AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Skrevet 1. april 2024 Hei, Jeg har to barn på 8 mnd og 3 år. 3 åringen sover i egen seng, natten igjennom, men ønsker å sove med mor. Baby på 8 mnd sover nesten natten igjennom på eget rom. Jeg har i større grad begynt å kjenne på at det føles feil å ikke sove sammen med barna når det er så tydelig at dd har dette behovet. Dere som samsover med barna etter de er over spedbarnstiden hvorfor gjør dere dette og hva tenker dere er fordelene og ulempene med dette? Anonymkode: 9d30d...6e9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 Her la vi baby i egen seng fra nyfødt, men jeg sov/evt far, rett ved siden av. Baby kan merke at vi er så nær. Vi har sovet på samme rom frem til barna nærmer seg 5 år. Men barna har sovet i egen seng, og vi i egen seng. Men om barna har våknet på natta, har de ofte krøpet opp i min seng....ikke alltid jeg har våknet av det en gang. Jeg tenker at dette må familiene finne ut av selv. Men for egen del så har jeg likt å sove i samme rom som barna når de er små. Mest sannsynlig sover jeg bedre, fordi man også senser når man sover, om noe skulle være galt. Likevel har det jo vært uendelig mange ganger jeg har blitt vekket av at smokken mangler, barna gråter etc. Anonymkode: b271a...5dc 1
Melus Skrevet 2. april 2024 #3 Skrevet 2. april 2024 Jeg tenker at alle må gjøre det de føler er best for sine barn. Jeg har samsovet med mine, de har hatt stort behov for det og jeg synes det er veldig fint. Man får aldri den tiden tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #4 Skrevet 2. april 2024 Melus skrev (44 minutter siden): Jeg tenker at alle må gjøre det de føler er best for sine barn. Jeg har samsovet med mine, de har hatt stort behov for det og jeg synes det er veldig fint. Man får aldri den tiden tilbake. Hvor lenge samsov du med de? Anonymkode: 7e222...61e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Samsover som regel bare ved sykdom eller når mellomste kommer inn i løpet av natten på grunn av voksesmerter eller mareritt. Ellers har de bestandig sovet i eget rom, både de og jeg sover bedre da ☺️ de er nå 5 og 3 år ☺️ la de komme inn til deg når de uttrykker et behov for det, ser ingen grunn til å starte med samsoving hver natt når de begge sover godt på eget rom.. Anonymkode: ff8a9...4cb 1
Sinsiew Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 Her legges stort sett ungene på eget rom, men som oftest kommer de over til oss i løpet av natta. De er 4 og 6.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Vi la begge våre i egne senger fra de ble født, men de sov inne hos oss i starten selvsagt. Første flyttet på eget rom før det var "anbefalt", men det gikk veldig fint da hun har sovet natten gjennom uten mat fra hun var fire måneder ca. Yngste var mer glad i nattmat, så da var det bare lettere å dele rom til det var over. Flyttet på eget rom ved 7 måneders alder. For oss har det bare vært naturlig å gjøre det slik så lenge det går bra. Jeg hadde nok vurdert samsoving hvis nettene var grusomme. Barna sover mellom oss hvis de er veldig syke og sover dårlig, eller hvis jeg vil holde et øye med dem. En håndfull ganger har de våknet i løpet av natten og vært "umulige" å legge, og da har de også sovet hos oss. Ellers sover vi alle best hver for oss. Anonymkode: a0ad5...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 Vi deler rom med 3 åringen her, nå er det et stort aldersspenn mellom henne og eldre søsken og nå har vi ikke nok soverom at hun har et eget. . Men vi gjorde det samme med dem andre også, men hadde egne senger på rommet vårt, da dem ikke likte og sove på rommet sitt alene. Så hva med seng på rommet? Ellers er det ikke noe galt i og sove i samme seng, man må gjøre det man selv synes er best. Hender minsten her sover i vår seng innimellom også, selv om hun har egen seng på rommet siden vi deler rom med henne Anonymkode: 90b4c...e88
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 Eldste (4 1/2) sovner i egen seng (med en av oss ved siden av), men kommer stort sett alltid inn til oss i løpet av natta. Hun bare klatrer opp i senga og legger seg mellom oss, er ikke noe jeg merker. Yngste (snart to) er mer urolig av seg enn storesøster, og finner ofte lettere roen i egen seng. Så om (når) hun våkner om natta går vi inn til henne, eventuelt skifter en bleie, koser, synger litt osv, men legges stort sett tilbake i senga si. Det hender hun får komme opp i vår seng på morgenkvisten, men ofte vil hun da heller leke. Om hun sovner, syns jeg bare det er koselig med de i senga. Dette er den løsningen som gir mest søvn for alle. Lillesøster romsterer for mye til å sove godt i voksensenga hele natta, mens storesøster sover trygt og tungt etter at hun kommer inn til oss. Anonymkode: 7cb53...652
Melus Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor lenge samsov du med de? Anonymkode: 7e222...61e Yngste nå er 6 år og sover ofte sammen med meg fortsatt. Gjør det så lenge de har behov for det. Søsteren hans var vel rundt 4,5 år da hun ville sove på sitt eget rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå