AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 I går hadde samboer en merkelig oppførsel sånn han tidvis pleier å ha da noe er galt.. vi skal gå en tur og datteren hans sier hun skal gjøre grimaser til bilene som kjører forbi. Han forteller henne at det skal hun ikke gjøre og hun responderer med å bli sur og furt.. jeg prøvde å sette en positiv spon ved situasjonen og var så dum at jeg fikk sagt at «da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint» (han er ellers en type som kan være veldig oppfinnsom) (nevne at vi har dine mine og våre barn) samboer responderer med å si «ja unga dine er så mye bedre enn mine jaaaa» … og deretter forteller han hva som er problemet.. At den andre sønnen min ikke hadde turt å ta godteri fordi samboer er så sur hele tiden.. Vi snakket om det da vi kom hjem fra turen og forteller at de kanskje kan oppfatte holdningen din som sur og stresset over det meste, og at mye av tiden går på å kommandere og klage over alt de gjør feil.. jeg sa det med en rolig og måtelig stemme.. Men da braser det ut at «ja hvis dere ser på meg sånn så er jeg bare i veien for alle her og at jeg sikkert ikke er noe særlig til mann!» Det utartet seg rett og slett til en krangel til slutt og nå vet han ikke hva han vil eller noe.. lurer på om dette er et stort rødt flagg i all sin helhet… Anonymkode: 72cb0...594
svartkatt Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Hvorfor ikke ha en skikkelig samtale? Istedenfor for å komme med tullete utsagn som fort oppleves som stikk når man er irritert eller lei fra før. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 svartkatt skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke ha en skikkelig samtale? Istedenfor for å komme med tullete utsagn som fort oppleves som stikk når man er irritert eller lei fra før. Når jeg prøver å føre en samtale så ender samtalene alltid opp med at han går eller ikke tåler å høre hva andre opplever. Jeg skulle kanskje ikke sagt at sønnen min som ofte får kjeft, blir sur og går hadde vært flink. Eller at han ofte har en aggressiv og kvass holdning som oppleves som sinne.. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skulle sagt uten at det skulle blitt en god samtale.. Anonymkode: 72cb0...594
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Hva f...??! "I går hadde samboer en merkelig oppførsel sånn han tidvis pleier å ha da noe er galt.. vi skal gå en tur og datteren hans sier hun skal gjøre grimaser til bilene som kjører forbi. Han forteller henne at det skal hun ikke gjøre og hun responderer med å bli sur og furt.. jeg prøvde å sette en positiv spon ved situasjonen og var så dum at jeg fikk sagt at «da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint» (han er ellers en type som kan være veldig oppfinnsom) (nevne at vi har dine mine og våre barn)" Hva i alle dager? Dette er jo bare rør... Du nevner bare masse random greier...?! Ingenting av det har noe med hverandre å gjøre, det gir ikke noe mening, hva i alle dager skal "sette en positiv spon ved situasjonen" bety, og hvordan i alle dager skulle å si "«da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint»" være for å "sette" noe som helst positivt ved noe...?!?!?! Så blir det enda verre: "samboer responderer med å si «ja unga dine er så mye bedre enn mine jaaaa» … og deretter forteller han hva som er problemet.. At den andre sønnen min ikke hadde turt å ta godteri fordi samboer er så sur hele tiden.. Vi snakket om det da vi kom hjem fra turen og forteller at de kanskje kan oppfatte holdningen din som sur og stresset over det meste, og at mye av tiden går på å kommandere og klage over alt de gjør feil.. jeg sa det med en rolig og måtelig stemme.. Men da braser det ut at «ja hvis dere ser på meg sånn så er jeg bare i veien for alle her og at jeg sikkert ikke er noe særlig til mann!» Det utartet seg rett og slett til en krangel til slutt og nå vet han ikke hva han vil eller noe.. " Er dere to forvokste barn selv?!? Og så spør du: "lurer på om dette er et stort rødt flagg i all sin helhet…" Er du seriøs? Dette er "spørsmålet"?!? Vet du i det hele tatt selv hva du lurer på?!? Ingenting av dette gir jo noen mening... Du har skrevet ned noe surr, det eneste man får ut av det er at dere høres ut til å være både utrolig barnslige og det høres ut som dere lider av atferdsproblemer begge to. Det er skremmende å tenke på at noen på dette nivået har ansvar for barn! What! Anonymkode: 8e7ff...62a 4 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva f...??! "I går hadde samboer en merkelig oppførsel sånn han tidvis pleier å ha da noe er galt.. vi skal gå en tur og datteren hans sier hun skal gjøre grimaser til bilene som kjører forbi. Han forteller henne at det skal hun ikke gjøre og hun responderer med å bli sur og furt.. jeg prøvde å sette en positiv spon ved situasjonen og var så dum at jeg fikk sagt at «da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint» (han er ellers en type som kan være veldig oppfinnsom) (nevne at vi har dine mine og våre barn)" Hva i alle dager? Dette er jo bare rør... Du nevner bare masse random greier...?! Ingenting av det har noe med hverandre å gjøre, det gir ikke noe mening, hva i alle dager skal "sette en positiv spon ved situasjonen" bety, og hvordan i alle dager skulle å si "«da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint»" være for å "sette" noe som helst positivt ved noe...?!?!?! Så blir det enda verre: "samboer responderer med å si «ja unga dine er så mye bedre enn mine jaaaa» … og deretter forteller han hva som er problemet.. At den andre sønnen min ikke hadde turt å ta godteri fordi samboer er så sur hele tiden.. Vi snakket om det da vi kom hjem fra turen og forteller at de kanskje kan oppfatte holdningen din som sur og stresset over det meste, og at mye av tiden går på å kommandere og klage over alt de gjør feil.. jeg sa det med en rolig og måtelig stemme.. Men da braser det ut at «ja hvis dere ser på meg sånn så er jeg bare i veien for alle her og at jeg sikkert ikke er noe særlig til mann!» Det utartet seg rett og slett til en krangel til slutt og nå vet han ikke hva han vil eller noe.. " Er dere to forvokste barn selv?!? Og så spør du: "lurer på om dette er et stort rødt flagg i all sin helhet…" Er du seriøs? Dette er "spørsmålet"?!? Vet du i det hele tatt selv hva du lurer på?!? Ingenting av dette gir jo noen mening... Du har skrevet ned noe surr, det eneste man får ut av det er at dere høres ut til å være både utrolig barnslige og det høres ut som dere lider av atferdsproblemer begge to. Det er skremmende å tenke på at noen på dette nivået har ansvar for barn! What! Anonymkode: 8e7ff...62a Du repeterer bare hva jeg skriver. Men ja, da det ble ubehagelig stemning så sa jeg det ja. For å sette på spissen at det ikke alltid er sånn at ungene blir sinte da de får tilsnakk. Men samme det. Det var sikkert et rotete innlegg!! Anonymkode: 72cb0...594
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når jeg prøver å føre en samtale Det krever to personer for å ha en samtale. Og at både snakker og lytter. Var det tilfellet? Eller sa du bare det du synes? AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg skulle kanskje ikke sagt Hvorfor sa du det og hva var målet ditt? (Det høres ut som du ville ha oppmerksomhet.) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skulle sagt Noen ganger er det viktig å ikke si noe, men å lytte til hva andre sier. Du kan spørre ham hvordan han har det. Hvordan han opplever ting. Hva han mener du kunne eller burde gjøre annerledes. Uten å dømme. Uten å si hva du synes om det. Og etter at du har lyttet, avtal at du skal tenke på hva han sa. Og at du kommer tilbake til det i morgen eller om to dager og at du da forteller ham hva -du- skal gjøre for å bedre situasjonen. Anonymkode: d0522...aac 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 Mangler noen antenner du tydeligvis TS. Anonymkode: e933e...741 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du repeterer bare hva jeg skriver. Men ja, da det ble ubehagelig stemning så sa jeg det ja. For å sette på spissen at det ikke alltid er sånn at ungene blir sinte da de får tilsnakk. Men samme det. Det var sikkert et rotete innlegg!! Anonymkode: 72cb0...594 Jeg har kommentert etter beste evne, men som jeg skrev får jeg bare rør ut av det du har skrevet. Jeg skjønner ikke hverken hva du vil frem til, hva noe av det har med hverandre å gjøre, hva du lurer på eller noe som helst. Jeg tenkte du kanskje ved å lese det du selv har skrevet med kommentarene til kanskje også ville se selv at det fremstår veldig rørete? Om du faktisk lurer på noe tror jeg du må klargjøre både hva og formulere deg bedre... Hvordan mener du at "For å sette på spissen at det ikke alltid er sånn at ungene blir sinte da de får tilsnakk" var for å "sette en positiv spon ved situasjonen" som du kaller det (hva i alle dager betyr det??? Aldri hørt... Spon??? Ved situasjonen? Hæ? Mente du å skrive spon, eller er det en skrivefeil, eller hva?)? Jeg sliter med å se at noe slikt skulle være positivt motivert også? Det høres jo mer ut som en form for hovering eller et forsøk på stikk..? Anonymkode: 8e7ff...62a 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): «da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint» Kan du forklare hvordan du tenkte det skulle bidra positivt til situasjonen at du sa dette? Anonymkode: a086a...bb1 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kommentert etter beste evne, men som jeg skrev får jeg bare rør ut av det du har skrevet. Jeg skjønner ikke hverken hva du vil frem til, hva noe av det har med hverandre å gjøre, hva du lurer på eller noe som helst. Jeg tenkte du kanskje ved å lese det du selv har skrevet med kommentarene til kanskje også ville se selv at det fremstår veldig rørete? Om du faktisk lurer på noe tror jeg du må klargjøre både hva og formulere deg bedre... Hvordan mener du at "For å sette på spissen at det ikke alltid er sånn at ungene blir sinte da de får tilsnakk" var for å "sette en positiv spon ved situasjonen" som du kaller det (hva i alle dager betyr det??? Aldri hørt... Spon??? Ved situasjonen? Hæ? Mente du å skrive spon, eller er det en skrivefeil, eller hva?)? Jeg sliter med å se at noe slikt skulle være positivt motivert også? Det høres jo mer ut som en form for hovering eller et forsøk på stikk..? Anonymkode: 8e7ff...62a Ok… annet spm. Hvordan fjerner man sitt tåpelige innlegg inne på dette kakle forumet? Jeg har aldri skrevet inne her før. Og ser at man både må være det ene og det andre for å bli forstått! Ellers så er man visst bare en idiot😃 så hvor sletter jeg det?? Anonymkode: 72cb0...594
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok… annet spm. Hvordan fjerner man sitt tåpelige innlegg inne på dette kakle forumet? Jeg har aldri skrevet inne her før. Og ser at man både må være det ene og det andre for å bli forstått! Ellers så er man visst bare en idiot😃 så hvor sletter jeg det?? Anonymkode: 72cb0...594 Anonyme brukere kan ikke redigere sine egne innlegg; det kan kun brukere gjøre når de skriver under brukernavn. Slette innlegg i sin helhet kan kun moderator gjøre. Anonymkode: da6b7...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I går hadde samboer en merkelig oppførsel sånn han tidvis pleier å ha da noe er galt.. vi skal gå en tur og datteren hans sier hun skal gjøre grimaser til bilene som kjører forbi. Han forteller henne at det skal hun ikke gjøre og hun responderer med å bli sur og furt.. jeg prøvde å sette en positiv spon ved situasjonen og var så dum at jeg fikk sagt at «da jeg snakket hardt til sønnen min i går så gikk det veldig fint» (han er ellers en type som kan være veldig oppfinnsom) (nevne at vi har dine mine og våre barn) samboer responderer med å si «ja unga dine er så mye bedre enn mine jaaaa» … og deretter forteller han hva som er problemet.. At den andre sønnen min ikke hadde turt å ta godteri fordi samboer er så sur hele tiden.. Vi snakket om det da vi kom hjem fra turen og forteller at de kanskje kan oppfatte holdningen din som sur og stresset over det meste, og at mye av tiden går på å kommandere og klage over alt de gjør feil.. jeg sa det med en rolig og måtelig stemme.. Men da braser det ut at «ja hvis dere ser på meg sånn så er jeg bare i veien for alle her og at jeg sikkert ikke er noe særlig til mann!» Det utartet seg rett og slett til en krangel til slutt og nå vet han ikke hva han vil eller noe.. lurer på om dette er et stort rødt flagg i all sin helhet… Anonymkode: 72cb0...594 Hva med å la han irettesette sine barn på sin måte, og du dine på din måte og bare akseptere det å la det ligge? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok… annet spm. Hvordan fjerner man sitt tåpelige innlegg inne på dette kakle forumet? Jeg har aldri skrevet inne her før. Og ser at man både må være det ene og det andre for å bli forstått! Ellers så er man visst bare en idiot😃 så hvor sletter jeg det?? Anonymkode: 72cb0...594 Som anonym bruker får du ikke slettet tråder... Anonymkode: 183d7...9c9 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å la han irettesette sine barn på sin måte, og du dine på din måte og bare akseptere det å la det ligge? Som anonym bruker får du ikke slettet tråder... Anonymkode: 183d7...9c9 Ja. Det er jo en god idé.. så kan alle ha forskjellige regler, for sine barn. Han for sine og jeg for mine. takk da lærte jeg det også. Det var jo dumt. Anonymkode: 72cb0...594
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 Hvorfor er du sammen med en mann som kjefter på ungene dine hele tiden? Sønnen din tør ikke ta godis i frykt for å få Kjeft. Lurer på hva det gjør med ungene dine sånn egentlig. Anonymkode: 7653d...f24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå