Gå til innhold

Sykmeldt - hvordan få tida til å gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykmeldt noen uker, ikke sånn veldig frivillig men det er absolutt nødvendig. Formen er ikke all verden, så jeg orker ikke stort, men der blir jo likevel fort kjedelig å bare slappe av og se på Netflix, liksom. Jeg kan sikkert lese litt bøker, men sliter med konsentrasjon over tid, 

Hva gjør dere andre som er syke i løpet av dagen? Tips til hva jeg kan gjøre for å ha det litt positivt også, for det blir jo fort en litt negativ spiral. 

Anonymkode: 9185d...784

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er sykmeldt noen uker, ikke sånn veldig frivillig men det er absolutt nødvendig. Formen er ikke all verden, så jeg orker ikke stort, men der blir jo likevel fort kjedelig å bare slappe av og se på Netflix, liksom. Jeg kan sikkert lese litt bøker, men sliter med konsentrasjon over tid, 

Hva gjør dere andre som er syke i løpet av dagen? Tips til hva jeg kan gjøre for å ha det litt positivt også, for det blir jo fort en litt negativ spiral. 

Har du et vann eller en utsikt plass i nærheten.  Start dagen med å dra dit drikk litt varmt i koppen og gå deg en tur. Det værste er å komme i ulage med søvn for at du sover for lenge og ikke har noe du må ut på som vekker deg. Antar at du er litt utbrent. Så dette er noe som gir mye ro og litt aktivitet på en gang.  Å sitte å se på fuglene tidlig på morgenen  er terapi og etterhvert litt spennende faktisk.  Du blir kjent med dem.  Og du får tømt huet litt

Anonymkode: 0ae1b...f80

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

For meg var det en stor hjelp å gå en liten tur (ca. 30 minutter, rolig tempo). I starten var det litt stress og ubehagelig, men jeg gikk uansett. Dette ble en god vane jeg har tatt med meg videre.

Ellers holdt jeg på døgnrytmen, leste bøker jeg hadde hatt stående i bokhyllen lenge, puslet litt, ryddet litt i klær (og fikk solgt noe). Noen dager orket jeg mer enn andre, og det er helt i orden!

For meg var det også en hjelp i å bytte på hva jeg gjorde/bytte plass, slik at jeg ikke satt/lå i sofa hele dagen - for da ble det vanskeligere å gjøre ting.

Anonymkode: 161ce...6e8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips, dere to over 🫶. Vi har hage og vi har masse fugler bak her, så jeg kan jo faktisk også kle på meg og sitte litt i hagen og siden vi har hund får jeg tuslet meg noen turer. Trikset er vel å komme meg ut i frisk luft når jeg orker, mannen har allerede sett sitt snitt til å gi meg oppgaven å rake her 😅. Så kan jeg jo ta det litt etter hva jeg orker.  Målet er også litt yoga hver dag og det bør jeg få til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...