AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Tingen er, jeg og mannen strever i forholdet. Grunnen er nok mye den ene tenåringen vår som utfordringer mye og dermed så er vi så sliten og jeg så skjør at det oppstår konflikt av ingenting nesten hele tiden. Jeg har nå tenkt at kanskje et samlivskurs og en helg bare jeg og han, eks på farris bad, kunne vært godt for oss. For jeg vil virkelig jobbe for at vi skal være vi, men om vi ikke gjør noe tror jeg ikke det vil være. Å må innrømme at jeg lengter etter en pause også... Men så, hva gjør vi med den tenåringen som utfordrer om vi reiser bort? Hun svinger så, at jeg tror ikke at vi kan avtale noe med foreldre til venninner. Vi bruker mye tid på å ramme inn, hente inn, følge opp. Det er rus, selvskading, feil miljø osv i bilde. Tør ikke å la henne være alene hjemme. Hun har besteforeldre, men ikke vært på overnatting på 3, 4 år, da hun ikke vil. Hva gjør en? Anonymkode: 1428e...40d
smurfebuss Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Det er jo ikke et alternativ å reise bort. Når tenåringen sliter må dere bare stå i det. Hele tiden. I årevis. Pausene må dere ta hver for seg; dra på gutte-/jentetur eller alene på hotell ei helg for å slappe av. Snakke sammen kan dere gjøre uansett. Gå i parterapi og. Bli enige om felles kjøreregler og at dere står i det som nå trengs for barnet deres og fokuserer på kjærlighetsrelasjonen etterpå. Ta vurderinger underveis. Det er drithardt arbeid og en dritt situasjon ingen ønsker for seg selv. Men ei helg der tenåringen får være på vidvanke kan ødelegge alt dere har kjempet for til nå. Også ønsker dere ikke å bli potensielt oppringt av politi/sykehus/barnevern fordi deres barn har skadet seg eller andre/er ruset/må pumpes/sys etc mens dere sitter og skåler med champagne i boblebadet. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Tenker at en langhelg for å «pleie forholdet» når man har en tenåring som sliter med rus, er feil fokus. Anonymkode: 7fb96...b4d 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 smurfebuss skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke et alternativ å reise bort. Når tenåringen sliter må dere bare stå i det. Hele tiden. I årevis. Pausene må dere ta hver for seg; dra på gutte-/jentetur eller alene på hotell ei helg for å slappe av. Snakke sammen kan dere gjøre uansett. Gå i parterapi og. Bli enige om felles kjøreregler og at dere står i det som nå trengs for barnet deres og fokuserer på kjærlighetsrelasjonen etterpå. Ta vurderinger underveis. Det er drithardt arbeid og en dritt situasjon ingen ønsker for seg selv. Men ei helg der tenåringen får være på vidvanke kan ødelegge alt dere har kjempet for til nå. Også ønsker dere ikke å bli potensielt oppringt av politi/sykehus/barnevern fordi deres barn har skadet seg eller andre/er ruset/må pumpes/sys etc mens dere sitter og skåler med champagne i boblebadet. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker at en langhelg for å «pleie forholdet» når man har en tenåring som sliter med rus, er feil fokus. Anonymkode: 7fb96...b4d Dere har rett, vet vel det innerst inne. Er bare så utrolig sliten, og opplever at jeg og mannen strever sånn nå at jeg er redd vi ikke kommer oss gjennom det. Har også så mye fravær for å følge opp tenåringen at det å prioritere timer til parterapi i hverdagen har sitte langt inne. Men kanskje det er det vi må Anonymkode: 1428e...40d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Avlasting fra barnevern/ psykisk helse & familieteam? Anonymkode: 6a2a5...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Ser det finnes slike web kurs, vil det kunne fungere i vår situasjon tror dere? Ts Anonymkode: 1428e...40d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 Snakk med barnevernet og de som følger datteren din opp om de har noen løsninger og kanskje kurs som kan være godt for dere. Jeg tror det er viktig å få prioritert dette i den situasjonen dere står i slik at dere klarer å kjempe videre i hverdagen. Anonymkode: 60704...11b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avlasting fra barnevern/ psykisk helse & familieteam? Anonymkode: 6a2a5...1b2 Barneverntjenesten avsluttet den månedlige veiledningen vi hadde da de så på oss som resursterke og at det var feil bruk av ressurser, så tviler egentlig på at de har ressursser til det. Var veldig støtte å ha noen å kunne snakke med månedlig som forstod vår situasjon og vi kunne drøfte situasjoner vi hadde opplevde med. Ts Anonymkode: 1428e...40d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med barnevernet og de som følger datteren din opp om de har noen løsninger og kanskje kurs som kan være godt for dere. Jeg tror det er viktig å få prioritert dette i den situasjonen dere står i slik at dere klarer å kjempe videre i hverdagen. Anonymkode: 60704...11b Alle instanser har lukket sakene. BUP to ganger da tenåringen ikke samarbeider. Barnevernet sier de ikke har ressurser siden tenåringen får god omsorg i hjemmet.. Fastlegen henviser oss bare til Bup og barnevernet.. Så har ingen oppfølging akkurat nå. Ts Anonymkode: 1428e...40d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 Jeg er søsken til et slikt barn, og foreldrene mine fikk aldri pause. Ikke før søskenet mitt ble lagt inn, men da hadde de jo meg også som de gjerne ville gi litt etterlengtet oppmerksomhet. De fikk heller ikke mulighet til å reise avsted én og én, energien var ikke der, og de hadde jo meg også. Som barn og ungdom synes jeg det var slitsomt og «urettferdig», som voksen ser jeg alt foreldrene mine gjorde og prøvde for søskenet mitt. Det ble ingen veldig lykkelig slutt, mitt søsken sliter fremdeles med psyken, men foreldrene mine kom seg gjennom det sammen. Det kostet nok mer enn jeg kan forstå og det er min største frykt med egne barn. Ønsker deg alt godt, og at ting skal bli bedre for dere❤️ Anonymkode: a57ec...88f 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 smurfebuss skrev (29 minutter siden): Det er jo ikke et alternativ å reise bort. Når tenåringen sliter må dere bare stå i det. Hele tiden. I årevis. Pausene må dere ta hver for seg; dra på gutte-/jentetur eller alene på hotell ei helg for å slappe av. Snakke sammen kan dere gjøre uansett. Gå i parterapi og. Bli enige om felles kjøreregler og at dere står i det som nå trengs for barnet deres og fokuserer på kjærlighetsrelasjonen etterpå. Ta vurderinger underveis. Det er drithardt arbeid og en dritt situasjon ingen ønsker for seg selv. Men ei helg der tenåringen får være på vidvanke kan ødelegge alt dere har kjempet for til nå. Også ønsker dere ikke å bli potensielt oppringt av politi/sykehus/barnevern fordi deres barn har skadet seg eller andre/er ruset/må pumpes/sys etc mens dere sitter og skåler med champagne i boblebadet. 👏🏼 Anonymkode: 0d6cc...d51
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Besteforeldre. Hun vil ikke, sier du - vel, tough shit. Hun skal. Anonymkode: 67daa...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Ville tatt fri/ferie en dag på dagtid mens tenåring er på skolen, for å pleie forholdet deres. Bor dere i nærheten av spa så ta en dagpakke der med god lunsj, spa og massasje. Slapp av i loungområdet i spa og bare hvile og prate. Men da på dagtid så dere drar hjem når dere vanligvis ville dratt fra jobb feks i 17tiden. Bor dere langt fra spa så legg en annen plan: gå ut og spis lunsj, rusle på tur sammen på bryggen eller i skogen osv. Tilbring tid sammen bare dere to på en feriedag mens hun er på skole. Anonymkode: fb9b8...c3b 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Evt bor besteforeldre eller tanter/onkler langt nok unna til at hun ikke klarer å rømme lett med buss/tog så ville jeg sendt hun en helg hos besteforeldre. Men dere må forberede besteforeldrene på hvordan hun er. Anonymkode: fb9b8...c3b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 Besteforeldre eller at hun er på en tur med idretten/speidern/klassen da kan dere benytte sjansen. Min 16 åring skal på skoletur neste uke fra mandag til fredag. Ellers var det et godt råd å ta dere en timeout på dagtid, møt mannen din på en hyggelig cafe og spis en deilih lunsj i lag. Anonymkode: 92bff...80e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 Er det mulig å få noen til å flytte inn hos dere den helgen? Besteforeldre eller onkel/tante? Noen som kjenner situasjonen og er trygg i relasjonen. Anonymkode: 2d4f3...4ad
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Har det helt likt med vår tenåring. Han kan ikke være alene en helg da han ikke følger en eneste regel og ikke er til å stole på. Så reiser alene med mannen kan vi se langt etter. Nekter å være hos besteforeldre. Hadde aldri funnet roen heller ,da jeg nesten bare hadde gått å ventet på en telefon fra politiet at det hadde vært en hjemme alene fest som hadde gått over styr. Anonymkode: 0d37b...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå