Smørblomsten Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Min sønn er snart 8 uker og har begynt å bruke smokk også på dagtid, ikke bare om natta (som var min plan...) Nå har det nesten blitt sånn at han får den hver gang han skriker (hvis det ikke hjelper å ta han opp/kos/amme)... Er dette greit for en så liten krabat, eller burde jeg allerede nå passe på så han ikke blir en av de barna som konstant går med smokk i munnen? Han vil jo så gjerne ha smokken - så jeg vil jo ikke nekte da. Hva er fornuftig?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Gi ham smokken. Vendelin brukte smokk når hun ville helt fram til hun ble forkjølet rundt nyttår. Da klarte hun ikke å suge på smokken fordi hun var så tett i nesa - og nå vil hun ikke ha den i det hele tatt. Vi var litt bekymret en stund for avvenning og styr, men det ordna seg selv for oss
prinsessa Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 For guds skyld gi ha smokken!! Han er 8 uker og det er ALT fortidlig å være "streng" å nekte han. Dette gjelder også når han gråter når han vil bæres. Så små barn skal man "skjemme" bort alt man kan med.
Smørblomsten Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2006 Høres bra ut - de svarene jeg ville ha Jeg er såklart ikke ute etter å være en streng mamma, men fornuftig!
monja Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 La han kose seg med smokken. Gutten vår brukte smokk de første 9 ukene, de første 4 hele tiden, og de siste kun på natta, men etter det har han ikke villet ha smokk. Har han stort sugebehov?
Gjest LoisLane Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 Gutta mine har hatt enormt sugebehov - jeg hadde blitt helt utslitt om jeg ikke hadde smokk. Var veldig glad de tok den, og hadde ingen skrupler med å bruke den om dagen - med fornuft. Vil råde deg til å være tøff og kutte den ut før de blir to. Min erfaring er at det går greiere da.
Smørblomsten Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2006 La han kose seg med smokken. Gutten vår brukte smokk de første 9 ukene, de første 4 hele tiden, og de siste kun på natta, men etter det har han ikke villet ha smokk. Har han stort sugebehov? ← Tja, føler vel at sugebehovet er stort, men kanskje helt normalt! Men da gir jeg han smokken med god samvittighet og tenker ikke mer på det før nærmere 2 år
prinsessa Skrevet 6. februar 2006 #9 Skrevet 6. februar 2006 Tja, føler vel at sugebehovet er stort, men kanskje helt normalt! Men da gir jeg han smokken med god samvittighet og tenker ikke mer på det før nærmere 2 år ← Høres veldig lurt ut Ikke hør på alle andre når det gjelder slike ting som at babyen blir avhengig av smokk til han er 8 år eller at han kommer aldri til å sove i egen seng når han sover hos dere, eller la han skrike litt bare bra det. Nei gjør som du og pappa syns er best og hva som er best for babyen deres. Kos dere masse
Leanne Skrevet 6. februar 2006 #10 Skrevet 6. februar 2006 Gi han smokken du Men når det gjelder avvenning av smokk vil jeg komme med et råd.. Vi tok bort smokken på dagtid ved 6mnd alder, og sluttet helt da hun var et år (fikk kun om natten, og sovetid på dagen fra 6mnd til 1 år). Mye lettere å ta den bort da de ikke kan protestere så mye. Hun skrek en del de første 2-3 nettene, og så var det over. Ikke noe mas om "hvor er smokken, jeg vil ha smokken" på dag tid heller...
Gjest Maddy Skrevet 7. februar 2006 #11 Skrevet 7. februar 2006 Vesla mi på 7 mnd tar smokk og har gjort det siden hun var 2 dager gammel. Takk og pris for det - hun har et enormt sugebehov så det er til stor hjelp. Jeg gjør som andre - bekymrer meg når vi nærmer oss 2 år.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #12 Skrevet 7. februar 2006 Mye bedre at de tar smokk enn at de suger på tommelen, den går jo ikke an å ta bort..... Hilsen ei som sugde på tommelen til jeg var 12!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå