AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 I går ble jeg helt akutt trøtt, som i at jeg ikke klarte holde meg våken. Jeg måtte gjlre noe ferdig før jeg kunne legge meg, og mens jeg holdt på med dette kjente jeg at jeg var ør, øynene litt uklare og kjentes som jeg kunne sovne når som helst i sittende stilling. i dag har jeg kjent på noe av det samme, blir andpusten av å bøye meg når jeg går ut på kjøkkenet for å kaste noe, sovet masse og prøvd ikke å stresse. Tungpust sliter jeg med når jeg har mye stress og puster overfladisk. Det har jeg nå og prøver slå meg til ro med det. Fikk langtids ekg og blodtrykksmåler i sommer/høst og da så alt normalt ut, minus at jeg har veldig lavt blodtrykk om natten. jeg er veldig redd for at jeg de neste par dagene bare skal falle om og dø, og siden jeg ikke kan reise på legevakt uten å overlate forpliktelser altfor store for en tenåring med prøveeksamen å håndtere, blir jeg enda mer stressa. Anonymkode: 39ad3...141
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Du kan ringe legevakten Anonymkode: dbe66...41c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Begynn å trene mer så blir du ikke så andpusten og trøtt av litt husarbeid. Har vært redd for hjerteinfarkt selv. Fikk smerter i hjertet som ilte opp i kjeven. Ringte ambulanse og tok ekg - viste ingenting! Kroppen tåler utrolig mye, men det er viktig å holde den vedlike slik at du ikke får sånne problemer. Anonymkode: ad719...7ab
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Å besvime eller sovne er vel ikke tegn på hjerteinfarkt, så vidt jeg vet. Du kan ringe legevakten, så vurderer de symptomene dine. Det siste avsnittet ditt er ikke helt logisk. Hvis du på alvor tror du skal falle om og dø så er det vel mye bedre å reise på legevakten enn at tenåringen med prøveeksamen skal være vitne til dødsfallet og stå der uten en forelder? Anonymkode: 70b45...302
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Syns kanskje du høres mer stressa og sliten ut? Nå er jeg ingen lege, men det meste veldig alvorlig kommer gjerne snikende over lang tid. Hvis du blir veldig mye dårligere drar du selvsagt til legevakten, men ellers tror jeg du fint kan bestille en legetime til uka. Anonymkode: 12373...615
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Med engang jeg leste dette, så tenkte jeg blodtrykksfall (og leste etterpå at du har lavt blodtrykk). Jeg sliter med det samme. Første gang jeg fikk blodtrykksfall, så trodde jeg at jeg fikk slag eller noe slikt. Ble kjørt til legevakten og jeg ble også kjemperedd. Fant ut at jeg har hadde hatt blodtrykksfall og kjøpte meg blodtrykksapparat til å ha hjemme. Nå kjenner jeg igjen symptomene og tar og sjekker blodtrykket når det skjer. Legger meg ned med beina høyt og tar havsalt under tunga og drikker mye vann. Har også elektrolytter tabletter i vesken som jeg blander med vann npr jeg kjenner blodtrykket er litt lavt Anonymkode: 0843c...26e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 Høres ut som blodtrykksfall, men er du engstelig så tar du kontak med lege. Kan også høres ut som fatigueanfall også. Er du mye stresset, sliten og utmattet til vanlig? Anonymkode: cab83...da9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #8 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Med engang jeg leste dette, så tenkte jeg blodtrykksfall (og leste etterpå at du har lavt blodtrykk). Jeg sliter med det samme. Første gang jeg fikk blodtrykksfall, så trodde jeg at jeg fikk slag eller noe slikt. Ble kjørt til legevakten og jeg ble også kjemperedd. Fant ut at jeg har hadde hatt blodtrykksfall og kjøpte meg blodtrykksapparat til å ha hjemme. Nå kjenner jeg igjen symptomene og tar og sjekker blodtrykket når det skjer. Legger meg ned med beina høyt og tar havsalt under tunga og drikker mye vann. Har også elektrolytter tabletter i vesken som jeg blander med vann npr jeg kjenner blodtrykket er litt lavt Anonymkode: 0843c...26e AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høres ut som blodtrykksfall, men er du engstelig så tar du kontak med lege. Kan også høres ut som fatigueanfall også. Er du mye stresset, sliten og utmattet til vanlig? Anonymkode: cab83...da9 Jeg er veldig stresset for tiden - min far ble nettopp lagt inn på sykehjem pga kols, og jeg står da i fare for å miste leiligheten vår. Tenåringen min sliter med selvbildet og har mye vondt inni seg, i tillegg til å være i jobb som krever mye. Pluss flaskemating av valp. mye av frykten min går også ut på en helseangst jeg har, hvor største frykt er at hjertet mitt skal svikte. Jeg har endelig fått en time til dps i slutten av mai, for å få hjelp til disse tankene, men frem tik det må jeg klare dette på egen hånd. Anonymkode: 39ad3...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå