Gå til innhold

Kvinne i 30-årene som... Gamer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en 36 år gammel mann med så og si nøyaktig samme historie som deg, vokste opp i gullalderen av gaming, jeg er sosialt oppegående men holder meg hjemme i fritiden, har ikke hatt dame på 14 år fordi jeg aldri putter meg selv ut der, lyst på dame man kan gjøre småting som kino, gå på tur og restauranter med men ikke festivaler og fester osv.

Jeg tror ganske mange menn bevisst ikke nevner gaming i dating-profilen sin fordi de tenker kvinner ser ned på menn som gamer. Det finnes nok flere av oss enn man kanskje har inntrykk av.

Anonymkode: 5b186...2c9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg kan garantere deg at du har null problem med å få deg kjæreste, med litt innsats (og realisme naturligvis). Bombesikkert.

Lag det profil på tinder, og skriv at du liker gaming. Ikke lag noe mer greie ut av det annet enn at du nevner det med 1 setning i bioen.

Du må sikkert møte en del, og du blir sikkert skuffa noen ganger. Men sånn er livet.

Jeg er mann. 

Anonymkode: f3d54...929

Jeg tror du har helt rett. Dette er jo drømmedama for så mange der ute. Vær ærlig, vær klar på hva du liker. Sier til gutta: you snooze, you lose. 

Jeg er ikke mann, gift dame 40 pluss, men jeg har fått med meg noe av hva som funker for den arten etter mer enn 20 år i samme hus 😆

Anonymkode: 3abb1...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en kjæreste for en del år siden som likte gaming. Hvis bil/rally simulator kan kalles det. Jeg hadde en brukbar rigg, projektor, ratt, pedaler og racingstol. Dama kunne dette godt fra før av og satt like mye i stolen som meg. I dag driver hun med motorsport på godt nivå..

Anonymkode: eda49...6ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke gamer, men liker å spille litt på ulike konsoller. Men brettspill er en stor lidenskap, så anser meg kanskje litt som gamer likevel. Selv er jeg helt normal (litt vel kjedelig egentlig), typisk kvinneyrke, 34 år, gift med sportsfantast, to unger, hund og bygdeliv. Jeg tenker TS må kaste seg ut i det. Enten gjennom en spillklubb i området og teste brettspill(det er noe egent med å treffes IRL), eller tinder (flere enn man skulle tro møtes der og blir mer enn et ons). Ønsker deg masse lykke til! 

Anonymkode: 678cc...f34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker kanskje at jeg bare er aktuell som partner for andre menn som gamer, jeg vil gjerne ha en kjæreste som gamer, men vet ikke hvor attraktivt det er for menn? Skjønner selvsagt at for han som liker friluftsliv og han som ikke er så begeistra for skjermunderholdning så er jeg ikke attraktiv, men ja. 

Anonymkode: e9831...8b9

Selv elsker jeg både gaming og friluftsliv. Går fint an å elske begge deler😊

Tror heller ikke man skal legge for mye i hvilke interesser en annen har og om de matcher dine. De beste relasjonene jeg har hatt, har ikke vært med de som har sammenfallende fritidsinteresser. Mine interesser er min «ego-greie» og ikke noe jeg trenger å gjøre med en partner.

Tror det bare er sunt å ha egne interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mange andre her har sagt, gaming er ikke noe mann setter i profilen sin, for mange kvinner som anser det som en grunn til å velge bort. Veldig mange synes det er gøy å game, men det er ikke noe man roper ut om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet det er mest kvinner her inne, men kan da spørre likevel. 

Jeg er 32 år gammel. En av mine hobbyer har siden tenårene vært gaming. Jeg elsker å game. Det er min go-to for å slappe av og ha det gøy både etter jobb og i helgene. Det er ikke sjeldent jeg har valgt dataspill foran sosialisering. Jeg har dessverre ingen venner i det virkelige liv, men over nettet og gjennom spill har jeg flere venner, folk jeg har kjent i mange år. Er ingen raring, kommer godt overens med kollegaer og folk ellers, men har bare ikke møtt andre kvinner med samme interesser og i samme aldersgruppe, så venninner har det blitt få av. 

Har vært singel ganske lenge.. Huff, sist jeg var i forhold er faktisk snart 10 år siden. Har knapt fått en klem av en mann siden da, unntaket er familiemedlemmer. Jeg har ikke barn heller. 20 åra ble ikke som jeg skulle ønske, preget av en del sykdom, spill har vært en god flukt og noe som har gitt meg grunner til å stå opp i perioder. 

Vurderer å prøve meg på dating. En kollega av meg sveipa på tinder her om dagen, hun så på menn i samme aldersgruppe som jeg kunne tenke meg (30-40), jeg så på mens hun sveipa, det var få menn der som skrev noe om gaming i bioen sin. 

Tenker kanskje at jeg bare er aktuell som partner for andre menn som gamer, jeg vil gjerne ha en kjæreste som gamer, men vet ikke hvor attraktivt det er for menn? Skjønner selvsagt at for han som liker friluftsliv og han som ikke er så begeistra for skjermunderholdning så er jeg ikke attraktiv, men ja. 

Skal innrømme at jeg kjenner meg uattraktiv på markedet. Utseendemessig er jeg ok, er nok litt under gjennomsnittet. Andre interesser jeg har er matlaging og jeg leser litt, liker veldig godt filmer og serier men underholdningsverdien er mye lavere for meg når jeg ser alene, med en partner ville jeg gjerne gått på kino ofte og laget god mat og sett film sammen. Liker å gå turer året rundt, gjerne litt i høyden på sommeren. Er langt ifra en spreking men er i helt ok form. På vinteren og høsten er det ikke lange turene, mest bare for å lufte meg da. 

Vet ikke om jeg burde prøve tinder. Har ikke blitt kjent med noen menn som er potensielle partnere gjennom gaming heller. Har vært et par "crush" men det har aldri blitt til at vi har møttes og en av de fikk også kjæreste etter hvert så da forsvant interessen min helt. Jeg har ikke turt å ta skrittet med noen, jeg er ikke så flink til å ta initaitiv men skjønner at jeg burde bli det. Råd og tanker? 

Er mann og lik selv. Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i 30-årene og gamer. Møtte mannen min i ett spill, og fant tonen. Nå er vi gift og har en liten datter sammen. 
Dating-apper var ikke noen stor hit for meg selv om det er mange gamer-menn der (som ønsker seg en kvinnelig healer-partner, hehe).
Det kan godt hende du møter noen i ett spill, eventuelt kan det være via con eller for eksempel en hobby-klubb som warhammer etc. Ønsker du å møte gamere så må du nesten søke de miljøene som de henger i. 
Mange menn synes det er ett kjempepluss at dama deres er gamer. Da forstår hun han mye bedre.
Jeg og mannen min gamer sammen, og stortrives med det. Btw det er ingenting gale med å ha nesten bare venner online. Det har jeg også (og de er mine beste og nærmeste venner).

Anonymkode: 7a3d4...122

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke andre interesser har du? 

Jeg er dame og gamer ikke, jeg dater en mann som gamer. Men han har mange andre interesser også, som gjør han attraktiv. Hadde han bare gamet, hadde jeg ikke datet han.  Men mulig det er annerledes om du finner en mann som bare gamer og du bare gamer. Ser bare ikke helt hva dere skal gjøre sammen da. 

Anonymkode: a851e...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes grad av gaming også. Jeg har gamet siden jeg var 8! Med Super Mario og 8 bits osv. Har alltid vært interessert i det,og kommer nok alltid til å være det. Har vært på TG,og flere datatreff i ungdommen. Der jeg ser jeg differerer fra andre gamere er at jeg er langt mer casual. Jeg lot meg distrahere med andre ting som f.eks fotball,mopedkjøring,festing og andre aktiviteter,der jeg så veldig mange av mine spillkompiser ble sittende foran skjermen.

Da disse svære rollespillene begynte å bli veldig populære,så kunne ikke interessen min vært lavere. Jeg spilte fortsatt dataspill som FIFA og GTA,men da gjerne en time her og en time der. Sånne som sitter 12 timer,og drar dette med seg i voksen livet KAN jo bli problematisk mtp en partner som også ønsker tid med deg. Sånne som kaller seg "ekte gamere" vil nok ikke kalle meg en gamer,og jeg har opplevd faktisk ofte å bli ekskludert i enkelte gaming miljøer,fordi jeg er ikke gamer nok. Med andre ord - Jeg liker ikke disse store,lange rollespillene eller avanserte strategispill som tar uendelig med timer. Greit nok det! Sier bare at gaming har et stort spekter. Det burde ikke i utgangspunktet være et negativt ladet ord,som mange bare snur i døra av om de hører det. Veldig mange inkludert meg selv har god kontroll over tiden foran PCen eller TVen. Det er ikke noe som dominerer livet mitt overhodet. Det er bare noe jeg alltid har likt,og vært interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
On 4/1/2024 at 6:53 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 32 år gammel. En av mine hobbyer har siden tenårene vært gaming. Jeg elsker å game. Det er min go-to for å slappe av og ha det gøy både etter jobb og i helgene. Det er ikke sjeldent jeg har valgt dataspill foran sosialisering. Jeg har dessverre ingen venner i det virkelige liv, men over nettet og gjennom spill har jeg flere venner, folk jeg har kjent i mange år. Er ingen raring, kommer godt overens med kollegaer og folk ellers, men har bare ikke møtt andre kvinner med samme interesser og i samme aldersgruppe, så venninner har det blitt få av. 

Har vært singel ganske lenge.. Huff, sist jeg var i forhold er faktisk snart 10 år siden. Har knapt fått en klem av en mann siden da, unntaket er familiemedlemmer. Jeg har ikke barn heller. 20 åra ble ikke som jeg skulle ønske, preget av en del sykdom, spill har vært en god flukt og noe som har gitt meg grunner til å stå opp i perioder. 

Vurderer å prøve meg på dating. En kollega av meg sveipa på tinder her om dagen, hun så på menn i samme aldersgruppe som jeg kunne tenke meg (30-40), jeg så på mens hun sveipa, det var få menn der som skrev noe om gaming i bioen sin. 

Skal innrømme at jeg kjenner meg uattraktiv på markedet. Utseendemessig er jeg ok, er nok litt under gjennomsnittet. Andre interesser jeg har er matlaging og jeg leser litt, liker veldig godt filmer og serier men underholdningsverdien er mye lavere for meg når jeg ser alene, med en partner ville jeg gjerne gått på kino ofte og laget god mat og sett film sammen. Liker å gå turer året rundt, gjerne litt i høyden på sommeren. Er langt ifra en spreking men er i helt ok form. På vinteren og høsten er det ikke lange turene, mest bare for å lufte meg da. 

Vet ikke om jeg burde prøve tinder. Har ikke blitt kjent med noen menn som er potensielle partnere gjennom gaming heller. Har vært et par "crush" men det har aldri blitt til at vi har møttes og en av de fikk også kjæreste etter hvert så da forsvant interessen min helt. Jeg har ikke turt å ta skrittet med noen, jeg er ikke så flink til å ta initaitiv men skjønner at jeg burde bli det. Råd og tanker? 

Hei jeg har heller ikke reklamert med at jeg gamer på tinder. For tenker det er dårlig reklame. Men når jeg leste det du skreiv her. Så fikk det meg til å innse at det fins gaming ladys der ute også. Er jo igrunn det jeg har lyst til å finne:) Men ikke lett å finne:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt, jeg er kvinne nesten 50 og gamer... 

Anonymkode: 950ec...103

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samme her.

Anonymkode: fb865...b67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 18.53):

Er du meg?

Anonymkode: ed44e...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er 60 og ble hektet på Super Mario da vi kjøpte Nintendo i gave til sønnen på 5. Hadde permisjon med yngstemann da og benyttet hver ledige stund til spilling 😅

Må legge til at begge barna mine og barnebarna gamer - sikkert en familiesvakhet 😅

Anonymkode: 237b2...6b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 18.53):

Jeg forstår utfordringen din i den sosiale sammenhenger. Du høres ut som helt vanlig okey dame som ikke ville hat noe problem med å date og finne type/ kjæreste. Opprett en profil på Tinder, skriv litt om deg selv, ikke langt brev, men sånn at det skaper nysgjerrighet om å vite mer om deg. Gaming kan nevnes i bioen som et bisetning, men trenger ikke nevnes heller, men kommer etter hvert under samtaler med en match du er i snakk med. I et kjæresteforhold, må du kanskje være klar over at gaming ikke er helt oppslukende, selv om du finner en som liker gaming. Du har normalt null problem med å finne kjæreste. Men som noen skriver, du må være forberedt på noen skuffelser før du møter den rette.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne på 47 som gamer. Har alltid likt å game men begynte med online multiplayer først for 6 år siden. I starten skjemtes jeg faktisk litt, men det har virkelig endret seg. For det første har jeg fått mange nye venner, trenger ikke å gå ut av døra for å henge med dem, og guttene/menn er utrolig hjelpsomme når møter en kvinne i spill.
Min opplevelse er at også irl er det bare positivt å si at jeg gamer på fritiden. Når jeg sier at liker å game er det mange som lyser opp og sier at det gjør de også, som om de ikke turte å si det først.. Så jeg har følelsen av at mange menn ikke våger å innrømme at de gamer for det er liksom noe negativt. 

Jeg vil si absolutt skriv det på profilen din. Da tiltrekker du deg de riktige mennene, og de som ikke liker game og har sine fordommer om det kan holde seg unna :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...