AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Alt har vært kjempebra i 4 dager, over halve påsken. To barn Helt siden han våknet i dag har han vært stille, ikke sagt ett ord. Jeg spør om det er noe, "jeg har ingenting å prate med deg om" svarer han Hæ? Sier jeg? Hvor kommer alt dette fra, sånn plutselig? "Det er ingenting, men hva skal jeg prate med deg om?" Så sier jeg at det er jo noe når du har vært kjempeglad i 4 dager, også plutselig nå er det annerledes. "Ja noe har vel forandret seg, ikke vet jeg" Vi har to barn. hvor kommer dette fra? Han ignorerer meg helt, svarer så vidt. Jeg forstår INGENTING og har gått rundt forvirret i hele dag Dette er jo ikke greit! Anonymkode: 55844...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 La han være i fred, alle kan ha en dårlig dag. Anonymkode: 246b3...3b4 8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Jeg har styrt på med ungene i hele dag, han går ut som han vil, svarer ikke, gir ikke beskjed om noe, gidder ikke svare eller lage mat.... kjenner jeg blir forbanna over å bli behandlet sånn. Anonymkode: 55844...d7a 2 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Svelg kamelen i dag, og ta det opp igjen når han har en bedre dag.. Lov å ha dårlige dager, men det skal ikke gå utover deg eller "driften" av familien. Anonymkode: 43ffa...3d3 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 du skriver at det har vært bra i fire dager? vil det si at han har hatt sånne faser før? Anonymkode: f4c2b...a47 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Svelg kamelen i dag, og ta det opp igjen når han har en bedre dag.. Lov å ha dårlige dager, men det skal ikke gå utover deg eller "driften" av familien. Anonymkode: 43ffa...3d3 Han melder seg helt ut, går ikke an å prate med han, han prater så smått til barna, men ikke meg. Går ut, overlater alt til meg. Anonymkode: 55844...d7a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han melder seg helt ut, går ikke an å prate med han, han prater så smått til barna, men ikke meg. Går ut, overlater alt til meg. Anonymkode: 55844...d7a Du takler vel at han har en dårlig dag i blant. Sånn er drt å leve i et forhold. I gode og onde dager. Anonymkode: 246b3...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): du skriver at det har vært bra i fire dager? vil det si at han har hatt sånne faser før? Anonymkode: f4c2b...a47 Ja. Anonymkode: 55844...d7a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du takler vel at han har en dårlig dag i blant. Sånn er drt å leve i et forhold. I gode og onde dager. Anonymkode: 246b3...3b4 Jada, men at det går utover oss alle er ikke greit. Det finner jeg meg ikke i. Anonymkode: 55844...d7a 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han melder seg helt ut, går ikke an å prate med han, han prater så smått til barna, men ikke meg. Går ut, overlater alt til meg. Anonymkode: 55844...d7a Som jeg skriver, svelg kamelen i dag. Snakk med han om oppførselen hans en annen dag, når han er i bedre humør, og etabler grenser og konsekvenser da, dersom det gjentar seg i fremtiden. Typ: Om du har en dårlig dag, så er det greit, men da forventer jeg at du kommuniserer det til meg, og at du bidrar med barn og driften i familien, som vanlig, vi trenger ikke å prate sammen, men alt ansvar skal ikke overlates til meg, bare fordi du har en dårlig dag. Da vil **** bli konsekvensen av din oppførsel. Anonymkode: 43ffa...3d3 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har styrt på med ungene i hele dag, han går ut som han vil, svarer ikke, gir ikke beskjed om noe, gidder ikke svare eller lage mat.... kjenner jeg blir forbanna over å bli behandlet sånn. Anonymkode: 55844...d7a Det er bra. Du har rett til å bli forbanna over å bli behandlet slik, og du skal ikke finne deg i det, eller prøve å fikse/reparere dette. Han er en voksen mann som har ansvaret selv for å oppføre seg ok, regulere seg greit og reparere når han ikke har gjort det. Kos deg med ungene, lag mat og overse så godt du klarer at han demonstrerer og furter, og la ham være i fred. Ikke strekk ut en hånd eller prøv å reparere. Da belønner du oppførselen ved å kosemose og dilledalle ovenfor umodenhet. La ham ha det gørr, og finne ut av dette selv. Dilledaller du med ham nå lærer du ham bare at han kan tillate seg å oppføre seg slik, og du glatter over det og fikser situasjonen for ham. Min mann holdt på slik i flere år, og jeg fikset det dessverre for ham, hvilket bare medførte at han fikk belønning for å oppføre seg slik, og fortsatte med det jevnlig. Dette holdt på jevnlig til jeg fikk NOK, og begynte å følge rådene mine over. Jeg ga ham klar beskjed om at oppførselen var uakseptabel, men jeg skulle la ham guffe i fred, så fikk han selv bestemme seg for når han var klar for å oppføre seg greit. Jeg ville ignorere ham så lenge han valgte/trengte å oppføre seg slik, men jeg kom ikke til å dilledalle med ham da. Jeg var tilgjengelig dersom han ville snakke om problemet, men ville han bare sture fikk han ha sin guffe i fred for meg. Så jeg koste meg med ungene, levde som normalt, koste meg med en bok, gikk en tur, dro til venninner og hadde det kjekt, og bare lot ham sture ferdig. Da opphørte dette gradvis, til det forsvant helt. Å oppføre seg slik ga ham overhodet ingen belønningen og ble noe dumt for ham også når jeg ikke lot meg affisere av det. Det er ikke noe kjekt å demonstrere slik når partner ikke blir stresset av det, og man kun har det dritt selv. Så istedenfor begynte han å si hva som var feil, og slutte med slik umodenhet. De siste årene har det vært 0 episoder med slikt, mens da jeg stresset og dilledallet skjedde det kanskje en gang i måneden eller to, i 10 år! Så ikke stress, og legg det på ham å fikse opp igjen. Dette er umoden og urimelig oppførsel, og du skal faktisk ikke gi slikt oppmerksomhet som medfører at dette blir en grei måte for ham å demonstrere noe på. Anonymkode: ea5b3...a59 4 4
Lofilteret Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Du sier at det har vært slike faser også tidligere. Ser du noen fellesnevnere? Har han noen psykiatriske diagnoser? 4
PusheenPusheen Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Høres ut som det kan være noe han plages med da? Sliter han med depresjon? Blir han fort overstimulert? Alle kan ha dårlige dager, men som voksen, i et forhold, bør man jo kunne klare å kommunisere dette på en bedre måte. Omså si at "idag er det litt dritt, jeg trenger å puste litt" enn å si det på den måten han sa. Det er jo bare passivt aggressivt og umodent. Slik jeg forstår det, har dette skjedd før? 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Har dere ligget sammen ennå? kan hende han forventet noe kvelden før ? Anonymkode: 66ece...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 Blir så oppgitt over sånne manne babyer. Betyr dette at du får en fri og furte dag i morgen der han tar alt med barn og hjem? Sett ned foten og bli skikkelig sint! greit å ha en dårlig dag, men da sier man ifra på en ordentlig måte og formidler et evt behov for alenetid uten å påvirke resten av familien så negativt!! Anonymkode: e177c...ed4 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 Det er ille nok av voksne mennesker å furte, men å melde seg ut og ikke ta ansvar for barna er så idiot at jeg ikke kan få sagt det nok. Anonymkode: 0f784...2f9 2 2
Gjest lavmålet Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 Hvordan agerer han overfor barna? Ignorerer han de også?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 lavmålet skrev (2 minutter siden): Hvordan agerer han overfor barna? Ignorerer han de også? lavmålet skrev (2 minutter siden): Hvordan agerer han overfor barna? Ignorerer han de også? Prater mindre enn han bruker å gjøre ja. Svarer kort osv.. de er 5 år og 2 år Anonymkode: 55844...d7a 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #19 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Anonymkode: 55844...d7a Og hva har han sagt de andre gangene han har hatt sånne faser? Anonymkode: 09768...0bc
Gjest lavmålet Skrevet 31. mars 2024 #20 Skrevet 31. mars 2024 Hvordan fungerer han i jobb og i andre relasjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå