Nattens rytter Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 (endret) I Israel er det no mogeleg for foreldra til drepne soldatar å krevja at lækjarane tek ut sædceller frå dei, slik at dei har høve til å få fleire barneborn. Burde dette vera noko ein burde gjera i Noreg med t.d. trafikkoffer? https://edition.cnn.com/2023/12/01/middleeast/israeli-families-sperm-retrieval-intl-cmd/index.html Endret 31. mars 2024 av Nattens rytter
Trubadur Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 Akkurat den saken du refererer til er jo veldig spesiell. Jeg synes ikke det skal være lov, men det er ikke opp til meg å bestemme. 1
Bacteria Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Nattens rytter skrev (På 1.4.2024 den 1.52): I Israel er det no mogeleg for foreldra til drepne soldatar å krevja at lækjarane tek ut sædceller frå dei, slik at dei har høve til å få fleire barneborn. Burde dette vera noko ein burde gjera i Noreg med t.d. trafikkoffer? https://edition.cnn.com/2023/12/01/middleeast/israeli-families-sperm-retrieval-intl-cmd/index.html Bakteppet for denne noe spesielle praksisen er jo det som skjedde med jødene for 80 år siden.. at de ble utsatt for et faktisk folkemord som nesten lyktes. 1
Stonegiant Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Bare hvis mannen godtar det på forhånd, tenker jeg. Jeg personlig hadde godtatt det. Om jeg etter min død får null, eller tusenvis av barn, er helt det samme for meg. 3
Troll 2 Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 Detecting live sperm is most likely in the first 24 hours after death, so timing is crucial, said Barda. “We’ve limited the timeframe to 72 hours; however, the literature and our own experience suggests 44 to 45 hours is the maximum.” Så de svømmer rundt i flere døgn etter at kroppen er død? 😵 Man lærer noe nytt hver dag, lol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå