Gå til innhold

Er dette lov å bruke som aprilspøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvorfor? 

Anonymkode: c3318...e82

Det kan være et ekstremt sårt tema. Og jeg mener det er for alvorlig å spøke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Brukte det da jeg var 35 og det var kjempegøy det :) Et av mitt livs morsomste opplevelser. Ble fort avslørt, men ingen ble krenka . 

Og hva vet man om traumene til dem som ble berørt av dette med tanke på posttraumatisk stress og abnormale psykiske reaksjoner i søvne?

Utsagn om at man ikke tror at noen ble krenket krenker meg.

Anonymkode: b08ba...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det utviser lav dømmekraft. 

Anonymkode: aa91d...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det faller utenfor sjangeren aprilspøk.

En aprilspøk er jo en spøk som skal narre folk til å GJØRE noe, fortrinnsvis noe som får dem til å dumme seg litt ut ovenfor andre fordi de ikke har skjønt at det er en oppdiktet situasjon. F.eks. narre noen til å stille seg i kø med bøtte for å få gratis vin, eller narre noen til å gå på butikken og spørre etter grønn overledning. 

Å lure noen bare til å TRO noe, er ikke en aprilspøk. Hvis jeg sier til mannen at det er meldt en meter snø i natt, og han tror på det, så er det ikke en ekte aprilspøk. Hvis jeg derimot får ham til å gå til naboen for å låne blinklysolje til snøfreseren, så er det en aprilspøk.

Så å narre noen til å tro at du er gravid, er bare merkelig og feilslått humor. Det er ikke en ekte aprilspøk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hva vet man om traumene til dem som ble berørt av dette med tanke på posttraumatisk stress og abnormale psykiske reaksjoner i søvne?

omg!

Utsagn om at man ikke tror at noen ble krenket krenker meg.

Anonymkode: b08ba...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hedda-78 skrev (På 1.4.2024 den 0.04):

Synes det faller utenfor sjangeren aprilspøk.

En aprilspøk er jo en spøk som skal narre folk til å GJØRE noe, fortrinnsvis noe som får dem til å dumme seg litt ut ovenfor andre fordi de ikke har skjønt at det er en oppdiktet situasjon. F.eks. narre noen til å stille seg i kø med bøtte for å få gratis vin, eller narre noen til å gå på butikken og spørre etter grønn overledning. 

Å lure noen bare til å TRO noe, er ikke en aprilspøk. Hvis jeg sier til mannen at det er meldt en meter snø i natt, og han tror på det, så er det ikke en ekte aprilspøk. Hvis jeg derimot får ham til å gå til naboen for å låne blinklysolje til snøfreseren, så er det en aprilspøk.

Så å narre noen til å tro at du er gravid, er bare merkelig og feilslått humor. Det er ikke en ekte aprilspøk.

Jeg er vandt med at aprilspøk også er å få folk til å tro noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...