AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Skrevet 1. april 2024 Jeg kan ofte få så sykt vondt i magen,kramper hvor jeg kaldsvetter med synlige frysninger på armene og jeg må på do. Ofte med diaré men også sånn som idag. Hvor jeg har vært på do sikkert over 10 ganger før kl 12,med kramper i magen og avføring som ikke «kommer skikkelig ut» om dere skjønner. Beklager detaljer men anus «brenner» på en måte og det føles sårt. Nå er det jo garantert sårt pga all tørkingen men det føles som om avføringen er varm. Jeg har fjernet galleblæren for mange år siden så det KAN jo være grunnen. Jeg har også endometriose, som kan spille inn. Men lurer på om noen andre kjenner igjen disse symptomene. Anonymkode: 0eca7...df9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 Tilleggsopplysninger: Har tenkt på allergi men det er ikke noe mønster i det. Jeg spiser alt mulig og reagerer ikke på noe som kan kalles et mønster. Idag feks har jeg drukket kaffe og spist rundstykker som jeg har gjort hele påsken men idag har jeg hatt kramper i magen hvor jeg må på do ellers så er det så vondt at jeg nesten må puste meg gjennom krampene. Også mens jeg sitter på do å prøver å få ut jævelskapet. Anonymkode: 0eca7...df9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 Hos meg kommer dette av ibs. Smerter om jeg ikke kommer meg fort nok på do. Anonymkode: 7757e...7e7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Skrevet 1. april 2024 Jeg klarer ikke kaffe lenger pga fjerning av galleblæren. Jeg får vanndiare av det. Så vil vel anbefale du holder opp med å drikke kaffe. Jeg har blitt dårlig et år etter operasjonen hvor de ikke helt ser ut til å kunne finne ut av det enda. Skal til gastroskopi. Har allerede hatt MR hvor de ikke finner noe. Men legen nevnte at det er mulig at man får et slags "ettereffekt" av operasjonen. De vet ikke helt hvorfor det forekommer, men det går over for de fleste. Siden de tror jeg kanskje har en ettereffekt, så fikk jeg syredempende. Jeg skal ikke påstå det gjør underverker for meg, jeg er stadig dårlig. Men det er godt mulig det vil hjelpe deg. Ta kontakt med fastlegen når de åpner på tirsdag. Anonymkode: ae1f9...228
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Skrevet 1. april 2024 Det kan være endometriosen din. Anonymkode: e0561...0b0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #6 Skrevet 1. april 2024 Jeg fjernet galleblæren for 7 år siden og har hatt mageproblemer siden. Har magesmerter og diaré flere ganger om dagen om jeg ikke tar imodium. Har heldigvis fått imodium på blå resept på grunn av dette. Det har hjulpet på både magesmertene og diaréen. Men den kommer innimellom for det, uavhengig av hva jeg har spist. Jeg blir skikkelig dårlig. Får frysninger, skjelver, utrolig sliten og trøtt. Føler meg rett og slett syk når det holder på og i ett par timer etterpå. Jeg har også endometriose og før og under mensen så får jeg smerter når endetarmen fylles med avføring og når jeg er på do. Kan også føle meg svært sliten da, men det kan også være grunnet sterke menssmerter. Anonymkode: 32117...f5a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #7 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan være endometriosen din. Anonymkode: e0561...0b0 Men får det liksom ikke til å stemme heller, da jeg ikke har noe annet vondt enn det. Har spiral så har ikke menssmerter/mens heller. Anonymkode: 0eca7...df9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #8 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg klarer ikke kaffe lenger pga fjerning av galleblæren. Jeg får vanndiare av det. Så vil vel anbefale du holder opp med å drikke kaffe. Jeg har blitt dårlig et år etter operasjonen hvor de ikke helt ser ut til å kunne finne ut av det enda. Skal til gastroskopi. Har allerede hatt MR hvor de ikke finner noe. Men legen nevnte at det er mulig at man får et slags "ettereffekt" av operasjonen. De vet ikke helt hvorfor det forekommer, men det går over for de fleste. Siden de tror jeg kanskje har en ettereffekt, så fikk jeg syredempende. Jeg skal ikke påstå det gjør underverker for meg, jeg er stadig dårlig. Men det er godt mulig det vil hjelpe deg. Ta kontakt med fastlegen når de åpner på tirsdag. Anonymkode: ae1f9...228 Selv om jeg har drukket kaffe i alle år? Kan det plutselig bare oppstå sånn? Anonymkode: 0eca7...df9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #9 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fjernet galleblæren for 7 år siden og har hatt mageproblemer siden. Har magesmerter og diaré flere ganger om dagen om jeg ikke tar imodium. Har heldigvis fått imodium på blå resept på grunn av dette. Det har hjulpet på både magesmertene og diaréen. Men den kommer innimellom for det, uavhengig av hva jeg har spist. Jeg blir skikkelig dårlig. Får frysninger, skjelver, utrolig sliten og trøtt. Føler meg rett og slett syk når det holder på og i ett par timer etterpå. Jeg har også endometriose og før og under mensen så får jeg smerter når endetarmen fylles med avføring og når jeg er på do. Kan også føle meg svært sliten da, men det kan også være grunnet sterke menssmerter. Anonymkode: 32117...f5a Men hvordan smerter får du da? Sånn typiske menssmerter eller? For mine smerter er ikke menssmerter men sånn «jeg må finne en do ellers bæsjer jeg på meg» smerter Anonymkode: 0eca7...df9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå