Gå til innhold

Hva tenker du om folk som handler på Temu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at de som har fått barn som er klimafiendlig nr 1 på listen ikke kan kritisere noen for å handle verken på temu eller andre plasser så jeg håper folk har ryggen klar når de kaster stein her.

Tenker ellers ikke noe om folk som handler på temu, ebay, h&m, nille, clas ohlson eller andre plasser 

Anonymkode: f3d04...52c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 0.01):

Tenker du at de har lav kulturell klasse? 

Anonymkode: efcf8...b7f

Ja. 

Tenker at de er materialister istedenfor idealister. Jeg foretrekker når folk tror på noe og står for noe. Handle på Temu viser for meg at du bryr deg nada om noe som helst utenfor din egen boble, og at så lenge du får deg en ny billig dings kan du leve godt i løgnene om at du ikke er med å påvirke.

Anonymkode: 41e40...512

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt om de. Tenker mer negativt om de som blir rasende hver gang det dukker opp en temu tråd her inne og må inn og skrive side opp og side ned om forkynnelsen og dømmingen om de som handler der, det er en spesiell hobby tenker jeg. Folk som er så opptatt av å skrive nedlatende om andre men om en går deres liv i sømmene har de både en og to og gjerne tre biler gjerne fossil. Handler nye ting men fordi det er dyrt og kjøpt lokalt teller det visst nok ikke. Bruker mobil og pc som er produsert på uetiske måter og har 4 barn som de bruker engsngsbleier til og mye annet. Idealister bare i ord som er veldig opptatt av å forkynne hvor mye bedre de er enn alle andre. Sånne typer mennesker er kvalmende ikke bare innenfor temu temaet men også andre ting. Mange av de på kg da, men de er jo litt underholdene i sin selværklærte glorie tilstand.

Nei jeg har ikke kjøpt noe på temu (enda). 

Anonymkode: 14cc9...a6d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. 

Tenker at de er materialister istedenfor idealister. Jeg foretrekker når folk tror på noe og står for noe. Handle på Temu viser for meg at du bryr deg nada om noe som helst utenfor din egen boble, og at så lenge du får deg en ny billig dings kan du leve godt i løgnene om at du ikke er med å påvirke.

Anonymkode: 41e40...512

Tror på noe og står for noe jeg også, selv om jeg handler på Temu.

Anonymkode: 3014e...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er folk som er litt "korte", som ikke tenker over hva det de kjøper er laget av, som ikke bryr seg om arbeidsforholdene til arbeiderne, driter i klima, og gir beng i at de støtter Kina heller enn norske bedrifter og arbeidsplasser. Temu, Wish o.l burde vært forbudt, fatter ikke at vi godtar import av tonn på tonn med ræl.

Anonymkode: 47ec8...58e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker også at det er mennesker som ikke nødvendigvis er så bevisste, eller tenker lengre frem.  Har flere i familien dessverre.

Det er så mye som er negativt med det.  Billig betyr ofte dårlige arbeidsforhold og lav kvalitet på produktet fordi man må spare inn på råmaterialer.  Så da brukes man snarveier eller ting som inneholder negative stoffer for miljøet eller mennesker.   Det er jo en grunn til at ting er ekstremt billig selv om det må fraktes jorden rundt. 

I tillegg er det den materielle delen av det med å bestille ting som har begrenset varighet og som sendes jorden rundt.  

Anonymkode: 30dad...3c4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/1/2024 at 12:12 AM, AnonymBruker said:

Tenker de er miljø- og kvalitetsmessig ubevisste, samt at de støtter slavelignende arbeidsforhold.

Anonymkode: 331c7...612

Det ligger barne- og slavearbeid bak sjokoladen du spiser også. Selv sertifiseringen Nidar gjemmer seg bak ligger det mye kontroverser bak, og er mer eller mindre et PR-stunt.

Det er umulig å være bevisst på alt det grusomme bak det vi konsumerer, og derfor må vi være forsiktige når vi tror vi er bedre enn andre på dette her.. At mesteparten av sjokoladen vi konsumerer er ekstremt lite etisk er et ignorert faktum det er lite "in" å bry seg om når man moraliserer..

Endret av Bigote
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne guiden
AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 20.34):

Tenker at de som har fått barn som er klimafiendlig nr 1 på listen ikke kan kritisere noen for å handle verken på temu eller andre plasser så jeg håper folk har ryggen klar når de kaster stein her.

Tenker ellers ikke noe om folk som handler på temu, ebay, h&m, nille, clas ohlson eller andre plasser 

Anonymkode: f3d04...52c

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne guiden

Temu er ok. Hvorfor skal man betale mye for varer i diverse butikker , når man kan kjøpe de billigere på temu.

De meste Man kjøper  er jo laget i Kina eller andre land i øst Asia uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne guiden skrev (På 14.8.2024 den 23.25):

Temu er ok. Hvorfor skal man betale mye for varer i diverse butikker , når man kan kjøpe de billigere på temu.

De meste Man kjøper  er jo laget i Kina eller andre land i øst Asia uansett

Enig

Anonymkode: e2617...c4c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke er like uøkonomiske og godtroende som de som går i butikk i trygge Norge og kjøper katteleker eller mobilcover som er laget på akkurat samme fabrikk, men som er solgt i to-tre mellomledd før de kommer til fysisk butikk i Norge. 

Styrer unna alt som er strengt regulert i Norge, som ting som skal brukes til matlaging eller på huden. Og billig elektronikk kjøper jeg aldri uansett.

Men andre ting man trenger. Som skriveblokker, lapper og penner. Cover til airtags. Ny dobørste. Packincubes. Oppbevaringsløsninger. Og mye mer som man ellers ille gått og kjøpt i butikk for 10* prisen (for å betale avanse til mellomledd, butikklokaler, ansatte i butikk, og alt dette)

Anonymkode: 6f6e9...6c3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 14.18):

Jeg tenker at det er folk som er litt "korte", som ikke tenker over hva det de kjøper er laget av, som ikke bryr seg om arbeidsforholdene til arbeiderne, driter i klima, og gir beng i at de støtter Kina heller enn norske bedrifter og arbeidsplasser. Temu, Wish o.l burde vært forbudt, fatter ikke at vi godtar import av tonn på tonn med ræl.

Anonymkode: 47ec8...58e

Hvor tror du komponentene på enheten du skrev dette på er laget? 

Anonymkode: 6f6e9...6c3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 0.01):

Tenker du at de har lav kulturell klasse? 

Anonymkode: efcf8...b7f

Ja, litt. Og så tenker jeg at Temu er giftig for verden og burde vært forbudt. Det kommer ikke en eneste sak fra Temu inn i dette hjemmet. 

Anonymkode: 7604f...8ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt masse greit på Temu. Verktløy, klokkereim, klær, sko, støvsuger og masse andre greie ting. Positivt overrasket over kvalitet. 

Den store fordelen er jo at man kjøper det direkte fra Kina, uten at det er mange mellomledd som skal tjene penger på veien. Varene blir jo uansett produsert i Kina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvordan de handler. 

Er det noe de trenger og som en ikke finner andre plasser, det er overpriset i Norge/EU, eller noe som er praktisk å kjøpe på Temu, så verken tenker eller sier jeg noe negativt om det.

Hvis noen til stadighet forteller at de venter en pakke fra Temu, alt mulig blir handlet uten å tenke på holdbarhet/miljø/etc, da tenker jeg at de må ha god råd som kan sløse hele tiden. Handler de ukritisk ting som skal brukes av barn/barneleker, eller mat/kosttilskudd/hudpleie/sminke/smykker. Handler de ting som skal kobles på strøm/brukes i bil/ brukes på sykkel/"sikkerhetsting" og annet som direkte kan være farlig....da tenker jeg at de burde virkelig ha tenkt seg om! Jeg har også sagt i fra til ei som drev på å handlet slikt, men hun skjønte det først da ungen fikk utslett av badebomben og nattlyset smeltet på barnerommet....

Anonymkode: 87322...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke ille over at noen ønsker å handle billig, men miljømessig synes jeg det er veldig dumt. Jeg tror nok ofte pris og kvalitet henger noe sammen, og å handle masse som mest sannsynlig blir kastet etter kort tid, er ikke noe jeg ønsker å bidra til. 

Anonymkode: c5d08...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de er ressurssvake og/eller svært selvsentrerte. Driter i konsekvenser så lenge de får fylt egne behov

Anonymkode: aec6c...2a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...