Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette. Jeg sendte inn skattemeldingen 16 mars. Har ikke fått pengene enda mens andre som har sendt inn får etter noen dager? Hva er greia med dette egentlig? Det er ingen spesiell skattemelding hos meg,er ikke selvstendig eller noe sånt. Er ansatt med arbeidsgiver osv. 

Og betaler de bare ut en gang i uken eller er det forløpende? Noen som vet?

Anonymkode: 53d64...607

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan lese om det på skatteetaten.no. 

Anonymkode: 43092...172

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan lese om det på skatteetaten.no. 

Anonymkode: 43092...172

Har lest. Står ikke noe om det jeg spør om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle får skatteoppgjør før 1. desember. 

Anonymkode: c3a21...260

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/

Skatteoppgjør

Etter at din skattemelding er levert, må Skatteetaten behandle den. Når skattemeldingen din er ferdig behandlet, lager vi et skatteoppgjør. I skatteoppgjøret står det hvor mye penger du får igjen (til gode) eller hvor mye du må betale (restskatt). Hvor lang tid dette tar, varierer.

De fleste får skatteoppgjøret mellom april og juni, mens noen må vente til høsten. Alle får skatteoppgjøret sitt før 1. desember. Du får beskjed når skatteoppgjøret ditt er klart.

Anonymkode: 57550...12b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sambo eller er gift må partner også sende inn.

Anonymkode: 91b47...c96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du har sambo eller er gift må partner også sende inn.

Anonymkode: 91b47...c96

Nei er singel 

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har lest. Står ikke noe om det jeg spør om. 

Joda, da du leverte skattemeldingen så kom det opp en beskjed om at man kan få igjen pengene helt fram til slutten av november.

De pleier å betale en gang i uka, på onsdager, men det er ikke noe poeng i å vente spent på penger hvis du ikke har fått selve skatteoppgjøret.

Skattemeldingen din kan være tatt ut i kontroll, eller det kan være andre årsaker til at du må vente. Det er vel fremdeles slik at de aller fleste får oppgjøret sitt i juni.

Jeg fikk mitt et år i slutten av september, jeg hadde forventet disse pengene i juni til ferien. Siden da har jeg alltid passet på å få litt restskatt  og betalt pengene innen 31.mai, så jeg slipper å betale renter på de. Jeg gidder ikke vente på skattepenger...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine i april i 2020.. men siden da har jeg alltid fått de som i gamledager , altså i midten/slutten av juni. 

Enig med deg at det er rart det ikke går an å gi noe mer forutsigbarhet på dette. F.eks ved å gi beskjed dersom man er tatt ut i kontroll.. 

Anonymkode: 3bf86...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (4 minutter siden):

Joda, da du leverte skattemeldingen så kom det opp en beskjed om at man kan få igjen pengene helt fram til slutten av november.

De pleier å betale en gang i uka, på onsdager, men det er ikke noe poeng i å vente spent på penger hvis du ikke har fått selve skatteoppgjøret.

Skattemeldingen din kan være tatt ut i kontroll, eller det kan være andre årsaker til at du må vente. Det er vel fremdeles slik at de aller fleste får oppgjøret sitt i juni.

Jeg fikk mitt et år i slutten av september, jeg hadde forventet disse pengene i juni til ferien. Siden da har jeg alltid passet på å få litt restskatt  og betalt pengene innen 31.mai, så jeg slipper å betale renter på de. Jeg gidder ikke vente på skattepenger...

Hva vil det si?

AnonymBruker
Skrevet

Noen får tidlig, andre får sent.. Som alle andre år.. Er ikke noe Hokkus pokkus. Samme regla hvert år.  Jeg fikk mine etter 6 dager, min søster har ikke fått sine.. 

De kommer når de kommer. 

Anonymkode: ec9d0...c77

• Liker 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva vil det si?

Mail fra skatteetaten om at skatteoppgjøret ditt er klart. Det blir utbetalt samme dag eller senest innen 3 virkedager etter du har fått denne mailen.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tro på at det kommer fortløpende til meg, får alltid juni, utenom første året med «ny» skattemelding som de lovte var så kjappe, da fikk jeg i november.

vanlig arbeidstaker med 3 barn, gift

Anonymkode: 9cb3b...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Fikk de allerede uken etter at jeg sendte inn. Fikk skattemeldingen samme sagen som de sendte den ut.

Anonymkode: 684c7...e65

Skrevet

Jeg fikk mine skattepenger på konto i dag! :D Det er to og en halv uke siden jeg sendte inn skattemeldingen (16/3).

Meldingen om at skattepengene var klare, kom på epost kl 01 i natt, men jeg så den ikke. Så bare at pengene var inne nå i morges.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (51 minutter siden):

Jeg fikk mine skattepenger på konto i dag! :D Det er to og en halv uke siden jeg sendte inn skattemeldingen (16/3).

Meldingen om at skattepengene var klare, kom på epost kl 01 i natt, men jeg så den ikke. Så bare at pengene var inne nå i morges.

Åå så det er håp at jeg kan få idag da. Fikk også skatteoppgjøret inatt men ingen penger enda 🤔 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (54 minutter siden):

Jeg leverte inn skattemeldingen 17/3. Ikke fått oppgjøret....

Anonymkode: 10501...99a

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Håper de kommer på konto her i dag også🤞🏼 Leverte skattemeldingen 18.03 og fikk oppgjøret i natt.

Anonymkode: 7df18...aac

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Samme her!

Anonymkode: 7eead...9de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk pengene en uke før jeg fikk mail om skatteoppgjøret.

Anonymkode: 1a685...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...