Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et langvarig forhold hvor vi slutta å ha sex. Etter ganske kort tid (1-2 år) hadde vi sjelden sex (kanskje 1-2 g i mnd, og da var vi i tjueårene), og etter barn og slikt tok det helt slutt.

Men, jeg er jo i utgangspunktet en veldig kåt person. Og når jeg finner en ny partner så vil jeg gjerne ha sex hele tiden. Og jeg vet det er veldig viktig for meg å beholde det seksuelle gjennom et langt forhold. 

Så, dere som har erfaringer med lange forhold, har dere gode tips for å ikke slutte å ha sex?

Anonymkode: b1c2c...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om preferanser og ønsker i bli kjent -fasen. Er dere for ulike er det vel ikke noe å satse på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at sexlivet dør etter bare et par år hører vel til sjeldenhetene. Hadde tatt det opp ganske tidlig i datingen, at sex er viktig for deg.

Men det dabber jo ofte av med årene, i takt med at hverdagslivet og stadig flere plikter og oppgaver krever tid og energi. Det kan være vanskelig å være generøse med hverandre i år etter år, når begge er stressa og slitne. Jeg har vært gift med mannen min i snart 20 år, og det siste året har sexlivet virkelig stagnert. Jeg har absolutt null lyst på ham og tvinger meg selv til å ha sex kanskje annenhver måned. I løpet av et langt samliv så er det mye som blir sagt og gjort, eventuelt ikke sagt og gjort. Det kan føre til at man ikke alltid liker hverandre, ikke alltid respekterer hverandre.

Mitt råd for et godt samliv er å være generøse med hverandre. Hvis den ene tar den andre for gitt, så er det vanskelig for den andre å beholde respekt og varme følelser for den andre etter som årene går.

Anonymkode: aa172...eef

• Hjerte 1
Skrevet

Finn en partner du passer sammen med i utgangspunktet, og hvor det er sterke og gjensidige følelser og at begge to er dedikert til forholdet i utgangspunktet, og så hold både forhold og sexliv godt og positivt for begge to. Ha aldri sex du/den andre ikke ønsker, kommuniser godt rundt ting som blir vanskelig, og fiks det. 

Så enkelt. Så vanskelig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

1.Finn en du passer sammen med, i og utenfor senga. Preferanser er viktigere enn hyppighet. Dele syn på livet er viktigere enn å dele hobby. 

2. Flørt så ofte som mulig. Ikke bare rett før sex og i helgene, men en onsdag i lunsjen og mandag kl.23. 

3. Ha rom til å både savne hverandre og møte hverandre  

4. Hør etter hva som betyr noe for den andre. Gjør noe med det.

5. Lytt til hva som betyr noe for deg selv. Gjør noe med det. 

6. Prat rett fra levra, også kritikk, men aldri sleng dritt. Ros det når du ser den andre strekker seg. 

7. Sov nok. Det stresser ned og øker libido. 

Anonymkode: 70623...c27

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk jo en periode når ungene var små og livet var travelt at man ikke hadde ofte sex. Men så ble barna større. Ute og da hadde vi sex. Og når dem flytta så tok det helt av. Da hadde vi sex hver dag. Og opptil flere ganger pr dag. No har ene barnet flytta tilbake for en periode og sexen er som normalt. 2-3 ganger i uken. 

Anonymkode: 1d388...737

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg hadde mye sex de første 2-3 årene. Nå (10 år) varierer det mer. I januar/februar hadde vi knapt sex. Mannen min var syk og jobbet mye overtid. Men vi er likevel fysisk nære ved å holde rundt hverandre i sengen, kysse og kose. Nå i mars har vi hatt påskeferie og overskudd, så da har vi hatt sex hver dag. Livet går litt opp og ned, det samme gjør sexlivet. Det å akseptere det er mitt beste råd. 

Anonymkode: eebc9...82d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vært i et langvarig forhold hvor vi slutta å ha sex. Etter ganske kort tid (1-2 år) hadde vi sjelden sex (kanskje 1-2 g i mnd, og da var vi i tjueårene), og etter barn og slikt tok det helt slutt.

Men, jeg er jo i utgangspunktet en veldig kåt person. Og når jeg finner en ny partner så vil jeg gjerne ha sex hele tiden. Og jeg vet det er veldig viktig for meg å beholde det seksuelle gjennom et langt forhold. 

Så, dere som har erfaringer med lange forhold, har dere gode tips for å ikke slutte å ha sex?

Anonymkode: b1c2c...be5

Det forholdet du beskriver, høres jo riv ruskende galt ut. Nå er du eldre, og din neste partner har helst også  langvarig erfaring fra forhold, og kan si noe om hvordan hen fungerer. Du kan til og med gå så langt som å snakke med personens eks, hvis du mistenker at det skurrer.  

Styr klar av dem som har en sterk grad av responsiv lyst. De som på en måte skryter av å ikke onanere, eller ha et sexliv som single, er ut. 

Anonymkode: 9a996...728

AnonymBruker
Skrevet

Flørter dere med hverandre i hverdagen? Eller er dere bare foreldre-"kollegaer" som bor i samme hus?

Har han liten sexlyst? Føler du at du måtte overtale han til sex? Eller har dere begge kommet i en dårlig sirkel med unger og jobb?

Jeg føler at flørt og kos i hverdagen er med på å holde sexlivet i gang, så kanskje begynne der? Stryke på han i hverdagen? Økt kroppskontakt, så kanskje sexlysten kommer naturlig etterhvert?

Anonymkode: acfb6...03d

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det forholdet du beskriver, høres jo riv ruskende galt ut. Nå er du eldre, og din neste partner har helst også  langvarig erfaring ra forhold, og kan si noe om hvordan hen fungerer. Du kan til og med gå så langt som å snakke med personens eks, hvis du mistenker at det skurrer.  

Styr klar av dem som har en sterk grad av responsiv lyst. De som på en måte skryter av å ikke onanere, eller ha et sexliv som single, er ut. 

Jaha, min kone har i ekstrem grad responsiv lyst, men vi har hatt sex minst to ganger i uken i 17 år nå. Aldri en tørkeperiode. Komplisert å skulle forklare hvordan dette har vært mulig, for vi er på mange (men ikke alle) punkter veldig ulike seksuelt, men det handler for vår del mest om gjensidig seksuell forståelse og kompromissvilje, og at vi er gode på å alltid ha sex som begge nyter og som aldri skaper negative følelser eller frustrasjoner. Og mye kommer også av hennes positive innstilling og gode vilje - til at sex har en prioritet i forholdet vårt, noe vi kom til en felles forståelse av at ville være helt nødvendig for at vi skulle kunne leve godt sammen i et varig forhold. Mulig at vi er et litt unikt par på sett og vis, det er så.

Men uten begges konstruktive og løsningsorienterte holdninger til våre ulikheter hadde vi ikke fungert sammen hverken som par generelt sett eller seksuelt. At vi på de viktigste punktene ellers er veldig like personlighetsmessig og har et ekstremt lavt konfliktnivå og en hverdag med mye kos og hygge og tid til å være sammen, og generelt veldig god stemning 99% av tiden betyr også mye i vårt forhold.

I vårt forhold har vi både bedre og oftere sex enn noen av oss har hatt i tidligere forhold. Vi føler oss heldige med hverandre.

Du må ha hatt en mye dårligere erfaring enn vår, men mange kvinner og enkelte menn har responsiv lyst, og det behøver ikke bety at de ikke kan ha et godt og aktivt sexliv - med den rette partneren. 

Anonymkode: a034f...b14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må ha hatt en mye dårligere erfaring enn vår, men mange kvinner og enkelte menn har responsiv lyst, og det behøver ikke bety at de ikke kan ha et godt og aktivt sexliv - med den rette partneren. 

Du har helt rett i alt du sier, ikke minst den siste linja. Hvis det ikke er to som har dette i bakhodet, så skal det lite til før sexlivet får en knekk, og aldri kommer i gang igjen. For personer med evner som dere, så vil det trolig gitt full uttelling uansett hvilken kombinasjon av responsiv/spontan dere er, men for de fleste andre vil det være tryggere med en seksualitet som er selvgående. 

AnonymBruker
Skrevet

Flørte, tulle, stryke og kose i hverdagen. Og så kanskje kontroversielt, men som kvinne føler jeg at jeg kan si at det handler litt om vilje også. Det er ikke alltid jeg har hatt lyst i utgangspunktet når mannen min inviterer til sex, men jeg har rydda plass i hodet og vært imøtekommende - og så blir det veldig bra. Du trenger ikke ha lyst, men få lyst. 
Mener selvfølgelig ikke at du skal ha pliktsex hvis du er syk eller har en mann som ikke er god mot deg.

Anonymkode: 26d1e...660

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har helt rett i alt du sier, ikke minst den siste linja. Hvis det ikke er to som har dette i bakhodet, så skal det lite til før sexlivet får en knekk, og aldri kommer i gang igjen. For personer med evner som dere, så vil det trolig gitt full uttelling uansett hvilken kombinasjon av responsiv/spontan dere er, men for de fleste andre vil det være tryggere med en seksualitet som er selvgående. 

Det er nok riktig tenkt. Jeg skal ikke legge skjul på at det har sine utfordrende og frustrerende sider for vår del også, men sluttsummen er jo at vi har mye god sex og veldig jevnlig og oftere enn mange. 

Noen menn drives til vanvidd av partner med responsiv lyst, og jeg har ikke egentlig problemer med å forstå hvorfor. Det kan bli et sexliv med en del høyere "vanskelighetsgrad" og en del ting vil man savne og innse at man ikke vil oppleve så mye av, men så blir det å sette pris på alt det som faktisk kan være veldig bra likevel. Sånn er det for oss, i hvert fall.

Anonymkode: a034f...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...