AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Del Skrevet 1. april Har nylig startet med Lifesum. Dere som bruker den, synes dere kalkulering med tanken på kcal du behøver og kcal forbrent stemmer? Selv synes jeg det virker som den underdriver litt mengde kalorier, men følger veiledningen enn så lenge. Anonymkode: 4479f...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Kalorier forbrent stemmer ikke hos meg, den overdriver og mener jeg skal kunne spise mye mer bare av en liten gåtur. Jeg har slått av den synken. Men jeg synes den gir fin oversikt over å logge kalorier jeg spiser. Anonymkode: 8550d...d97 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april (endret) Jeg anbefaler å beregne TDEE (Finnes på utallige nettsider) og bruke det som mål uavhengig av trening. TDEE tar hensyn til aktivitetsnivået og gir deg anslått daglig energibehov. Ta utgangspunkt i det og juster ned/opp avhengig av hvordan kroppens responderer ila noen uker. F.eks. denne: https://www.calculator.net/tdee-calculator.html Edit: da spiser du altså omtrent den samme energimenden hver dag uavhengig av dagens økt som altså allerede er medregnet. Skal du derimot trene mer enn du pleier, eller opplever at du ikke restituerer som du pleier, mangler energi - spis mer. Endret 1. april av Lill3My 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Del Skrevet 2. april Hadde gått ned i vekt om jeg hadde spist mengden kcal den mener jeg skal ha for å opprettholde vekt. Jeg trenger ca 2300-2500 for å holde vekten, men den sier jeg skal ha 1800 Anonymkode: 2c2a8...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Del Skrevet 2. april Nei den overdriver mengden kalorier. Den sier at jeg trenger rundt 1400 kcal før aktivitet. Hvis jeg legger til treningsøkter i tillegg, så anbefaler den gjerne 1600-1700 kcal for vektnedgang. Det blir feil, for da går vekten bare oppover. Jeg må ligge på 1300 kcal, og ikke legge til ekstra for treningsøkter. Med 1300 kcal går jeg ned ca 1 kg i måneden. Men selv om Lifesum ikke treffer på kaloribehovet, så er den fin å bruke for å få oversikt over kaloriene jeg spiser. Anonymkode: ac1c6...c0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Del Skrevet 2. april Ja, enig med de fleste i tråden. Den overdriver på trening men ok ellers. Uansett ikke så viktig, går du før mye eller lite ned juster du bere kalori etter målet. Anonymkode: 92323...b9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå