Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er bevisst på at dere er sykelig sjalu, har dere vært utro? Mitt inntrykk er at de som er veldig sjalu er det fordi de tror andre er som dem selv og ikke klarer være trofast. Eller hva tenker dere? 

Anonymkode: 5f803...108

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men ser for meg at noen som har opplevd utroskap også kan føle det på den måten. 

Anonymkode: 4796b...0a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var sykelig sjalu og utro, i hvert fall. Veldig utro. Jeg hadde aldri gitt ham noen grunn til å være sjalu, i hvert fall.

Anonymkode: bf7cb...e82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eksen min var sykelig sjalu og utro, i hvert fall. Veldig utro. Jeg hadde aldri gitt ham noen grunn til å være sjalu, i hvert fall.

Anonymkode: bf7cb...e82

Virker som om det er noe i at de tror alle er like svake som en selv, og derfor ikke klarer å stole på noen. Dama har plutselig begynt å bli sjalu, så merker jeg blir litt mistenksom 

• Hjerte 1
Skrevet

Eksen min var sjukt sjalu. Nettopp fordi han var utro. Siden han selv var løs, trodde han jo at jeg også var det...

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med to som var sykelig sjalu, uten grunn - begge var utro.

Enten så trodde de at alle var som dem, eller så håpa de å ta meg på noe for å rettferdiggjøre deres egen utroskap.

Anonymkode: cf60e...92d

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg bli mistenksom på henne når dama helt plutselig blir sjalu og tror jeg er utro? 

TS 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne er sykelig sjalu. Altså på grensa til skummelt… hun har vært utro mot et par av sine tidligere partnere. «På seg selv kjenner man andre» er det noe som heter…

Men som noen over her nevner, så tror jeg folk som tidligere har opplevd utroskap også kan bli slik.

Anonymkode: c3f97...65b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bør jeg bli mistenksom på henne når dama helt plutselig blir sjalu og tror jeg er utro? 

TS 

Jeg ville ha snakket med henne, jeg. «Når du uten grunn blir sjalu helt plutselig så blir jeg redd for at det ligger noe bak». 

Anonymkode: c3f97...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var kontrollerende og sjalu, og han var utro. 

Mitt synspunkt er at de ikke kjenner på interne konflikter rundt egen utroskap. De føler ikke på dårlig samvittighet, men spenning. Det er derfor 'enkelt' for de å være utro, og de tror at det er like enkelt for alle andre også. De klarer ikke å forstå at mange av oss har en mental sperre mot å trekkes mot andre når vi er i et forhold, eller er smarte nok til å forstå at konsekvensene (dårlig samvittighet, angst, ødelagte relasjoner) ikke er verdt et øyeblikk med spenning. 

Anonymkode: 725ba...f35

• Liker 2
Skrevet

Opplevd 3 forskjellige type sjalu, den ene på grunn av dårlig selvbilde og liv redd for at jeg kom til å synnes/oppdage andre var bedre. Andre var utro selv og dermed speilet det med sjalusi mot meg, tredje var overtenker og laget senarioer om man brøt et mønster de hadde laget for seg selv at jeg skulle ha. Jeg har aldri vært utro eller tenkt tanken. Men er livat og kan gi og få oppmerksomhet når jeg er ute på byn og sosial sammenheng. Skrur på en ekstovert side og er helt tappet når jeg kommer hjem og kan da bli tilbaketrukket for å ta meg inn igjen. Og det har jeg fått tilbakemelding på er "mistenkelig" oppførsel. Så nå informere jeg heller om behovet for avtid, for jeg er introvert og egentlig lager mangen unnskyldninger for å ikke gå ut( også misstenkelig). 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min kjære var før redd jeg skulle være utro, og jeg tror ikke han har vært det selv ellers en gang følt seg fristet. Ikke har han opplevd utroskap eller svik heller. Men han er sensitiv og mistenksom, og har vel dårlig selvtillit på noen områder. Så det handler vel om at han drømmer om å føle seg trygg hos meg. Og det føler jeg vil får til, mer og mer. 

Anonymkode: 28723...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...