AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Del Skrevet 1. april 2024 Merket noen uker at neglene hadde fått en slags riller, og virket tørr og ru. Så plutselig i går så særlig neglene på tomlene sånn ut; gulaktig og fæl...😧 Aldri hatt neglesopp, og det er så mye rare bilder på nett.. Derfor lurer jeg på om noen her vet 😏 Og blir det et helsikes styr å prøve å bli kvitt spetakkelet? Betyr dette at jeg har vært uhygienisk...?? 😟 Anonymkode: 4a5af...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Del Skrevet 1. april 2024 Sjelden med sopp på hendene. Er du ofte blaut, eller jobber som fotpleier eller ett annet yrke der du er i intim kontakt med mennesker, pleie Etc.kan det fort skje. Hør med fastlegen, i tilfelle det er noe annet. Anonymkode: 4ddbb...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Del Skrevet 1. april 2024 Jeg vet ikke, men det å ha lange negler er uhygienisk i seg selv. Mye dritt som samler seg under der som du heller ikke ser. Bruker du neglebørste hver gang du vasker hendene og børster godt med både såpe og vann? Nei? Da er det definitivt mye gørr under der. Lange negler kan være pent det, men hygienisk har det aldri vært. Anonymkode: e97c4...cac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Del Skrevet 1. april 2024 Hadde noe lignende, dyttet teetreolje nedi. Det forsvant. Hos meg var det mye tette, våte hansker pluss neglelakk som skjulte problemet. Måtte klippe neglen helt ned, da den løsnet fra neglesengen. Anonymkode: 6d339...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Del Skrevet 1. april 2024 For meg ser det ut som du har hadd pigmentert neglelakk tidligere som sitter igjen, kan det stemme? Ny negl nederst er ikke slik, mine ser slik ut dersom jeg har brukt enkelte typer neglelakk. Går ikke bort før neglen vokser ut igjen, da det har misfarget selve neglen. Anonymkode: 204db...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #6 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet ikke, men det å ha lange negler er uhygienisk i seg selv. Mye dritt som samler seg under der som du heller ikke ser. Bruker du neglebørste hver gang du vasker hendene og børster godt med både såpe og vann? Nei? Da er det definitivt mye gørr under der. Lange negler kan være pent det, men hygienisk har det aldri vært. Anonymkode: e97c4...cac Du svarer ikke på spørsmålet til TS i det hele tatt! Er alle neglene slik TS? Anonymkode: 820c6...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 1. april 2024 #7 Del Skrevet 1. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Merket noen uker at neglene hadde fått en slags riller, og virket tørr og ru. Så plutselig i går så særlig neglene på tomlene sånn ut; gulaktig og fæl...😧 Aldri hatt neglesopp, og det er så mye rare bilder på nett.. Derfor lurer jeg på om noen her vet 😏 Og blir det et helsikes styr å prøve å bli kvitt spetakkelet? Betyr dette at jeg har vært uhygienisk...?? 😟 Anonymkode: 4a5af...324 Ser litt ut som neglesopp, men du kan gå til fastlegen for sikkerhets skyld og sjekke. Mht neglesopp kan det sitte i lenge uten behandling og også spres, så du burde starte på behandling, hvis det er det. Apoteket har mange reseptfrie lakker/salver for det. Endret 1. april 2024 av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #8 Del Skrevet 1. april 2024 Er mange spørsmål du har fått her som egentlig er ganske relevante for å kunne gi deg noe svar. Anonymkode: 9a416...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #9 Del Skrevet 1. april 2024 Det kan hende at det er neglesopp. Du kan gå til lege og ta prøve. Hvis positiv så får du sikkert resept på medisin som virker. Neglesopp kan komme hvis barrieren er brutt, eller hvis du har vært på neglesalong og noen før deg hadde sopp. Trenger ikke å ha med din hygiene å gjøre❤️ Anonymkode: e9597...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 0.21): For meg ser det ut som du har hadd pigmentert neglelakk tidligere som sitter igjen, kan det stemme? Ny negl nederst er ikke slik, mine ser slik ut dersom jeg har brukt enkelte typer neglelakk. Går ikke bort før neglen vokser ut igjen, da det har misfarget selve neglen. Anonymkode: 204db...b15 Har faktisk aldri brukt neglelakk (fordi jeg alltid har mislikt utseendet på både fingrene og neglene mine 😏), så kan ikke være noe sånt nei 🙃 TS Anonymkode: 4a5af...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 0.23): Du svarer ikke på spørsmålet til TS i det hele tatt! Er alle neglene slik TS? Anonymkode: 820c6...08a Ikke alle neglene nei. Har begynt å få litt riller på flere av neglene, men er på tomlene det ser verst ut 😏 Har ikke lange negler egentlig siden de stort sett bare knekker - bare tilfeldig at denne er litt lang akkurat nå. Om få dager er den filt ned igjen 😜 TS Anonymkode: 4a5af...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 0.19): Hadde noe lignende, dyttet teetreolje nedi. Det forsvant. Hos meg var det mye tette, våte hansker pluss neglelakk som skjulte problemet. Måtte klippe neglen helt ned, da den løsnet fra neglesengen. Anonymkode: 6d339...524 Takk for svar! Bruker hverken hansker eller neglelakk 🤷♀️ TS Anonymkode: 4a5af...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Del Skrevet 3. april 2024 Mine negler fliste seg og ble misfargede etter barnet mitt smittet meg med hånd fot og munnsykdom fra barnehagen. Det var snakk om de fleste neglene. Fikset de hos negletekniker i mange måneder, hvis ikke hadde de falt av. Veldig irriterende og vondt mens det sto på. Vil anbefale deg å dra til fastlege da misfargede og skadde negler kan være et tegn på sykdom. Anonymkode: 279ae...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #14 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 23.14): Sjelden med sopp på hendene. Er du ofte blaut, eller jobber som fotpleier eller ett annet yrke der du er i intim kontakt med mennesker, pleie Etc.kan det fort skje. Hør med fastlegen, i tilfelle det er noe annet. Anonymkode: 4ddbb...e2f Ingen av tingene du nevner nei. Får vel be om en sjekk hos legen ja 🙃 Er jeg heldig får jeg time før sommerferien 🙄 TS Anonymkode: 4a5af...324 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #15 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine negler fliste seg og ble misfargede etter barnet mitt smittet meg med hånd fot og munnsykdom fra barnehagen. Det var snakk om de fleste neglene. Fikset de hos negletekniker i mange måneder, hvis ikke hadde de falt av. Veldig irriterende og vondt mens det sto på. Vil anbefale deg å dra til fastlege da misfargede og skadde negler kan være et tegn på sykdom. Anonymkode: 279ae...627 Takk for svar 🥰 TS Anonymkode: 4a5af...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #16 Del Skrevet 3. april 2024 https://lommelegen.dagbladet.no/hud/artikkel/hudlege-dette-betyr-riller-pa-neglene/78272459 Anonymkode: ef194...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #17 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingen av tingene du nevner nei. Får vel be om en sjekk hos legen ja 🙃 Er jeg heldig får jeg time før sommerferien 🙄 TS Anonymkode: 4a5af...324 Dyr? Bor du på gård? Anonymkode: 4ddbb...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #18 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 0.15): Jeg vet ikke, men det å ha lange negler er uhygienisk i seg selv. Mye dritt som samler seg under der som du heller ikke ser. Bruker du neglebørste hver gang du vasker hendene og børster godt med både såpe og vann? Nei? Da er det definitivt mye gørr under der. Lange negler kan være pent det, men hygienisk har det aldri vært. Anonymkode: e97c4...cac Og det var det ts spurte om? Anonymkode: 208c7...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #19 Del Skrevet 4. april 2024 Riller er generelt normalt etter hvert som man blir eldre. Jeg vet ikke om det kan ha sammenheng med neglesopp også. Det ser derimot ut som du har noe annet på neglene, "flasser" eller "flaker" dem eller ser det bare slik ut? Sånn omtrent midt på. Negler som endres kan bety mangel på vitaminer/mineraler, så sikkert ikke dumt å ta en sjekk hos lege. Enn så lenge, så kan du høre med apoteket hva de tenker. Jeg tipper de vet hva neglesopp er, og hvordan det ser ut. Anonymkode: b9478...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. april 2024 #20 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ikke alle neglene nei. Har begynt å få litt riller på flere av neglene, men er på tomlene det ser verst ut 😏 Har ikke lange negler egentlig siden de stort sett bare knekker - bare tilfeldig at denne er litt lang akkurat nå. Om få dager er den filt ned igjen 😜 TS Anonymkode: 4a5af...324 Alle får riller på neglene med alderen. Hos meg la jeg merke til de første rillene på tomlene da jeg var midt i tredveårene. Et par tiår senere, og jeg har riller på alle fingerneglene. Det er NORMALT å få når man blir eldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå