AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Del Skrevet 31. mars 2024 Byttet mobil abonnement i telenor til ubegrenset data så jeg slapp å tenke på om jeg gikk tom. Og var fornøyd med dette, men nå har de startet noe nytt hvor du har en "grense" på ubegrenset så hvis du passerer den så blir hastigheten satt ned nesten helt. Du har fortsatt data hvis du passerer grensen, men så lav hastoghet at du ikke får til å bruke det. Som gjør at ubegrenset data egentlig blir et ubrukelig abonnement og en løgn... med mindre man vil betal ekstra igjen for å få tilbake hastigheten... Masse lureri bare for å tjene penger. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade. Er jo ikke ubegrenset når du når en grense hvor de gjør at mobildataen blir totalt ubrukelig med mindre bu betaler mer.... irriterende Anonymkode: 6de73...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. april 2024 #2 Del Skrevet 1. april 2024 (endret) Det er lureri, ja. Svindel nesten. Å kalle det ubegrenset, men mene at "jamen vi mente jo ikke at det er ubegrenset ubegrenset, bare NESTEN ubegrenset!" EDIT; leste litt på Telenor sine sider nå, og de har jo hele fire "ubegrenset men begrenset data" utgaver. Hvilket av de fire har du? Endret 1. april 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Del Skrevet 1. april 2024 Stjelenor Anonymkode: c881f...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Del Skrevet 1. april 2024 Derfor fins ICE Frihet. 1000 gb uten noe dikkedarier. Anonymkode: 658ec...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Del Skrevet 1. april 2024 Jeg har hatt telenor siden 1995 og fikk tilbud om å spare 30 kr mnd på bedre avtale. Jeg slo nesten opp. Anonymkode: daf9f...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 1. april 2024 #6 Del Skrevet 1. april 2024 (endret) Ikke bare Telenor, dette. Nå har jeg sjekket både Ice, Telia, Chili, Telenor, Plussmobil, Saga Mobil, Happybytes, OneCall og Talkmore, og alle disse har den samme begrensningen på sine "Fri data"-abonnementer, hvor hastigheten begrenses til 1 eller 3 mbps når man passerer 100Gb. Endret 1. april 2024 av aksase 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #7 Del Skrevet 1. april 2024 aksase skrev (3 minutter siden): Ikke bare Telenor, dette. Nå har jeg sjekket både Ice, Telia, Chili, Telenor og Talkmore, og alle disse har den samme begrensningen på sine "Fri data"-abonnementer, hvor hastigheten begrenses til 3mbps når man passerer 100/200Gb. Desverre tar du feil ang ICE. Anonymkode: 658ec...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 1. april 2024 #8 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Desverre tar du feil ang ICE. Anonymkode: 658ec...2eb Det er mulig de finnes eldre abonnementer uten denne begrensningen, men jeg har ikke funnet noe "Fri bruk" ICE-abonnement som kan tegnes i dag, som er uten begrensningen på 100GB. Link gjerne til det om det finnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #9 Del Skrevet 1. april 2024 aksase skrev (Akkurat nå): Det er mulig de finnes eldre abonnementer uten denne begrensningen, men jeg har ikke funnet noe "Fri bruk" ICE-abonnement som kan tegnes i dag, som er uten begrensningen på 100GB. Link gjerne til det om det finnes. Det kan jeg: https://www.ice.no/produkt/data-frihet/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIp9OmpeGghQMVzlORBR0-SQwZEAAYASAAEgIFPvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 658ec...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 1. april 2024 #10 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jeg: https://www.ice.no/produkt/data-frihet/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIp9OmpeGghQMVzlORBR0-SQwZEAAYASAAEgIFPvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 658ec...2eb Takk. Men dette er en tilleggstjeneste hvor du kjøper deg større datapakke. Du får riktignok mye data, med det er IKKE ubegrenset datamengde, som er det vi diskuterer i denne tråden. Du vil fortsatt møte en grense på datamengde. Tjenesten forutsetter også at du er i et område som dekkes av ICE sitt eget mobilnett, ICE+, og gjelder ikke om du roamer til Telia-nettet. Det betyr at tjenesten ofte ikke vil fungere om du beveger deg ut av byene, inn i landet, og litt utenfor hovedveiene. Tjenesten er også begrenset til 25mbps hastighet der f.eks.. Telenor tilbyr opp til 1000mbps hastighet. Tjenesten er heller ikke tilgjengelig på data-SIM eller tvilling-SIM. Ganske mye begrensninger, synes jeg. Tjenesten dekker sikkert behovet til mange, men som sagt, dette er ikke et Fri Bruk-abonnement. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #11 Del Skrevet 1. april 2024 Rart ikke forbrukerrådet tar tak i det hvis det markedsføres som ubegrenset og det ikke stemmer. Virker som selskapene bruker som smutthull at de fortsatt gir bittelitt data når det går over en viss grense, men det blir jo uansett ikke ubegrenset. Hva Telenor angår så virker det nesten som om chatboten Telmi har tatt over hele selskapet. Jeg har flere ganger opplevd at de har "oppgradert" min tv-pakke med ting jeg ikke har bestilt, og sendt faktura. Og man tvinges til å ringe, på chaten er det kun Telmi som regjerer. Anonymkode: 28929...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #12 Del Skrevet 1. april 2024 aksase skrev (7 minutter siden): Takk. Men dette er en tilleggstjeneste hvor du kjøper deg større datapakke. Du får riktignok mye data, med det er IKKE ubegrenset datamengde, som er det vi diskuterer i denne tråden. Du vil fortsatt møte en grense på datamengde. Tjenesten forutsetter også at du er i et område som dekkes av ICE sitt eget mobilnett, ICE+, og gjelder ikke om du roamer til Telia-nettet. Det betyr at tjenesten ofte ikke vil fungere om du beveger deg ut av byene, inn i landet, og litt utenfor hovedveiene. Tjenesten er også begrenset til 25mbps hastighet der f.eks.. Telenor tilbyr opp til 1000mbps hastighet. Tjenesten er heller ikke tilgjengelig på data-SIM eller tvilling-SIM. Ganske mye begrensninger, synes jeg. Tjenesten dekker sikkert behovet til mange, men som sagt, dette er ikke et Fri Bruk-abonnement. Tjenesten er helt super. Anonymkode: 658ec...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #13 Del Skrevet 1. april 2024 aksase skrev (2 timer siden): Ikke bare Telenor, dette. Nå har jeg sjekket både Ice, Telia, Chili, Telenor, Plussmobil, Saga Mobil, Happybytes, OneCall og Talkmore, og alle disse har den samme begrensningen på sine "Fri data"-abonnementer, hvor hastigheten begrenses til 1 eller 3 mbps når man passerer 100Gb. Dette stemmer ikke når det gjelder Telia. Har hatt Telia i flere år nå, og hastigheten begrenses ikke. Bruker langt mer enn 100 Gb. Anonymkode: cd939...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 1. april 2024 #14 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette stemmer ikke når det gjelder Telia. Har hatt Telia i flere år nå, og hastigheten begrenses ikke. Bruker langt mer enn 100 Gb. Anonymkode: cd939...d50 Vilkår Hastighet varierer etter dekning og andre forhold, og settes ned til 3 Mbps etter 100 GB for Telia X og 64 kbps ved oppbrukt datakvote for fast datamengde. Det påløper ingen ekstra kostnader, og du kan fortsatt surfe og streame videre på mobilen din. Det er vel nettopp dette TS irriterer seg med ang telenor også, hastigheten settes ned og da får en ikke nyttet nettet like godt til streaming f.eks AnonymBruker skrev (2 timer siden): Derfor fins ICE Frihet. 1000 gb uten noe dikkedarier. Anonymkode: 658ec...2eb Men der er det også restriksjoner på at det kun gjelder på Ice sitt eget nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #15 Del Skrevet 1. april 2024 Mt3 skrev (5 minutter siden): Vilkår Hastighet varierer etter dekning og andre forhold, og settes ned til 3 Mbps etter 100 GB for Telia X og 64 kbps ved oppbrukt datakvote for fast datamengde. Det påløper ingen ekstra kostnader, og du kan fortsatt surfe og streame videre på mobilen din. Det er vel nettopp dette TS irriterer seg med ang telenor også, hastigheten settes ned og da får en ikke nyttet nettet like godt til streaming f.eks Men der er det også restriksjoner på at det kun gjelder på Ice sitt eget nett Det er i så fall så lite at det ikke merkes, og ikke slik at det ikke kan brukes. Og jeg bor i skogen med dårlig dekning. Anonymkode: cd939...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #16 Del Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er i så fall så lite at det ikke merkes, og ikke slik at det ikke kan brukes. Og jeg bor i skogen med dårlig dekning. Anonymkode: cd939...d50 Da har du i så fall ganske enkle internettbehov. Det vil for eksempel ikke være nok til å strømme Netflix i full kvalitet, og å laste ned store filer vil ta år og dag om du er begrenset til 3Mbps. Det må være minst 15 år siden jeg 3Mbps internettlinje. Anonymkode: 153fd...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #17 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har hatt telenor siden 1995 og fikk tilbud om å spare 30 kr mnd på bedre avtale. Jeg slo nesten opp. Anonymkode: daf9f...090 Tragisk Anonymkode: 6de73...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #18 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 23.54): har de startet noe nytt hvor du har en "grense" på ubegrenset så hvis du passerer den så blir hastigheten satt ned nesten helt. Det der har ALLTID vært der, alle mobilselskaper i hele verden har den regelen der i de ubegrensede abonnementene sine. Lær deg å lese hva du kjøper først. Anonymkode: cfa0e...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå