Gå til innhold

Hvor er det best å kjøpe leilighet i Spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie med barn i alderen 4-10 år som ønsker oss en feriebolig i Spania. Vi har tenkt lenge på en hytte på fjellet mener så lei av kulde og snø at vi heller ønsker å kunne reise til varmere strøk i alle ferier. Vi bor i Trondheim og har kun direkteruter til Allicante, Malaga og Las Palmas(via Norwegian) og ønsker helst å ha leilighet i nærheten av disse flyplassene. Vi vil helst ha det så varmt som mulig, og vet at Grand Canaria er et trygt valg i vinterhalvåret. Er det noen steder på fastlandet som har greie sommertemperaturer store deler av året? Vi har reist en del i Malaga-området men har erfart at det kan være litt ustabilt i Marbella og rundt der tidlig på året. 
Kom gjerne med tips:)

Anonymkode: 938ac...a18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint i Torrevieja, ca. 1 time unna flyplassen på Alicante. Er mye skandinavere som bor i Torrevieja eller har feriehus der.

Temperatur og vær kan variere en del der da. 

Anonymkode: 9efdd...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Der svarer du jo egentlig på spørsmålet selv, dere vil kun velge steder som du nevnte. 

Anonymkode: 62b1c...6d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er en familie med barn i alderen 4-10 år som ønsker oss en feriebolig i Spania. Vi har tenkt lenge på en hytte på fjellet mener så lei av kulde og snø at vi heller ønsker å kunne reise til varmere strøk i alle ferier. Vi bor i Trondheim og har kun direkteruter til Allicante, Malaga og Las Palmas(via Norwegian) og ønsker helst å ha leilighet i nærheten av disse flyplassene. Vi vil helst ha det så varmt som mulig, og vet at Grand Canaria er et trygt valg i vinterhalvåret. Er det noen steder på fastlandet som har greie sommertemperaturer store deler av året? Vi har reist en del i Malaga-området men har erfart at det kan være litt ustabilt i Marbella og rundt der tidlig på året. 
Kom gjerne med tips:)

Jeg har fått høre at det er regler i spania som sier at hvis husokkupanter okkuperer huset ditt så har du på ingen måte rett å kaste dem ut og de må bare få være der. 

MANGEN har nevnt dette som har det selv.

Derfor er det viktig at uansett hvor leiligheten er må den være inngjedet og du må ha en vakt som vokter den hele tida.

Anonymkode: e5355...08d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 2.13):

Der svarer du jo egentlig på spørsmålet selv, dere vil kun velge steder som du nevnte. 

Anonymkode: 62b1c...6d9

Jeg nevner jo tre vidt forskjellige plasser her da..

Skrevet

Vi har leilighet sør for Alicante. Det er på en resort hvor man ikke slipper inn hvis man ikke er registrert som eier. Er veldig fornøyd. Mange nordmenn som eier på området. Send meg gjerne pm, så gir jeg deg navnet på megler ( også norsk)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 2.17):

Jeg har fått høre at det er regler i spania som sier at hvis husokkupanter okkuperer huset ditt så har du på ingen måte rett å kaste dem ut og de må bare få være der. 

MANGEN har nevnt dette som har det selv.

Derfor er det viktig at uansett hvor leiligheten er må den være inngjedet og du må ha en vakt som vokter den hele tida.

Anonymkode: e5355...08d

Nettopp, og dette er grunnen til at jeg aldri ville kjøpt noe i Spania. Det blir jo dyrt å ansette sikkerhetsvakter til å konstant passe på huset ditt sånn at ikke husokkupanter flytter inn. Husk at hvis du blir utsatt for dette så er du fortsatt ansvarlig for å betale alle regninger som strøm osv. 

Spanish squatters targeting British holiday homes are placing children into properties | Daily Mail Online 

Bente og Ole Roald fikk ferieleilighet i Spania ramponert av husokkupanter – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio 

Feriemareritt: - Kakerlakker alle veier (dagbladet.no) 

Anonymkode: dc1ef...a96

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp, og dette er grunnen til at jeg aldri ville kjøpt noe i Spania. Det blir jo dyrt å ansette sikkerhetsvakter til å konstant passe på huset ditt sånn at ikke husokkupanter flytter inn. Husk at hvis du blir utsatt for dette så er du fortsatt ansvarlig for å betale alle regninger som strøm osv. 

Anonymkode: dc1ef...a96

Bare å installere alarm så er man sikret.

Anonymkode: 9cbc9...46a

AnonymBruker
Skrevet

Marbella/Alicante er fint. Det meste av ferieleiligheter/hus er i områder som har vakthold. Mange utlendinger har i tillegg alarm/kamera med vektere så slipper du innbrudd, som er et langt større problem enn husokkupanter i landet.

Det bor 50 millioner mennesker i Spania som drar på ferie de også og jeg lover deg at de ikke har husokkupanter på hjernen. Dere kan sammenligne det med en hytte på fjellet uten tilsyn og alarm. Kan skje noe med den også. 

Anonymkode: ad7e6...aac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En alarm hjelper ingenting. Man må fysisk stenge inntrengere ute. Området rundt Gibraltar – Malaga er i tillegg overfylt av ulovlige immigranter fra Afrika som er bostedsløse. De gjør hva som helst for å få seg et sted å bo og finne ting de kan selge så de får penger til å sende hjem for å slippe skammen ved å fortelle familien hvordan de ble lurt til å reise til Europa. 

Anonymkode: c5210...1de

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:
1 hour ago, AnonymBruker said:

En alarm hjelper ingenting. 

Anonymkode: c5210...1de

En alarm som varsler vekter eller politi vil gjøre huseier oppmerksomme på inntrengere umiddelbart, og da kan politiet kaste de ut. Umiddelbar respons er alfa omega.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Madrid er det beste

Anonymkode: 8bdfa...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Spør Pilotfrue og piloten 😁

Anonymkode: 5921d...8bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...