AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Kjære lesere! Jeg kommer fra en meget dysfunksjonell og velstående familie der jeg bestandig har vær annerledes, altså hatt samvittighet for hele gjengen, MEN innrømmer at jeg er hardt skadet! Da jeg oppdro min skjønne datter gjorde jeg det meste motsatt fra det jeg selv 'fikk' og hadde et godt samarbeid med min x der fokuset var på HUN - ikke oss! Hun er 12 år eldre enn min godhjertede sønn og de står nært. I oppveksten ble jeg og mine to brødre grovt mishandlet - fysisk og psykisk, og da jeg for første gang åpnet meg til en off. person, blir jeg uberettiget meldt til barnevernet! Bv opptredde som skeptiske, enda min datter informerer om at hun hadde en trygg og god oppvekst. Desverre ble alkohol min flykt da far til min sønn også brukte meg som 'narsissistisk forsyning' som det heter og i panikkens navn, ga jeg hovedomsorgen til hans far for å bli kvitt bv. Han er en meget manipulerednde mann med en høy stilling og orden på livet så i panikkens navn ga jeg hovedomsorgen til han for at ikke gutten skulle 'gå i systemet' Innser at det var den største tabben jeg har gjort i mitt liv, ja... Det jeg lurer på nå er hvor mye det har å si om en ikke kan vise til rene alko-prøver, men alikevel går rettens gang for daglig omsorg. Gutten ønsker at jeg skal ha hoved omsorgen, men vet ikke hvor mye hans stemme teller så lenge jeg har en 'rus-historie' Han er en oppegående og reflektert gutt som er LANGT mer knyttet til meg, enn sin falske far som han hovedsaklig bor hos nå. Det står i en paragraf at en 12-åring's stemme skal bli STERKT vektlagt så håper... Setter pris på saklige svar og gjerne pm. Anonymkode: e6c7e...342
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Hvis du fortsatt ruser deg og ikke kan vise til rene prøver så er det vel dødfødt. Anonymkode: 39827...881 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Du skal ikke behøve noe rettssak eller hovedomsorg. Et barn på 14 år kan bestemme mye selv hos hvilken forelder det vil bo. Det vil nok bli enklere at far aksepterer det hvis du kutter all rus. Anonymkode: 8f068...61f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Ka farsken er det du prøver å innbille sønnen din ? Du er alkoholiker. Ingen alkoholiker burde prøve å få tilbake barna sine. Når det gjelder fars omsorgsevne så må du kontakte barnevernet. Anonymkode: 879f4...970 1
Nekinn@ Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Til info så er det ikke mulig å sende pm når du skriver et innlegg anonymt. Omsorgsevnen er en relativt objektiv vurdering - det handler om du har de egenskapene du trenger for å ivareta ett barn. Selv om man kan forstå historien, atferden og handlingsmønsteret så er det helt irrelevant når det kommer til omsorgsevne - og slik skal det også være. 1
Fireflies Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du skal ikke behøve noe rettssak eller hovedomsorg. Et barn på 14 år kan bestemme mye selv hos hvilken forelder det vil bo. Det vil nok bli enklere at far aksepterer det hvis du kutter all rus. Anonymkode: 8f068...61f Et barn kan ikke bestemme hvem de bor hos hvis man mistenker omsorgssvikt ved rusbruk. En 14-åring skal få vektlagt sitt ønske, men de bestemmer til syvende og sist ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå