Gå til innhold

Kvinne i 30-årene som... Gamer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet det er mest kvinner her inne, men kan da spørre likevel. 

Jeg er 32 år gammel. En av mine hobbyer har siden tenårene vært gaming. Jeg elsker å game. Det er min go-to for å slappe av og ha det gøy både etter jobb og i helgene. Det er ikke sjeldent jeg har valgt dataspill foran sosialisering. Jeg har dessverre ingen venner i det virkelige liv, men over nettet og gjennom spill har jeg flere venner, folk jeg har kjent i mange år. Er ingen raring, kommer godt overens med kollegaer og folk ellers, men har bare ikke møtt andre kvinner med samme interesser og i samme aldersgruppe, så venninner har det blitt få av. 

Har vært singel ganske lenge.. Huff, sist jeg var i forhold er faktisk snart 10 år siden. Har knapt fått en klem av en mann siden da, unntaket er familiemedlemmer. Jeg har ikke barn heller. 20 åra ble ikke som jeg skulle ønske, preget av en del sykdom, spill har vært en god flukt og noe som har gitt meg grunner til å stå opp i perioder. 

Vurderer å prøve meg på dating. En kollega av meg sveipa på tinder her om dagen, hun så på menn i samme aldersgruppe som jeg kunne tenke meg (30-40), jeg så på mens hun sveipa, det var få menn der som skrev noe om gaming i bioen sin. 

Tenker kanskje at jeg bare er aktuell som partner for andre menn som gamer, jeg vil gjerne ha en kjæreste som gamer, men vet ikke hvor attraktivt det er for menn? Skjønner selvsagt at for han som liker friluftsliv og han som ikke er så begeistra for skjermunderholdning så er jeg ikke attraktiv, men ja. 

Skal innrømme at jeg kjenner meg uattraktiv på markedet. Utseendemessig er jeg ok, er nok litt under gjennomsnittet. Andre interesser jeg har er matlaging og jeg leser litt, liker veldig godt filmer og serier men underholdningsverdien er mye lavere for meg når jeg ser alene, med en partner ville jeg gjerne gått på kino ofte og laget god mat og sett film sammen. Liker å gå turer året rundt, gjerne litt i høyden på sommeren. Er langt ifra en spreking men er i helt ok form. På vinteren og høsten er det ikke lange turene, mest bare for å lufte meg da. 

Vet ikke om jeg burde prøve tinder. Har ikke blitt kjent med noen menn som er potensielle partnere gjennom gaming heller. Har vært et par "crush" men det har aldri blitt til at vi har møttes og en av de fikk også kjæreste etter hvert så da forsvant interessen min helt. Jeg har ikke turt å ta skrittet med noen, jeg er ikke så flink til å ta initaitiv men skjønner at jeg burde bli det. Råd og tanker? 

Anonymkode: e9831...8b9

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må presisere at jeg ikke er en sånn e-girl som sitter i miniskjørt og med full sminke når jeg spiller.... Ikke en sånn type gamer. Jeg er en helt vanlig dame... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan garantere deg at du har null problem med å få deg kjæreste, med litt innsats (og realisme naturligvis). Bombesikkert.

Lag det profil på tinder, og skriv at du liker gaming. Ikke lag noe mer greie ut av det annet enn at du nevner det med 1 setning i bioen.

Du må sikkert møte en del, og du blir sikkert skuffa noen ganger. Men sånn er livet.

Jeg er mann. 

Anonymkode: f3d54...929

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 31 og gamer. Det er jo overflod av menn som gamer og vi kan velge og vrake. Jeg ble kjent med min på Twitch. Han er den enesye jeg har valgt å møte IRL. Jeg er også helt vanlig og man kan ikke se på meg at jeg gamer.

Noen datingapper eller sider er ikke nødvendig i ditt tilfelle. Du er heldig der😄

Anonymkode: 14365...8a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 31 og gamer. Det er jo overflod av menn som gamer og vi kan velge og vrake. Jeg ble kjent med min på Twitch. Han er den enesye jeg har valgt å møte IRL. Jeg er også helt vanlig og man kan ikke se på meg at jeg gamer.

Noen datingapper eller sider er ikke nødvendig i ditt tilfelle. Du er heldig der😄

Er jo for så vidt sant, men enkelte av de jeg har blitt kjent med er litt shady. Artige å spille med og vi har det gøy, men å bli "mer" kjent er ikke så veldig fristende, om det gir mening.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo for så vidt sant, men enkelte av de jeg har blitt kjent med er litt shady. Artige å spille med og vi har det gøy, men å bli "mer" kjent er ikke så veldig fristende, om det gir mening.. 

Ja kjenner til de typene der. Er mange simps som roamer rundt. Legg innsats i å bli kjent med de som ikke kaster seg etter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror min samboer hadde elsket det, dersom jeg hadde delt hans interesse for gaming. Jeg ville skrevet kort om hva slags gaming du liker, det er nok mange menn som unnlater å ha det i bio, i frykt for å skremme bort potensielle matcher. Her tror jeg du som kvinne, vil "vinne" på å være ærlig om hobbyen din 😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne jeg ble kjent med via jobb er gamer. Ho har en type som også er gamer. Og der er det takhøyde for gaming☺️ Jeg  hadde ikke taklet en mann som bare sitter å gamer. Helt seriøst. Fullstendig turnoff😅 Men jeg ønsker jo en mann med interesser mer i frilufts segmentet og som syns det er koselig med en hest eller fem på tunet 🤞🏻🤞🏻😁 Så greia er jo bare å søke etter en som vil game sammen med deg, og ikke en som står å maser på at du må ut å gjøre noe annet 👌👌☺️

Endret av bambyb82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 32 år, gamer og er svært lykkelig gift med en gamer. Vi er glad i noen av de samme spillene, men for det meste spiller vi med andre/alene. Er glad i friluftsliv også, men der er det ett skille på før/etter barn. Før barn ble spillingen prioritert, men med barn blir friluftslivet prioritert ("desverre", vi savner å spille hele helgen og bare ta pause for å gå på do og ta imot foodora. Er andre tider nå😅

De fleste vennene våre, både felles og egne, spiller. Men ikke alle. Og de er i ulike livsfaser, noen er gift, andre samboere og noen single/nylig fått kjæreste. Vi er også veldig ulike på den utseendemessige skalaen, men ingen er en "10er eller 1er". 

Anonymkode: 5d7ca...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gamer. Er 41 år med mann og barn. 

Anonymkode: a0cc2...1e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann 30, gamer. Hadde absolutt ikke hatt noe imot om min samboer gamet eller hadde litt mer «forståelse» for hobbyen. Tror de fleste menn og i alle fall de som gamer selv, utelukkende hadde sett på det som positivt om en partner gamet. Ville nevnt det kort i bio på datingapp, slik at det ikke kommet som en overraskelse senere 😊

Anonymkode: a9808...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming trenger på ingen måte være turn off. Og synes en mann at det er det, ja så er han ikke verdt tiden din!
Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem!! Dette tror jeg du kan hanke inn mange bra kandidater på. Vet om kvinner som lyver om interesser for å virke spennende, men det blir gjennomskuet fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg traff min kjæreste gjennom spill, da jeg og broren hans spiller sammen og er gode venner. 
Jeg er i 30 årene og har to barn. 

vi hadde så mye til felles at det kjennes ut som min sjelevenn ❤️ 

du kan fint finne en mann som deler interessene dine. Del ærlig om du skal på en nettdate side.

Jeg planla aldri å date men har aldri hatt vansker med å finne noen som er interessert. Jeg laget meg en liste med alle kvalitetene jeg ville en mann skulle ha og kjæresten min traff sannelig alle xD så vær kresen og vet hva som er ikke diskuterbare. 

Anonymkode: c8b5e...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du er ærlig på personlighet og livsstil så er det fullt mulig å få seg en kjæreste selv om du er hjemmekjær 🙂 Nytter selvfølgelig ikke å gi seg ut for å være en supersosial outdoor-person. Det er svært mange voksne som gamer idag, og det er nok mange av disse ufrivillige single mennene det prates om som også sitter inne og gamer og derfor ikke er ute og treffer damer 🙂 Alle er ikke incels, masse kjernegode karer blant disse single som kan tilføre livet til en partner noe godt ❤️

Så tenker det gjelder å finne noen like. Det vil neppe funke så godt å bli sammen med en som elsker å dra ut, og invitere til sosiale lag hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror mange menn drømmer om å få en kjæreste å game med (hilsen gift kvinnelig gamer midt i 30-årene)

Jeg tror du vil få mye matches om du legger ut helt vanlige gode bilder av deg, både ansikt og litt mer helfigur (men ikke veldig lettkledde), og nevner gaminginteressen i bioen (gjerne på en artig måte, feks "jeg er ikke den som drar mye på byen, men utfordrer deg gjerne i *navn på spill*"), og/eller så kan du jo ha favorittkonsollen eller spillmerch (om du har) i bakgrunnen litt subtilt på et bilde, så har du mulig samtaleemne uten at det blir ekstremt. 

Evnt om du ikke liker tanken på tinder - har du forsøkt å møte folk for ulike typer brettspill/kortspill? I de fleste større byer i landet (og noen steder ellers også) er det spillmiljøer, ofte tilknyttet en lokal outland butikk (men ikke alltid) og særlig kortspillet magic the gathering har mange ganske normale voksne spillere i alle aldre. Det pleier å være mye overlapp mellom gaminginteresse og mer fantasybaserte brettspill/kortspill, så det kan være en ny hobby som kan passe for deg, og som i alle fall kan gi nye venner eller i det minste en ny sosial arena. 

Anonymkode: e99b1...d08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er 30 år, kvinne og gamer litt 😊

Tror ikke du har problemer med å møte noen, å det trenger jo ikke å være en mann som gamer heller. Men det finns jo så mange gamende menn, så ikke problem å finne noen med en livstil tilnærmet din. Kan hende de gamer selv om de ikke skriver det på tinder også. 

Anonymkode: c7340...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært gode grunner til å ikke nevne gaming når man er mann. Jeg vil si at det er en nybegynnerfeil å nevne at man spiller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disney Adult skrev (7 minutter siden):

Alle menn jeg har truffet har syns det har vært et pluss at jeg gamer, og deler interessen :fnise:

Har samme inntrykk. Mange kompiser og folk vi kjenner online er litt misunnelige på mannen min som har ei dame som forstår hobbyen hans. 

Anonymkode: ecf18...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...