AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Har i mange år nå hatt neglsopp på tærne, og bena mine er utrolig stygge av dette, jeg skammer meg over dem. Skammer meg så mye at jeg ikke har villet ta opp problemet med lege, men nå har jeg bestemt meg for at jeg vil ta tak i det. Er så lei av at jeg ikke kan vise tærne mine for andre, lei for de harde tykke neglene som er vanskelige å klippe. Dere som har fått behandling for neglsopp, hvilken behandling har dere fått, har det hjulpet og hvor lang tid tok det før dere ble kvitt problemet? Anonymkode: 0efcd...ff6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Jeg tror det er tablettkur med feks Diflucan 1 gang i uka over en lengre periode, men mulig legen anbefaler noe annet til deg. Anonymkode: 3a585...48a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror det er tablettkur med feks Diflucan 1 gang i uka over en lengre periode, men mulig legen anbefaler noe annet til deg. Anonymkode: 3a585...48a Ok. Har jo hatt neglsopp i såpass mange år at den har fått satt seg skikkelig Håper jeg får noe som hjelper. Har prøvd div reseptfrie midler fra apoteket, men de har ikke fungert. Ts Anonymkode: 0efcd...ff6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Ved neglsopp trenger man systemisk/tablett soppmiddel (reseptbelagt), så det er ikke så rart at det du har kjøpt reseptfritt ikke funker. Det er ikke noe skam å gå med dette til lege. De har sett det tusenvis an ganger før! Anonymkode: e67b3...96b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Har hørt at det er nesten umulig å bli kvitt med vanlig behandling, men at man kan fjerne neglsopp med laser. Prøv å Google det Anonymkode: 0d40e...fab
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Vi helsepersonell bryr seg ikke om sånt, neglesopp er et helt vanlig problem. Kan love deg at det er en bagatell. Tull å gå med sånne plager pga skam. Anonymkode: a452e...e3e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 Gå til en fotpleier. Da får du neglen klippet/slipt og de tar sopprøver. Alt for mange tror de har neglsopp, mens det bare er skadede negler. Anonymkode: d7a2a...61f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 Hadde det for mange år siden. Fikk også tablettkur utskrevet på resept. Såpass sterk at legen anbefalte meg å ta en graviditetstest bare for å avkrefte hundre prosent. Uansett, tablettene fungerte. Det fungerer ikke med reseptfrie midler på neglsopp. Anonymkode: ba141...ea7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 Jeg har forsøkt «alt», reseptfritt/med resept, laser, kjerringsråd, etc. Eneste som ikke er prøvd er tablettkur, men den sies å være hard for noen av kroppens organer, og er lang og tidskrevende. Hatt neglsopp på begge stortærne, venstre er verst, i flere år. Går jevnlig til fotpleier, men gitt opp behandling. Anonymkode: 84218...e0c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har forsøkt «alt», reseptfritt/med resept, laser, kjerringsråd, etc. Eneste som ikke er prøvd er tablettkur, men den sies å være hard for noen av kroppens organer, og er lang og tidskrevende. Hatt neglsopp på begge stortærne, venstre er verst, i flere år. Går jevnlig til fotpleier, men gitt opp behandling. Anonymkode: 84218...e0c Hjelper ikke fotpleier heller? Ts Anonymkode: 0efcd...ff6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #11 Skrevet 1. april 2024 Hos meg tar Nalox knekken på den. Men den må brukes, helst daglig men i hvert fall annenhver dag, over en periode på minst et par måneder. Anonymkode: 9bcc5...081
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #12 Skrevet 1. april 2024 Prøv med tetreolje. Anonymkode: 02f15...2e5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #13 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hos meg tar Nalox knekken på den. Men den må brukes, helst daglig men i hvert fall annenhver dag, over en periode på minst et par måneder. Anonymkode: 9bcc5...081 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøv med tetreolje. Anonymkode: 02f15...2e5 Har prøvd begge deler uten hell, så nå er nok neste skritt å ta det med legen Ts Anonymkode: 0efcd...ff6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #14 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hjelper ikke fotpleier heller? Ts Anonymkode: 0efcd...ff6 Du trenger medisin. Det kan ikke fotpleie gi deg. Anonymkode: 3a585...48a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 Leste et sted at alt av sko må byttes ut, å jeg skjønner jo grunnen. Men kan man bli kvitt ev sopp fra skotøy ved å eks fryse de eller bruke noe middel på de? Blir jo en dyr affære å kjøpe alt av sko på kort tid. Anonymkode: 0efcd...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå