Gå til innhold

Vorter-frysespray som man kjøper på apotek

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg!!
Skrevet

Har en liten vorte ved neserota, som plager meg. Leste her inne at apoteket har en frysespray man kan bruke, som fryser vekk vorten. Noen som har erfaringer med dette, eller andre gode råd?

Vil så gjerne blir kvitt den!

Skrevet

Jeg prøvde slik frysespray på en fotvorte jeg slet med å få vekk en gang, men det hjelp ikke noe som helst. Men det som faktisk hjalp var apotekets eget vortemiddel. Jeg husker ikke hva det het, men det var i allefall en bitteliten brun glassflaske med skrukork og man skulle pensle væsken på.

Men det kan jo absolutt være forskjell på en vorte under foten og en ved nesen, så om den plager deg veldig kan jo frysespray være verdt et forsøk. Lykke til!

Skrevet

Min samboer hadde en fotvorte, og brukte Verucid gel på, og den forsvant. Han prøvde også sånne platser, men de kom vortene tilbake.

Vet ikke om du kan bruke Verucid i ansiktet (siden det er etsende), men spør på apoteket. :)

Skrevet

Takk for svar så langt :) Jeg trenger noe som kan brukes i fjestet ja, men en vorte er det jo lell. Mener jeg har hørt om et middel som kan brukes i fjestet også, og at det kan gi gode resultat. Men vet ikke hva det heter..

Har bare så lyst å bli kvitt denne dumme vorten/kjøynen (eller hvordan det skrives), om noen flere vet så settes det pris på!!

Skrevet

Har tatt neglelakk på de få jeg har hatt, og de har forsvunnet, men kanskje over litt lang tid. Spør på apoteket. :)

Gjest Very Victoria
Skrevet

Vorter i ansiktet må ofte skjæres bort av lege fordi pensling & frysing ikke virker så det er godt mulig at ingenting av det du har fått anbefalt vil fungere.

Skrevet

Tror jeg heller vil anbefale deg å gå til lege for å få fjernet den. Legen fryser, brenner eller skjærer den bort, og da betaler du for legetimen.

vortesprayen koster ca 200kr, og jeg har hørt ulike tilbakemeldinger på om den funket bra eler ikke. En jeg snakket med kunne ikke skjønne hvorfor ikke alle brukte denne, den var jo mye bedre enn å holde på med Verucid i ukesvis, mens andre mente at det vr 200 ut av vinduet.

Skrevet

Har hatt god effekt av frysespray også på "vriene" fotvorter.

Men når det er i anskitet tror jeg at jeg ville ha gått til legen for å sikre minst mulig arr.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til å bruke vortemidler og neglelakk i ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...