AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Del Skrevet 31. mars Kristne mennesker kaller det når de får et fremsyn om noe , for profeti. Er ikke det disse kristne da gjør en form for spådomskunst uten at de er klar over det? Som klarsynt men de kristne er ikke klar over at dette er klarsynte evner for dem er så fastlåst i religionen sin Hva sier bibelen til de som driver med spådom og magi? https://no.wikipedia.org/wiki/Profeti Anonymkode: b605b...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Del Skrevet 31. mars I følge bibelen er profeti en nådegave, men gjøres det i feil ånd, så er det jo en sannsiger-ånd. 1. KOR Kap 12 vers 4-11. Anonymkode: 54648...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Del Skrevet 31. mars Hva er forskjell på at en såkalt heks gjør spådomkunst kontra en kristen? Begge er mennesker og har like stor rett være her uansett åssen tro og mening har... Anonymkode: b605b...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 31. mars #4 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kristne mennesker kaller det når de får et fremsyn om noe , for profeti. Er ikke det disse kristne da gjør en form for spådomskunst uten at de er klar over det? Som klarsynt men de kristne er ikke klar over at dette er klarsynte evner for dem er så fastlåst i religionen sin Hva sier bibelen til de som driver med spådom og magi? https://no.wikipedia.org/wiki/Profeti Anonymkode: b605b...3b1 Innbiller du deg at Bibelen forbyr noen å være klarsynte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Del Skrevet 31. mars 22 minutter siden, Lawyam said: Innbiller du deg at Bibelen forbyr noen å være klarsynte du? " Bibelen anser steining som passende straff for de som sysler med spådomskunst: «Når en mann eller kvinne har et gjenferd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines. Deres eget blod kommer over dem.»[3]" https://no.wikipedia.org/wiki/Spådomskunst Anonymkode: b605b...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 31. mars #6 Del Skrevet 31. mars Profetiske ord er altså ikke det samme som spådom eller fremsyn, profetiske ord er ord fra Ånden (fra Gud), og er ment til oppbyggelse, formaning og trøst. (1 Kor 14) En sjelden gang kan profetiske ord si noe om fremtiden, men som oftest ikke. Jeg har både fått framsyn og spådd med tarotkort før jeg ble en kristen, og siden jeg ble en kristen har jeg i blant fått profetiske ord. Det er en veldig annerledes opplevelse, man kjenner Guds nærhet, og profetiske ord gir folk vanligvis mye mer enn spådommer og framsyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #7 Del Skrevet 31. mars Jeg har fått noe kristne kaller profeti , selv om ikke er kristen. Profeti er ofte i form av tanke eller følelser. Det leste jeg noen på tiktok skrev som er kristen. Anonymkode: b605b...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Del Skrevet 31. mars Er det ikke for det meste konservative og bokstavtro kristne som pinsevenner som driver med ting som profeti, tungetale og håndspåleggelse? Jeg har en mer faglig tilnærming til kristendommen og er ikke tilbøyelig til å profetere, selv om jeg har hatt åndelige opplevelser. Anonymkode: eba69...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå