AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Alt jeg sier til svigermor, ringer svigermor å forteller datteren sin. Om det er noe vi er uenige om, eller jeg spør henne om som hun ikke liker, så ringer svigerinne mannen min for å be meg slutte å si sånn eller sånn. Jeg føler meg helt uglesett og som verdens verste person når hun ringer å ber mannen fortelle dette videre til meg. Jeg tror jeg må stoppe helt å tekste svigermor. Er drittlei. Da må jeg stoppe å sende bilder og koselige ting også da. Anonymkode: 48e5b...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Mamma er sånn hun også, alt hun får vite om meg går videre. Så det jeg gjør er å bare fortelle henne ting som jeg tåler at andre får vite. Jeg har lært på den harde måten, jeg fortalte henne at jeg var blitt syk og at dette var noe JEG ville fortelle folk i eget tempo, men det fikk jeg altså ikke… Anonymkode: a78a8...413 6 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Hva er det egentlig du sier til svigermor? Anonymkode: d8fb4...abf 7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Moren min er sånn. Hver gang jeg har fortalt noe så har jeg også gitt tydelig beskjed om at hun ikke skal si det til noen, noe hun har latet som hun ikke har hørt også har hun fortalt det til alle andre likevel . Nå har jeg sluttet å fortelle henne ting og hun lurer på hvorfor 🙄 Anonymkode: 1d2c0...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er det egentlig du sier til svigermor? Anonymkode: d8fb4...abf Helt vanlige ting, og om vi trenger si ifra om ting, så går det rett til svigerinne, gjerne med tårer. Anonymkode: 48e5b...e3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Er vel ikke verre enn å dele mindre. Bare del ubetydelige overflatiske ting som bilder av ungene i hverdagen. Ikke del problemer, bekymringer, planer osv. Del som om hun er en tilfeldig perifer kollega. Anonymkode: a4e27...e8d 13
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 Hold henne på lenger avstand. Snakk kun om sludder. Alt viktig dere må ta opp med henne, må mannen din ta. Svigermor har tydeligvis lav toleranse for at du sier noe som helst. Anonymkode: c9a38...28e 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt jeg sier til svigermor, ringer svigermor å forteller datteren sin. Om det er noe vi er uenige om, eller jeg spør henne om som hun ikke liker, så ringer svigerinne mannen min for å be meg slutte å si sånn eller sånn. Jeg føler meg helt uglesett og som verdens verste person når hun ringer å ber mannen fortelle dette videre til meg. Jeg tror jeg må stoppe helt å tekste svigermor. Er drittlei. Da må jeg stoppe å sende bilder og koselige ting også da. Anonymkode: 48e5b...e3e Du har nok ikke en hyggelig måte å si ting på da! Kanskje du må gå litt inn i deg selv når dette skjer gang på gang? Da er det nok noe med deg! Spesielt når du skriver at det ender i tårer og. Anonymkode: e6cf0...529 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlige ting, og om vi trenger si ifra om ting, så går det rett til svigerinne, gjerne med tårer. Anonymkode: 48e5b...e3e Hva ting er det du trenger å si i fra til svigermor om da? Anonymkode: edf06...c32 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har nok ikke en hyggelig måte å si ting på da! Kanskje du må gå litt inn i deg selv når dette skjer gang på gang? Da er det nok noe med deg! Spesielt når du skriver at det ender i tårer og. Anonymkode: e6cf0...529 Du kommer med antakelser som du ikke har grunnlag for. Det finnes mange vanskelige svigermødre og mange vanskelige svigerbarn, men det foreligger ingen indikasjon på at det er hi som er problemet i relasjonen hun beskriver her i tråden. Anonymkode: 0cded...d00 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #11 Skrevet 1. april 2024 Jeg lurer jo på hva i alle dager du sier, og sier fra om? Kan ikke tenke meg en eneste ting jeg sier til henne som det gjør noe at hun deler videre... Hun er svigermor, ikke mannen eller en nær venninne. Og hvis det må "sies fra om" noe så er det min manns jobb. Anonymkode: bbc20...b68 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #12 Skrevet 1. april 2024 Svigermoren min er også i litt lignende gate, men i mye mindre grad enn din. Jeg synes hun er en veldig fin og hyggelig svigermor, men akkurat det der er litt irriterende. Jeg er blitt ganske bevisst på hva jeg forteller og ikke, for å si det sånn. Det høres ut som om det å dele minst mulig (evt kun overfladiske ting og bilder av barna) kan være en god plan, og la mannen din ta seg av å ta opp andre ting med henne. Anonymkode: 87f70...87d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #13 Skrevet 1. april 2024 Det er mye forskjellsbehandling. Jeg sender melding å forteller at jeg blir såret. Så er det rett på telefonen til svigerinne. Jeg føler jeg ikke kan mene noe..... Anonymkode: 48e5b...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #14 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mye forskjellsbehandling. Jeg sender melding å forteller at jeg blir såret. Så er det rett på telefonen til svigerinne. Jeg føler jeg ikke kan mene noe..... Anonymkode: 48e5b...e3e Hva er det du blir såret for, da? Og hvor ofte skjer dette? Anonymkode: 328ee...e16 2
Hmmmmmm Skrevet 1. april 2024 #15 Skrevet 1. april 2024 Ring svigermor med engang og konfronter. Det er det beste
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #16 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det du blir såret for, da? Og hvor ofte skjer dette? Anonymkode: 328ee...e16 Ikke så ofte. Skrev dette ovenfor. Manglende interesse og forskjellsbehandling. Anonymkode: 48e5b...e3e 1
NiceOrNothing Skrevet 1. april 2024 #17 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alt jeg sier til svigermor, ringer svigermor å forteller datteren sin. Om det er noe vi er uenige om, eller jeg spør henne om som hun ikke liker, så ringer svigerinne mannen min for å be meg slutte å si sånn eller sånn. Jeg føler meg helt uglesett og som verdens verste person når hun ringer å ber mannen fortelle dette videre til meg. Jeg tror jeg må stoppe helt å tekste svigermor. Er drittlei. Da må jeg stoppe å sende bilder og koselige ting også da. Anonymkode: 48e5b...e3e Watch & learn . Når du vet dette, så må du jo slutte å betro deg, korrigere eller si negative ting til henne. Kun du som kan stoppe dette . Klart du kan dele positive ting fordi . Er det noe negativt , la mannen din ta seg av det. Make peace , not war 7 1
Tradegy Skrevet 1. april 2024 #18 Skrevet 1. april 2024 (endret) Galskap er å gjøre som man alltid har gjort og likevel forventer at ting endrer seg. Du må rett og slett droppe å fortelle og slutte å mate papegøya. Tenk deg om før du deler. Noen er rett og slett altfor løse om nebbet, dessverre 🙊 Endret 1. april 2024 av Tradegy 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #19 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke så ofte. Skrev dette ovenfor. Manglende interesse og forskjellsbehandling. Anonymkode: 48e5b...e3e Hvorfor peprer du svigermora di med dette? Hvis det er så forskjellsbehandling så får mannen din ta seg av det. Anonymkode: 9de09...d52 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #20 Skrevet 1. april 2024 Som en voksen person må du vel ha kommet fram til hva andre brukere sier her for lenge siden? Om hun deler med sin datter alt du sier, så har du vel forstått det for lenge siden at du ikke kan si noe til henne. Om det er forskjellsbehandling og manglende interesse så får din mann ta det opp med sin mor. Nå er det vel ikke akkurat noe statshemmeligheter som du har delt heller. Anonymkode: 3ce97...a3f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå