anonymkode: 4c506...f90 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal selge en ganske dyr ting og har lagt ut på marketplace på Facebook. Har fått to henvendelse fra folk som vil få det tilsendt med helt hjem. Den ene profilen så veldig fake ut, mens den andre så helt ok ut. De vil at jeg skal sende adressen min slik at de kan ordne helt hjem. Men kjenner jeg er litt skeptisk. Noen som har blitt lurt før? Anonymkode: c5dc5...da1 Det er typisk svindel. Ikke klikk på linker eller slike ting. Jeg bruker aldri marketplace lengre fordi det er så mye svindel der. Anonymkode: 938e8...914 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Del Skrevet 1. april 2024 Svindel. De vil antakelig sende en link til en falsk helt hjem side. Google it. Hva er galt med finn? 🤷♀️ Anonymkode: ec945...c0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #6 Del Skrevet 1. april 2024 Ok, fikk bare henvendelser fra folk som vil ordne med helt hjem selv og noen med ups… slettet hele annonsen. Har den på finn også men liten respons der 😐 men bedre med ingen respons enn svindelforsøk Anonymkode: c5dc5...da1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. april 2024 #7 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, fikk bare henvendelser fra folk som vil ordne med helt hjem selv og noen med ups… slettet hele annonsen. Har den på finn også men liten respons der 😐 men bedre med ingen respons enn svindelforsøk Anonymkode: c5dc5...da1 Legg det ut på markedplace igjen..men skriv at de må komme og hente. Ikke at de kommer med bud eller post 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1. april 2024 #8 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skal selge en ganske dyr ting og har lagt ut på marketplace på Facebook. Har fått to henvendelse fra folk som vil få det tilsendt med helt hjem. Den ene profilen så veldig fake ut, mens den andre så helt ok ut. De vil at jeg skal sende adressen min slik at de kan ordne helt hjem. Men kjenner jeg er litt skeptisk. Noen som har blitt lurt før? Anonymkode: c5dc5...da1 Ikke la kjøper ordne med sendingen, det skal DU gjøre etter at du har mottatt betaling inkl. porto. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. april 2024 #9 Del Skrevet 2. april 2024 Jeg har forsøkt å bruke Facebook marketplace selv tre ganger eller noe, og hver gang var det kun svindlere som prøvde seg med at de skulle sende bud til å hente det på døren min osv. Jeg bare svarte NEI og slettet annonsen hver gang. Håpløst sted å annonsere! Finn funker helt fint, man må bare ha tålmodighet noen ganger - men før eller siden vil den rette personen se annonsen og melde seg. Og du er sikker på at prisen din er på et ok nivå, ikke overpriset? Bare spør, for det hender folk har gjort liten research på bruktmarkedet før de priser sin egen bruktvare og legger ut. Skriv også tydelig i annonsen, gjerne med store bokstaver (folk leser generelt dårlig...) at MÅ HENTES, SENDES IKKE. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Del Skrevet 2. april 2024 Det er null problem å unngå å bli lurt. Du ordner frakt, og får betaling på forhånd. Så enkelt! Anonymkode: 284bc...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Del Skrevet 2. april 2024 Følger du en grei regel har du ditt på det sikre: Sending kun mot forhåndsbetaling av vare og porto, som du booker selv. Anonymkode: 43775...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. april 2024 #12 Del Skrevet 2. april 2024 Det høres ut som om du har blitt utsatt for svindelforsøk ja TS. Godt du var våken og slettet annonsen 😬 Det er DU som skal ordne frakt, det er IKKE kjøper. Eventuelt må kjøper hente varen selv hos deg/på avtalt plass. Jeg har også dårlige erfaringer med Facebook, men stort sett gode erfaringer med Finn og Tise. Folk flest er heldigvis greie og ærlige mennesker, men alltid lurt å være føre var. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #13 Del Skrevet 2. april 2024 Jeg har blitt svindlet på marketplace, og bruker nå bare finn.no Anonymkode: fc80a...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #14 Del Skrevet 2. april 2024 Det går ikke an at kjøper ordner frakt, så alle som sier at de skal gjøre det vet du at er bare tull/svindel. Det er DU og kun du som kan ordne frakt. Anonymkode: bddf0...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #15 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er null problem å unngå å bli lurt. Du ordner frakt, og får betaling på forhånd. Så enkelt! Anonymkode: 284bc...bf8 Det er jo ikke så enkelt når man blir kontaktet av en haug med svindlere! Anonymkode: e40b9...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #16 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jo ikke så enkelt når man blir kontaktet av en haug med svindlere! Anonymkode: e40b9...601 Egentlig er det veldig enkelt, så fort kjøper vil ordne frakt avbryter man kommunikasjonen, det virker iallfall på den svindelmetoden her. Anonymkode: 4c506...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 2. april 2024 #17 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke så enkelt når man blir kontaktet av en haug med svindlere! Anonymkode: e40b9...601 Joda, det er irriterende, men det er ikke vanskelig. Så fort vedkommende tilbyr seg å ordne frakten, blokkerer du vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå