Smørblomsten Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 De drikker seg vel utørste under amming, men kan de få vann i tillegg? Må det evt kokes opp og avkjøles før man så gir det i temperert tilstand? Evt når skal man vite at barnet er tørst? Skal til Egypt (tror jeg) når han er ca 3 mnd gammel - der er det jo varmt. Bør han få vann som tillegg? Evt under flyturen?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Du kan godt gi vann når det er varmt, men gi ham flaskevann. Bør være nogenlunde temperert, ellers vil det fort komme opp igjen.
Hermula Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Som hovedregel sies det at babyer som bare spiser morsmelk får i seg nok væske gjennom den, selv om man er i varme strøk. (f.eks Gro Nylander). Det er vel ikke noe problem å gi litt vann i tillegg. Jeg begynte å gi lillemor litt vann av og til fra glass fra hun var ca 3-4 mnd - mest for at h un skulle venne seg til smaken. Drar du til egypt bør du vel absolutt koke vannet eller kjøpe på flaske. Hjemme kan du gi rett fra springen. Men som sagt --- har du nok melk så er det ikke noe poeng å gi han/hun vann i tillegg så lenge han/hun bare går på morsmelk. Lykke til! Det høres herlig ut å reise til Egypt
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 Forresten så kan det være lurt å amme eller gi flaske akkurat når flyet tar av, for å unngå trykk i ørene Men... skal dere til Egypt i disse opprørstider?
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2006 #5 Skrevet 6. februar 2006 Det er vel uansett riktig å koke vannet først, om man bruker vann hjemme eller i utlandet? I hvert fall til spebarn? Muligdet er forandret, men sånn var det i hvert fall da jeg hadde spebarn.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 Jeg tror ærlig talt ikke det er så farlig med sterilisering her hjemme, med vante bakterier, ungene ligger jo praktisk talt og sleiker på gulvet store deler av tida...
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 Vannet bør være kokt de 4 første mnd
Smørblomsten Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2006 Forresten så kan det være lurt å amme eller gi flaske akkurat når flyet tar av, for å unngå trykk i ørene Men... skal dere til Egypt i disse opprørstider? ← Takk for svar! Vel, ikke sikkert vi drar til Egypt likevel, nettopp pga de opprørske tider! Men vi ser det litt an, det er fortsatt 5 uker til avreise. Og UD legger vel ut advarsel. Så ser d an...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. februar 2006 #9 Skrevet 6. februar 2006 UD la ut anbefaling til alle nordmenn om å komme seg ut av alle muslimske land i dag... Sorry, jeg vet det er på siden, men jeg synes bare det er så skummelt det som skjer om dagen
Smørblomsten Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2006 UD la ut anbefaling til alle nordmenn om å komme seg ut av alle muslimske land i dag... Sorry, jeg vet det er på siden, men jeg synes bare det er så skummelt det som skjer om dagen ← Ja, enig! HÅPER denne anbefalingen ikke gjelder om 5 uker, men er vi det minste i tvil drar vi såklart ikke! Tragisk at det skal være sånne syke tilstander!!!
Thomasine Skrevet 6. februar 2006 #11 Skrevet 6. februar 2006 Vi var i Israel da eldstemann var 6 mnd. Han ble fullammet, men det holdt ikke med veske. Hadde han ikke vært flink til å drikke vann i tillegg på flaske ville han blitt dehydrert... det ble mor hans som ammet men ikke fikk nok veske inn selv... Husk at det er viktig at du som ammer også får i deg nok veske... Ikke gøy å ligge på fremmede sykehus å få intravenøst...
Gjest Lompa Skrevet 6. februar 2006 #12 Skrevet 6. februar 2006 Hmmm...Vi skal til Kreta til sommeren, når Alexander er 6-7 mnd. hvor mye vann bør han få da, og bør det kokes eller er det man kjøper på flaske bra nok? Så små bør vel heller ikke få helt kaldt vann?
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. februar 2006 #13 Skrevet 6. februar 2006 Det du kjøper holder i masse hvis. Han kan drikke så mye han orker. Gjør ingenting om vannet er kaldt
monja Skrevet 6. februar 2006 #14 Skrevet 6. februar 2006 Gutten min begynte med kaldt vann fra springen da han var ca 4 mnd og han elsker vann og drikker mye av det enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå