AnonymBruker Skrevet 2. april #21 Del Skrevet 2. april Jeg har minstesats og får utbetalt 20 000 (har også et barn), leier billig i bygda med leie på 6500, også kommer strømmen som er variabel, men ligger på rundt 3000, og mobil og internett blir ca 1000kr (bor i gammelt ut og må ha mobilt bredbånd da det ikke er å få tak i vanlig internett her, og det er litt dyrere), diesel blir fort 2000kr i måneden (noe feil med dysene på bilen så den er litt ekstra tørst, og så bor vi 30 min unna alt) billån på 1600kr, forsikringer på ca 1500 i mnd, og tv blir rundt 400kr i måneden. Så da er det rundt 3000-4000kr igjen til mat, medisin og fornøyelser… Yeah! Jeg overlever jeg, men det er kun det jeg gjør. Overlever. Synes mest synd i barnet som tørs nesten ikke å spørre om nye klær, da hun vet vi har dårlig råd. Blir heldigvis ny bil snart, og billånet er ferdig om noen måneder, og billigere strøm da det blir sommer 🤩 Men dere som sitter der på deres høye hatt og snakket om at dere har det så bra på trygd… Ikke alle som har trygd har samme utbetalinger som dere. Ikke alle heller som har mann som kan bidra. Jeg har aldri lånt penger eller fått matesker for å overleve ut måneden. Men kan absolutt ikke si at jeg lever, fordi det gjør jeg ikke. Jeg overlever kun med det jeg får utbetalt, og kun det. Anonymkode: c23db...238 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2. april #22 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 0.38): I april, altså. Anonymkode: 32649...087 Det finner du ut av hvis du logger deg inn på Nav sine sider 😄 Er det så forbanna vanskelig? 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #23 Del Skrevet 2. april 1 minutt siden, Mardina said: Det finner du ut av hvis du logger deg inn på Nav sine sider 😄 Er det så forbanna vanskelig? 😄 Logge seg inn? Ikke alle er dataeksperter; en halv million nordmenn er fortsatt analoge. Anonymkode: 32649...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #24 Del Skrevet 2. april Just now, AnonymBruker said: Logge seg inn? Ikke alle er dataeksperter; en halv million nordmenn er fortsatt analoge. Anonymkode: 32649...087 Men går du fast på trygd uten at du vet når utbetalingsdatoen er? Hvordan er det mulig? Du har jo sett hvilken dato de forrige utbetalingene kom på? Anonymkode: 13872...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2. april #25 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Logge seg inn? Ikke alle er dataeksperter; en halv million nordmenn er fortsatt analoge. Anonymkode: 32649...087 Da kan man få hjelp av andre 😊 Snakk om å overanalysere kommentaren min 😄 😄 Nå er du vanskelig bare for å være vanskelig 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #26 Del Skrevet 2. april 8 minutter siden, AnonymBruker said: Men går du fast på trygd uten at du vet når utbetalingsdatoen er? Hvordan er det mulig? Du har jo sett hvilken dato de forrige utbetalingene kom på? Anonymkode: 13872...ebc Alt hadde vært mye enklere om trygda alltid kom i begynnelsen av måneden. Slik det er nå, blir trygdeutbetalingen annerledes i mai (krasjer med 17. mai, og kanskje Kristi himmelfartsdag eller pinse), annerledes i desember, annerledes i juni, annerledes i april om trygda krasjer med påske, og man mister helt oversikten. 10 minutter siden, Mardina said: Da kan man få hjelp av andre 😊 Snakk om å overanalysere kommentaren min 😄 😄 Nå er du vanskelig bare for å være vanskelig 😂 Jeg får bekreftelse på trygda i posten; brevet kommer en eller to uker etter at trygda har kommet, så man blir ikke klokere av dette. Anonymkode: 32649...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #27 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja, før i tiden ble sultne og fattige sikkert lykkeligere av å se de rike fråtse i vei på en overdådig fest. At du lever bra på trygd, betyr kanskje at du 1. Ikke har gjeld. 2. Ikke har barn. 3. Ikke leier et sted å bo som koster flesk (noe som gjelder alle mer sentrale områder i Norge) 4. Hadde en god inntekt før trygd Ikke alle har det slik. Anonymkode: 32649...087 Når begynte vi å snakke om alle her? Jo, du gjorde det med ordene "vi på trygd". Først snakker du om alle, så når du får kommentarer på det, er det plutselig ikke alle lengre. Ta deg sammen. Anonymkode: ddb1d...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #28 Del Skrevet 2. april 20 minutter siden, AnonymBruker said: Alt hadde vært mye enklere om trygda alltid kom i begynnelsen av måneden. Slik det er nå, blir trygdeutbetalingen annerledes i mai (krasjer med 17. mai, og kanskje Kristi himmelfartsdag eller pinse), annerledes i desember, annerledes i juni, annerledes i april om trygda krasjer med påske, og man mister helt oversikten. Jeg får bekreftelse på trygda i posten; brevet kommer en eller to uker etter at trygda har kommet, så man blir ikke klokere av dette. Anonymkode: 32649...087 Men det er jo ingen helligdager i april (uten 01.april) så da kommer jo trygda til vanlig tid. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne? Anonymkode: 13872...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #29 Del Skrevet 2. april Uføretrygden kommer i løpet av torsdag 18. april. Anonymkode: ae979...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. april #30 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 0.38): I april, altså. Anonymkode: 32649...087 Brukt opp lommepenger fra mamma allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #31 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 1.00): For noe tull. På tide og prioritere annerledes. Har selv uføretrygd, bor i en stor by, har boliglån, men sparer over 10k i måneden. Anonymkode: 124e4...c5a Det er fordi du 1. Har samboer som dekker mye Eller 2. Har barnetillegg ,og er alenemor Jeg sparer selv mye hver måned kun pga barne tillegg som er 4000 ekstra pr barn. Trygda er LITEN. Det vil jeg merke når barna en etter en blir 18.... Anonymkode: c7b81...b58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2. april #32 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Alt hadde vært mye enklere om trygda alltid kom i begynnelsen av måneden. Slik det er nå, blir trygdeutbetalingen annerledes i mai (krasjer med 17. mai, og kanskje Kristi himmelfartsdag eller pinse), annerledes i desember, annerledes i juni, annerledes i april om trygda krasjer med påske, og man mister helt oversikten. Jeg får bekreftelse på trygda i posten; brevet kommer en eller to uker etter at trygda har kommet, så man blir ikke klokere av dette. Anonymkode: 32649...087 Før eller siden må nok du digitalisere deg også 😊 Enten du vil eller ikke 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #33 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 0.49): Trygda er altfor lav; den er umulig å leve av hvis man skal leve normalt med dagens høye priser. Anonymkode: 32649...087 Kjenner en som får utbetalt i underkant av 25K. Han sliter da ikke,råd til øl og tobakk har han også. Billig å ta buss også. Anonymkode: b16e3...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #34 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er fordi du 1. Har samboer som dekker mye Eller 2. Har barnetillegg ,og er alenemor Jeg sparer selv mye hver måned kun pga barne tillegg som er 4000 ekstra pr barn. Trygda er LITEN. Det vil jeg merke når barna en etter en blir 18.... Anonymkode: c7b81...b58 Hva tror du en yrkesaktiv pendler sitter igjen med i mnd da? Er nok pensjonister som sliter mest,selv om dem har innbetalt milioner gjennom 50 år i arbeidslivet. Anonymkode: b16e3...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #35 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Logge seg inn? Ikke alle er dataeksperter; en halv million nordmenn er fortsatt analoge. Anonymkode: 32649...087 Likevel så var TS dataekspert nok til å skrive et innlegg her på KG (som også krever innlogging) Anonymkode: 336ea...e49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #36 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kjenner en som får utbetalt i underkant av 25K. Han sliter da ikke,råd til øl og tobakk har han også. Billig å ta buss også. Anonymkode: b16e3...911 Og poenget ditt er? Anonymkode: d5aea...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #37 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og poenget ditt er? Anonymkode: d5aea...76b At hun kjenner noen. Anonymkode: ddb1d...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå