Gå til innhold

Svindelforsikring Telenor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg byttet nylig mobilabonnement hos Telenor, til et som har månedspris på 379,-
Men regningene ligger på 478,- fordi det er lagt inn svindelfosikring på fakturaen.

Er det nødvendig å ha dette? Er det vanlig?
Jeg veit at 99 kr i måneden ikke store summen, men jeg har det trangt om dagen og forsøker å kutte der jeg kan...

Anonymkode: d39cc...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg byttet nylig mobilabonnement hos Telenor, til et som har månedspris på 379,-
Men regningene ligger på 478,- fordi det er lagt inn svindelfosikring på fakturaen.

Jeg veit at 99 kr i måneden ikke store summen, men jeg har det trangt om dagen og forsøker å kutte der jeg kan...

Svindelforsikring er en tilleggstjeneste som du kan avslutte. Hvis du logger deg på Telenor-appen eller på Telenors hjemmesider, vil du nok finne et sted hvor du kan avslutte denne tjenesten.

Anonymkode: 7dcbb...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, vet at jeg kan avslutte det, men lurer på om det er lurt/vanlig å ha det?
Eller bare ekstra penger ut... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for svar, vet at jeg kan avslutte det, men lurer på om det er lurt/vanlig å ha det?
Eller bare ekstra penger ut... 😅

Er vel som alle andre forsikringer, unødvendig utgift helt til du trenger den. 😜

Men det kan være kjekt å få hjelp ved feks ID tyveri/annen nettsvindel for det kan fort bli mye plunder å fikse opp i + koste en god slump penger  

så det kommer mye ann på hvor flink du er til å passe på dataene dine og hva evt andre forsikringer har av dekning for slikt  som må tas med i vurderingen her  

Anonymkode: 456e2...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Jeg finner ikke hvor jeg kan avslutte den i appen jeg. Jeg har lett over alt. Jeg skifta abonnement og så no at den kom på. Men jeg ønsker ikke å ha den. 

Anonymkode: f48b2...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 14.01):

Har et abonnement som koster meg kr. 70,90 i måneden jeg. Har en 11 år gammel iphone, og trenger da ikke forsikre den heller. Bruker den aldri til buss o.l. heller ikke på x, f.b. eller andre sosiale medier. Passer meg helt utmerket å betale så lite. På ti år har jeg spart så mye på dette kontra det de fleste betaler i dag at jeg kan kjøpe en bil for besparelsen!

Anonymkode: f4ab6...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er svindel

Anonymkode: ea616...981

Bra en er forsikret mot det, da.

Anonymkode: a2101...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bra en er forsikret mot det, da.

Sant. Men hva er poenget med denne forsikringen? ID tyveri er jo ganske grovt, så regner jo med at man har andre forsikringer eller regler som dekker dette uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte IT ansvarlig på om dette forsikringen da jeg fikk den da jeg gikk over til telenor. Er unødvendig sa ha 

Anonymkode: 7d1ce...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sant. Men hva er poenget med denne forsikringen? ID tyveri er jo ganske grovt, så regner jo med at man har andre forsikringer eller regler som dekker dette uansett?

Poenget er jo nettopp å være forsikret mot svindel. Som du sa, det er svindel og da er det bra forsikringen var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...