AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Både jeg og min mann har en dysfunksjonell familie. Vi har begge klart oss bra til tross for dette, og han har lært seg å akseptere sine. Han aksepterer at de forskjellsbehandler han og søsteren, barna våre og hennes barn etc etc. Han takler å sitte å snakke overfladisk i selskap og sees for barnas skyld. Jeg har ikke akseptert og blir skuffet hver gang noe skjer. At for eksempel svigermor bare snakker om seg selv. Min familie har vi god kontakt med noen, noen er gode der. Gir oss glede og inkluderer oss 100 prosent. Likevel er jeg lei meg over dem som skuffer oss der også. Mange av mine nærmeste er også døde. Hvordan jobbe med å akseptere? Hørte en podcast, hvor det ble sagt: "man går ikke på Jernia for å kjøpe boller", sånn metafor, men vanskelig å akseptere. Jeg ødelegger fine dager med å gå å håpe. Påske og andre høytider og merkedager er verst. Anonymkode: 6535c...fc3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Jobb med ditt indre barn/å bli din egen indre mor, da finner du større trygghet i deg selv - da er det lettere å akseptere at du/dere ikke får det dere skulle ønske/trenger fra de dysfunksjonelle familiene deres. Det første jeg kom på! (Holder på med en lignende prosess selv). Anonymkode: f8039...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå