Gå til innhold

Date en annen når den du egentlig er glad i sier han er usikker? han er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilt på tredje året. Har kun datet en annen etter brudd, femdel tok slutt for et halvt år siden.

Men for ikke lenge siden ble min aller beste kompis singel. Vi har kommet mye nærere hverandre, kysset og snakket litt om følelser. Vi har kjemien og tiltrekningen og er glad i hverandre. Men han er jo ny-singel, frustrert, i sorg over et brutt forhold selvom det var han som gikk, og han er ikke klar for noe nytt nå. Han har sagt det er 50-50 om det blir oss, for han klarer ikke ta stilling til det nå. Han vil heller ikke inn i noe rebound.. Og tro meg, det forstår jeg veldig godt. Det handler ikke om at han ikke føler nok for meg eller at vi ikke passer sammen, det handler om at når tanker og følelser er fylt opp av smerte, sorg, sinne osv over det forrige, så er det ikke rom for å kjenne på forelskelse midt oppi alt. 

Så blir jeg da bedt på date oppi dette, av en annen. Vurderer si ja siden alt er veldig usikkert med kompisen. Men kjenner jeg får nesten dårlig samvittighet av å si ja. Føler meg nesten utro selvom jeg ikke er i et  forpliktende forhold til kompis. Vi er bestevenner. 

Så hva gjør jeg? På den ene siden kan man si at jeg bør vente og ikke haste, og hva signaliserer jeg ved å date en annen? At jeg ikke vil ha kompisen lenger? For sånn er det ikke. På den annen side, jeg ventet forgjeves i et halvt år på en annen mann nå sist og det har satt spor. Det gjør jeg ikke igjen. Og alt er usikkert. 

En venn sier at dersom jeg dater en annen, kan det være det vekker noe i kompisen min, ikke til å gå inn i et forhold men til å kjenne etter om han er redd for å miste meg. 

Hva gjør jeg? Ja til date eller ikke og hvordan kan jeg rettferdiggjøre det overfor meg selv? Jeg vil jo ha kompis men han klarer ikke si han vil ha meg nå. Kanskje blir det aldri noe mer enn vennskap. Ønsker ikke såre han og ønsker heller ikke sette livet helt på vent. 

Råd? 

Anonymkode: 4b06b...cf0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, ble noe rart med overskriften her... 😅 

Anonymkode: 4b06b...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Kompis 😆😆😆😆Nå rører du fælt. 

Anonymkode: d92c8...8a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått på date med god samvittighet. Han er ikke emosjonelt tilgjengelig og det er ikke ditt ansvar. Hans tap. Du er singel og gjør som du vil. Sannsynligheten for at han ville fått dårlig g samvittighet av å date andre, slik du føler på, er og lav. Nysingle menn som kommer fra lange forhold er stort sett de som oppfører seg styggest mot kvinner når de skal finne noen ny. De ser stort sett alle kvinner som ny og spennende sex og driter i at kvinner er levende vesen med tanker, behov og følelser..

Anonymkode: 93e7f...0fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For din del må du jo date. Og han må bearbeide og kjenne på følelser, ikke bare distrahere seg med en ny. 

Anonymkode: 4a1d3...131

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du dater inntil du møter en fyr som sier han vil dere skal være ekslusive og gå all in🤗

AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som har opprettet tusen tråder om dette greiene? Drit i denne fyren og gå videre, men jeg tror du skal spørre deg selv om du vil ha en spesifikk person eller bare ha noen, du føler deg allerede emosjonellt bundet til en fyr, lurer på å date en annen og føler deg nesten utro, kanskje du skal jobbe litt med å skille egne følelser. 

Anonymkode: f7a80...fa9

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes du skal si til kompisen at dere holder det vennskapelig, siden han ikke er klar for noe nytt. Nå får han jo i både pose og sekk. 

Så dater du han andre hvis du har lyst. 

AnonymBruker
Skrevet

Han kompisen vil ikke ha deg. Og nei, det var ikke han som gikk. 

Anonymkode: c0efe...b94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...