AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Skrevet 1. april 2024 Hei! Har en 14 mnd gammel sønn som bablet masse før, men merker at han har blitt litt «stillere» de to siste ukene. Han blir 15 mnd om 2 uker ca, og begynner å bli beskymret for at det er autsime som begynner å snike seg inn her? Han har ingen andre tegn til det. Men når han var 12 mnd, så lærte han å si «hadet» og nå sier han ikke det lenger. Vet ikke om det er regress eller om han bare ble lei av alle ba han si det hele tiden? Har noen her inne hatt en baby som har bablet mye, men har hatt en stille periode? Altså han babler enda, men merker at han er mye mer stille nå. Tenker selvføgelig det verste med engang 🙁 Anonymkode: 38735...ab1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 Mener at min også hadde en slik periode og at jeg var bekymret. Her var det og noen ord som forsvant igjen, men samtidig kom det nye ord da. Tror det var rundt samme alder men jeg husker ikke helt. Bablingen kom tilbake iallfall og snakker mye nå som 2-åring. Har du vært på 15-årskontroll på HS? Du kan jo lufte bekymring med HS da Går barnet i bhg ennå? Anonymkode: db7f6...8be
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mener at min også hadde en slik periode og at jeg var bekymret. Her var det og noen ord som forsvant igjen, men samtidig kom det nye ord da. Tror det var rundt samme alder men jeg husker ikke helt. Bablingen kom tilbake iallfall og snakker mye nå som 2-åring. Har du vært på 15-årskontroll på HS? Du kan jo lufte bekymring med HS da Går barnet i bhg ennå? Anonymkode: db7f6...8be Nå ble jeg litt lettet! Håper det bare er en periode han går igjennom. Sitter jo og analyserer alt han gjør nå. Begynner å bli slitsomt 🙁 Vi har time til 15 mnd kontroll den 16 april, har absolutt tenkt å høre om det er normalt. Men klarer ikke å vente i to uker til uten å lufte tankene. Han starter på barnehagen i august, hadde ikke krav på plass før det. ☺️ Anonymkode: 38735...ab1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Skrevet 1. april 2024 Kanskje han holder på lære andre ferdigheter? Da min datter var 12 mnd hadde hun lært noen ord, hun glemte dem fordi hun holdt på å lære seg å gå. Hun sluttet helt å si mamma og pappa! Men det kom tilbake, altså. Anonymkode: 2f082...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #5 Skrevet 2. april 2024 Sjekk hørsel. Min sluttet plutselig å prate, hadde bare masse ørevoks og hørte ingenting. Anonymkode: 6a0f2...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 Det er unødvendig å bekymre seg for autisme så tidlig. Bare nyt barnet og gled deg over milepæler. Om det er autisme så ser du det gjerne ikke før tidligst 3 år, barn er så veldig forskjellig i utvikling før det. Anonymkode: 8174b...14c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Har en 14 mnd gammel sønn som bablet masse før, men merker at han har blitt litt «stillere» de to siste ukene. Han blir 15 mnd om 2 uker ca, og begynner å bli beskymret for at det er autsime som begynner å snike seg inn her? Han har ingen andre tegn til det. Men når han var 12 mnd, så lærte han å si «hadet» og nå sier han ikke det lenger. Vet ikke om det er regress eller om han bare ble lei av alle ba han si det hele tiden? Har noen her inne hatt en baby som har bablet mye, men har hatt en stille periode? Altså han babler enda, men merker at han er mye mer stille nå. Tenker selvføgelig det verste med engang 🙁 Anonymkode: 38735...ab1 Når fikk han siste vaksine? Anonymkode: e26fd...919
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Når fikk han siste vaksine? Anonymkode: e26fd...919 12 mnd. Anonymkode: 38735...ab1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #9 Skrevet 2. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Når fikk han siste vaksine? Anonymkode: e26fd...919 Du er ikke alvorlig en av de som fremdeles tror at vaksine kan forårsake autisme? Det er bevist at den ENE studien som hevdet det var FALSK. 100% oppspinn! Altså det er INGEN holdepunkter for at vaksine forårsaker autisme! Blir så sint av at folk skal komme og insinuere sånt. Anonymkode: db7f6...8be 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 Kanskje du kan ringe helsestasjonen og høre om de har noe ledig før slik at de kan fremskynde kontrollen? Ikke at jeg tror det er noe galt, tvert imot, bare for at du skal få peace of mind.😊 Anonymkode: 2f082...bb0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 Jeg har et barn med barneautisme (symptomene oppstår før 3 år, men etter 18 mnd som regel), som bablet like mye hele veien, og jeg har to barn uten autisme som hadde stilleperioder, og perioder hvor de virket som at de var drittlei enkelte ord (antagelig for det gikk på repeat fra oss foreldre) og dermed ikke gadd å si de ordene. Men om du er bekymret, så ta det opp med helsestasjonen, men barnet ditt høres ut som et helt vanlig barn 😊 Anonymkode: 06ae3...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå