AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Skrevet 1. april 2024 Hei Jeg har hatt forsikring fra if i 6 år. Men har byttet til et annet selskap. 2 uker etter (nå), har jeg funnet en mulig lekkasje. Jeg deler et horisontalt delt hus med en annen, jeg eier 1etg og han eier 2etg. Begge boligene er identisk. Så hans bad er oppå min. Idag oppdaget jeg at det drypper vann fra et "hull" i taket på badet.altsa ikke hull men mer en sprekk. Så den ikke før det drypper nå faktisk. Lyset er ganske mørk på badet så ser ikke taket så godt, merket det nå kun fordi det dryppet kalde dråper fra hans duaj ned på kroppen min da jeg dusjet i min egen dusjkabinett. Sprang opp i 2etg og vi så ingenting mistenkelig fra hans gulv. Men så drypper det jo fra hans gulv ned til min tak... Skal jeg si ifra til det nye forsikrongselskapet eller skal vi begge ta det fra egen lomme og få det undersøkt dra rørlegger osv..? Anonymkode: 994cf...9ec
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 Dere tsr kontakt med hvert deres forsikringsselskap, og overlater resten til dem. Anonymkode: cc950...162 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 Hvis dere har horisontaldelt bolig burde dere hatt samme forsikringsselskap, for enkelhets skyld. Men ta kontakt med hvert dere, så få de ordne opp seg mellom- Anonymkode: 4a73b...481
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Skrevet 1. april 2024 Nei vi har sammen. Forsikret for ett hus der kun jeg er eier av forsikringen. Det var ikke mulig med flere da vi ikke er sameie. Men går dette under husforsikring eller innbo da? Anonymkode: 994cf...9ec
Million Skrevet 2. april 2024 #6 Skrevet 2. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei vi har sammen. Forsikret for ett hus der kun jeg er eier av forsikringen. Det var ikke mulig med flere da vi ikke er sameie. Men går dette under husforsikring eller innbo da? Anonymkode: 994cf...9ec Husforsikring fordi det er jo bygget det gjelder, ikke møbler og løst inventar. Men har du sjekket at det ikke er noen form for karanteneperiode etter byttet av forsikringsselskap...? Endret 2. april 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #7 Skrevet 2. april 2024 Million skrev (1 time siden): Husforsikring fordi det er jo bygget det gjelder, ikke møbler og løst inventar. Men har du sjekket at det ikke er noen form for karanteneperiode etter byttet av forsikringsselskap...? Visste ikke at det fantes..... Anonymkode: 994cf...9ec
Million Skrevet 2. april 2024 #8 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Visste ikke at det fantes..... Anonymkode: 994cf...9ec Da er det på tide og ta en kikk i forsikringspapirene du fikk, eller ringe forsikringsselskapet og snakke med dem. Jeg vet ikke om det finnes karanteneperiode på byggforsikringer/husforsikringer, men det er det f.eks. når det gjelder forsikring av hund. Da er det som regel en måneds karantene i nytt forsikringsselskap, etter byttet. Så hvis hunden blir plutselig syk eller skadet etter f.eks tre uker, har du ikke forsikring å lene deg på. Men som sagt; sjekk om dette gjelder din forsikring. Kan hende det ikke er karantene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå