AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Ok noob her…. Ved betaling på abbonnemang som feks Netflix og Amazon Prime er det det samme om jeg bruker vanlig bankkort/m visa eller er det Mastercard som bør brukes? Vet bare at ved kjøp av syden reiser osv så annbefales Mastercard men abonnemang er vel noe annet….. Anonymkode: 567b3...32d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 Det har ingenting å si på slike abonnement. Det er anbefalt bruke kredittkort i utland og ved netthandel fordi kredittkort vanligvis har forsikring for svindel og skimming, samt reiseforsikring. Anonymkode: 72d5a...228
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 Sjekk om du har noen fordeler ved å betale med Mastercard. Jeg fikk så å så mange prosent rabatt på streaming ved å betale med Mastercard fra sparebank 1 Anonymkode: 87fee...8eb
Million Skrevet 1. april 2024 #4 Skrevet 1. april 2024 Jeg bruker kredittkort til alt sånt. Liker ikke å gi noen fri tilgang til å trekke beløp direkte fra bankkontoen min. Dessuten får jeg 100 kr i rabatt på strømmetjenester ved å bruke det kredittkortet til å betale for Netflix, for eksempel. Så jeg betaler bare 59 kr i mnd for Netflix.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Skrevet 1. april 2024 Million skrev (2 minutter siden): Jeg bruker kredittkort til alt sånt. Liker ikke å gi noen fri tilgang til å trekke beløp direkte fra bankkontoen min. Dessuten får jeg 100 kr i rabatt på strømmetjenester ved å bruke det kredittkortet til å betale for Netflix, for eksempel. Så jeg betaler bare 59 kr i mnd for Netflix. hvilken kredittkort? og litt offtopic. "Årsgebyret belastes kontoen ved utløpet av den fjerde hele kalendermåned etter bestilling" Hva betyr dette? dersom jeg bestiller i dag blir jeg belastet i april eller om fire måneder i august?? Anonymkode: 1ce9d...ef7
Sniff76 Skrevet 1. april 2024 #6 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hvilken kredittkort? og litt offtopic. "Årsgebyret belastes kontoen ved utløpet av den fjerde hele kalendermåned etter bestilling" Hva betyr dette? dersom jeg bestiller i dag blir jeg belastet i april eller om fire måneder i august?? Anonymkode: 1ce9d...ef7 Jeg tror jeg har det samme kredittkortet som Million. YX Mastercard 👍 Den setningen betyr at f.eks hvis du bestiller kredittkort nå i april, vil årsgebyret (gebyret for å i det hele tatt ha kortet du vurderer) blir lagt til på kredittkortregningen din ved utløp av den 4. hele mnd som da er august. Men, hvorfor skal du ha et kredittkort som har årsgebyr? Det finnes mange som ikke har det. For å ville ha et kort med gebyr, må det i mitt hode være noen store fordeler som oppveier gebyret.
Million Skrevet 1. april 2024 #7 Skrevet 1. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): hvilken kredittkort? og litt offtopic. "Årsgebyret belastes kontoen ved utløpet av den fjerde hele kalendermåned etter bestilling" Hva betyr dette? dersom jeg bestiller i dag blir jeg belastet i april eller om fire måneder i august?? Anonymkode: 1ce9d...ef7 Det er denne kredittkortleverandørens kort: https://www.ya.no/yxvisa-rabatter Jeg vil gjøre oppmerksom på at det kan velges mellom 3-4 rabatter på kortet hver måned, og du må en gang pr mnd gå inn på nettsiden ovenfor og velge den ene rabatten du vil ha. Jeg velger streaming hver måned, men man kan variere fra måned til måned om man vil det. Skal du gjøre mange og store innkjøp på netthandel en måned, velger du kanskje da heller 5% på netthandel den kommende måneden. Det tar ca et halvt minutt å velge denne rabatten og registrere den, så det er ikke noe styr å få det gjort hver mnd. PS! IKKE velg kredittkort som har årsgebyr. Det ville jeg aldri valgt, med mindre de har noen svært, svært gode økonomiske fordeler andre steder som mer enn oppveier kostnaden for årsgebyret. Alle mine kredittkort har vært gratis uten årsgebyr og uten fakturagebyr. Endret 1. april 2024 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #8 Skrevet 1. april 2024 Sniff76 skrev (2 minutter siden): Jeg tror jeg har det samme kredittkortet som Million. YX Mastercard 👍 Den setningen betyr at f.eks hvis du bestiller kredittkort nå i april, vil årsgebyret (gebyret for å i det hele tatt ha kortet du vurderer) blir lagt til på kredittkortregningen din ved utløp av den 4. hele mnd som da er august. Men, hvorfor skal du ha et kredittkort som har årsgebyr? Det finnes mange som ikke har det. For å ville ha et kort med gebyr, må det i mitt hode være noen store fordeler som oppveier gebyret. hei, det gjelder vanlig visa brukskort og ikke kredittkort takk for svar. jeg ble litt klokere nå Anonymkode: 1ce9d...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #9 Skrevet 1. april 2024 Million skrev (2 minutter siden): Det er denne kredittkortleverandørens kort: https://www.ya.no/yxvisa-rabatter Jeg vil gjøre oppmerksom på at det kan velges mellom 3-4 rabatter på kortet hver måned, og du må en gang pr mnd gå inn på nettsiden ovenfor og velge den ene rabatten du vil ha. Jeg velger streaming hver måned, men man kan variere fra måned til måned om man vil det. Skal du gjøre mange og store innkjøp på netthandel en måned, velger du kanskje da heller 5% på netthandel den kommende måneden. Det tar ca et halvt minutt å velge denne rabatten og registrere den, så det er ikke noe styr å få det gjort hver mnd. hjertelig takk Anonymkode: 1ce9d...ef7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #10 Skrevet 2. april 2024 Million skrev (13 timer siden): Skal du gjøre mange og store innkjøp på netthandel en måned, velger du kanskje da heller 5% på netthandel den kommende måneden. Maks man får er 240kr/mnd på netthandel, men det er mer enn de 100 man får på streaming Anonymkode: 01035...cf3
Million Skrevet 2. april 2024 #11 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Maks man får er 240kr/mnd på netthandel, men det er mer enn de 100 man får på streaming Anonymkode: 01035...cf3 Ja, jeg mener jeg leste det en gang at det var en maksgrense på hvor mye rabatt man får. Men det er noe rabatt i alle fall da, så det er jo fint å få med seg der man kan!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #12 Skrevet 2. april 2024 Netflix og andre abn, trekkes fra mitt VISA-kort - altså brukskonto. Orker ikke gå inn hver måned å nulle ut kredittkortet. Det brukes kun på ferie og ved andre nettbestillinger med større beløp. Anonymkode: aa544...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå