Høstfjellet Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Hvordan opplever du silent treatment? Samboeren min gjør det på meg nå...prater ikke til meg, ser ikke på meg etc.. Det føles helt jævlig. Ingenting jeg har gjort bortsett fra å ha hatt en litt dårlig dag og svart ham feil. Vet ikke om det går over eller om han slår opp..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Jeg opplever ikke dette fordi det er noe jeg absolutt ikke aksepterer. Det er ikke en okei måte å oppføre seg på. Du bør heller ikke akseptere det. Anonymkode: b15b8...a10 18 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Opplever det som om at jeg hadde blitt singel🤷🏻♀️👀
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 En del menn har dette som sin favorittstrategi når de blir sure. Bare overse han. Fokuser på dine egne ting. Han ønsker at du legger merke til han nå og hvor sur han er. Så ikke legg merke til han. Anonymkode: 6805b...80d 11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Det takler jeg dårlig… Jeg blir lynende forbanna og provosert av sånn oppførsel. Her ga jeg klinkende klar beskjed tidlig i forholdet at hvis han skulle holde på med sånt psykopati så får han pakke kofferten å dra seg ut av huset. Han slutta med det rimelig kjapt… Anonymkode: c659b...7d0 9 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Får lyst til å gi silent treatment tilbake, bare dobbel så lang. Men alvorlig, du må ikke godta det. Anonymkode: 90b27...51a 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En del menn har dette som sin favorittstrategi når de blir sure. Bare overse han. Fokuser på dine egne ting. Han ønsker at du legger merke til han nå og hvor sur han er. Så ikke legg merke til han. Anonymkode: 6805b...80d Hvordan tenker du at denne strategien skal fungere på sikt? Silent treatment er ikke en konstruktiv og sunn måte å håndtere utfordringer på, men det er ikke ignorering (som vel er i samme gate som silent treatment), heller. Anonymkode: b15b8...a10 2 2
Høstfjellet Skrevet 31. mars 2024 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2024 Gor jo på en måte ST tilbake da jeg ikke gidder å snakke til han når han er sånn. Helt klin umulig å kommunisere med han og furter som en unge. Jeg er bare så redd for hva jeg skal gjøre hvis det blir slutt..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 Jeg følte det helt jævlig, til jeg fikk nok av slikt og ga klar beskjed om at han fikk oppføre seg ok, eller så overså jeg ham fullstendig tilbake til han skjerpet seg. Som sagt så gjort, og da sluttet han med slikt. Anonymkode: a03af...c93 1 3
Høstfjellet Skrevet 31. mars 2024 Forfatter #10 Skrevet 31. mars 2024 Hva har grunnene vært til at de føler det er greit å bedrive sånt? 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 Høstfjellet skrev (Akkurat nå): Gor jo på en måte ST tilbake da jeg ikke gidder å snakke til han når han er sånn. Helt klin umulig å kommunisere med han og furter som en unge. Jeg er bare så redd for hva jeg skal gjøre hvis det blir slutt.. Han behandler deg stygt. Hvis det blir slutt, så er det bra for deg. Du kan finne noen som ikke er 14 år i hodet og kommuniserer med deg, gjennom godt og vondt. Anonymkode: 90b27...51a 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Min mann gjør dessverre dette ofte. Vi har barn sammen, så han trekker seg også helt vekk fra alt ansvar (som han tar svært lite av til vanlig også). Jeg opplever at han ikke klarer å snakke for seg eller argumentere for sitt syn, og at han derfor velger silent treatment. Anonymkode: 8caa1...bce 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Høstfjellet skrev (33 minutter siden): Hvordan opplever du silent treatment? Samboeren min gjør det på meg nå...prater ikke til meg, ser ikke på meg etc.. Det føles helt jævlig. Ingenting jeg har gjort bortsett fra å ha hatt en litt dårlig dag og svart ham feil. Vet ikke om det går over eller om han slår opp.. Dropper slike folk. Enten får de lære seg å kommunisere eller holde seg unna. Slikt gidder jeg ikke å bruke tiden min på. Anonymkode: b1881...30a 1 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Høstfjellet skrev (33 minutter siden): Hvordan opplever du silent treatment? Samboeren min gjør det på meg nå...prater ikke til meg, ser ikke på meg etc.. Det føles helt jævlig. Ingenting jeg har gjort bortsett fra å ha hatt en litt dårlig dag og svart ham feil. Vet ikke om det går over eller om han slår opp.. Levde med en mann som Brukte dette hver gang han var irritert/sint. Synes det er Beyond det verste jeg har opplevd og det var i ferd med å ødelegge meg fullstendig etter mange år. En grusom ting å gjøre mot et annet menneske. Må legge til at denne oppførselen gjerne varte i flere dager og ikke bare noen timer i ny og ne. Anonymkode: e1b85...8f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 Jeg opplever det som psykisk mishandling. Jeg har blitt utsatt for det, og det er en grunn til at det ble slutt, for å si det sånn. Anonymkode: dda9f...e1c 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 Høstfjellet skrev (1 time siden): Hva har grunnene vært til at de føler det er greit å bedrive sånt? Det er jo ikke greit å oppføre seg sånn. Men må innrømme at jeg også gjør dette. Når jeg og min mann en sjelden gang krangler så ender det alltid opp i at han gidder ikke å snakke mer fordi han er ferdig og ønsker ikke å finne en løsning. Dette gjør meg så fly forbanna og jeg vet at det hjelper ikke å si noe for han vil aldri løse noe. Så min løsning er at jeg holder meg mest mulig unna han og snakker minst mulig med han til jeg klarer det uten å eksplodere og det ender opp i en ny krangel og det blir en endeløs spiral av krangler. Men kranglene er veldig sjeldne nå da jeg har gitt opp håpet med å løse noe. Han tror vi har det fint og jeg kjenner følelsene dør sakte men sikkert.. Anonymkode: 2d748...ade 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Han kunne jo vågd å prøve seg 😁 Han hadde vart 2 sekund med lignende oppførsel tilbake, det hadde han ikke tålt. Anonymkode: 1974d...502 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 Syns det er helt forferdelig. Hater når kjæresten gjør det. En gang rabla det for meg og jeg kjefta på han og sa at han oppførte seg som en drittsekk når han gjør sånn. Anonymkode: f2ff0...158 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #19 Skrevet 31. mars 2024 Vet ikke. Jeg har aldri opplevd det. Vi kan jo diskutere. Og jeg kan trekke meg unna. For jeg trenger tid for å samle meg. Men aldri at vi ikke snakker sammen. Anonymkode: 15898...cfd
Sparkling_Pink Skrevet 31. mars 2024 #20 Skrevet 31. mars 2024 Jeg opplevde en ekstrem form for dette en gang i tida. Hver gang jeg sa eller gjorde noe han ikke likte, trakk han seg unna og nektet å prate med meg, før han drev på i timesvis for å forklare meg hva jeg gjorde feil. Det ble opplevd som helt utrolig vondt for meg og jeg var svært nede etter bare noen måneder med fyren. Heldigvis greide jeg å bryte ut. En senere samboer gikk mer i stå når ting ble vanskelig for han, det var dessverre noe han ikke var klar til å gjøre noe med og en mengde problemer vokste oss over hodet og resulterte i at jeg dro min vei. Jeg tror ikke jeg hadde blitt værende i et eneste forhold hvor den andre hadde brukt stillhet som et våpen mot meg. At noen midlertidig er overveldet og trenger å roe og samle seg vil derimot gå om de tar ansvar for seg selv. 2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå