AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #1 Skrevet 31. mars 2024 Jeg vurderer å flytte fra byen og bosette meg ca en halvtime unna og bo mer landlig. Men jeg er 50 år og lurer på om jeg bør revurdere med tanke på sykehjem, det å bosette seg i ny kommune osv? I tillegg kjenner jeg ingen. Men jeg kjenner ingen her jeg bor nå heller. Vil det være vanskeligere å få kjøpt noe med god verdistigning på landet? Jeg bor i Arendal, og vet ikke helt hvilke steder som er fine litt utenfor heller. Anonymkode: 88234...840 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #2 Skrevet 31. mars 2024 Burde ikke være noe problem Hadde hvertfall ikke tenkt på sykehjem. Da må du ha en fot i grava og være dement i tillegg. Kan tenke på er avstand til feks butikk men du vil jo være mobil i mange år til. Annet er om du er gjeldfri/ boutgifter om 10-15år? Anonymkode: 1eee0...42f 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde ikke være noe problem Hadde hvertfall ikke tenkt på sykehjem. Da må du ha en fot i grava og være dement i tillegg. Kan tenke på er avstand til feks butikk men du vil jo være mobil i mange år til. Annet er om du er gjeldfri/ boutgifter om 10-15år? Anonymkode: 1eee0...42f Ja, avstand til butikk, mulighet for å handle med hjemkjøring (feks Oda) og takeaway er momenter jeg ikke har tenkt på. Vil også helst bo i rimelig avstand til sykehus. Tenker at jeg ønsker å kjøpe en billigere bolig enn jeg har i dag og ha mer privatliv, ro og fred. Drømmen er å kunne være feks. fosterhjem for katter og hjelpe dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 88234...840 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 Jeg tenker at hvis det er det du vil, så er det det du burde gjøre. Hvis du ikke trives ute på landey alikevel så kan du alltids selge huset og flytte tilbake til byen. Lykke til. ☺️ Anonymkode: ece4e...adf
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, avstand til butikk, mulighet for å handle med hjemkjøring (feks Oda) og takeaway er momenter jeg ikke har tenkt på. Vil også helst bo i rimelig avstand til sykehus. Tenker at jeg ønsker å kjøpe en billigere bolig enn jeg har i dag og ha mer privatliv, ro og fred. Drømmen er å kunne være feks. fosterhjem for katter og hjelpe dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 88234...840 Du kan jo ikke slippe ut katter som bor hos deg kortvarig og midlertidig. Da går de seg bare bort eller forsvinner. Man kan ikke slippe ut en katt fra et nytt bosted før etter flere måneder helst, så den er skikkelig husvarm og vet hvor den hører hjemme. Eller hadde du ikke tenkt på å skaffe hus for å slippe dem ut, men for å få større plass inne? Anonymkode: 562b9...09d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Du bor jo allerede på landet. Hva tror du kommer til å være annerledes om du flytter 30 minutter til venstre eller høyre? Anonymkode: 835b7...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #7 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan jo ikke slippe ut katter som bor hos deg kortvarig og midlertidig. Da går de seg bare bort eller forsvinner. Man kan ikke slippe ut en katt fra et nytt bosted før etter flere måneder helst, så den er skikkelig husvarm og vet hvor den hører hjemme. Eller hadde du ikke tenkt på å skaffe hus for å slippe dem ut, men for å få større plass inne? Anonymkode: 562b9...09d Uteplassen er for min del Inneplassen er for dem. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bor jo allerede på landet. Hva tror du kommer til å være annerledes om du flytter 30 minutter til venstre eller høyre? Anonymkode: 835b7...bf1 Nei, bor midt i byen, naboer overalt, asfalt og lite privatliv. Det er litt forskjell på Vegårshei og Arendal sentrum liksom… Anonymkode: 88234...840 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #8 Skrevet 31. mars 2024 Høres ut som en drøm, ts. Du er for ung til å tenke på sykehjem. Go for it! Hva er det verste som kan skje? 😊 Anonymkode: e5f34...df8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #9 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en drøm, ts. Du er for ung til å tenke på sykehjem. Go for it! Hva er det verste som kan skje? 😊 Anonymkode: e5f34...df8 Haha, jeg er veldig flink til å krisetenke så jeg kan sikkert komme på hundrevis av «det verste som kan skje». Men ja, jeg vurderer dette sterkt. Bare skummelt å flytte til et helt nytt sted. Anonymkode: 88234...840
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #10 Skrevet 31. mars 2024 Jeg drømmer også om å flytte alene «på landet». Dvs så langt ut av Oslo at det er skog mellom meg og naboen, en tomt måles i mål og ikke kvadratmeter. Hvis det blir det samlivsbruddet som det ligger an til så er det i alle fall drømmen min. God plass til hund. En stor hage jeg kan kose meg med. Og kanskje vel så lett å få kontakt med naboene? Anonymkode: 5036c...549 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #11 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det blir det samlivsbruddet som det ligger an til så er det i alle fall drømmen min. God plass til hund. En stor hage jeg kan kose meg med. Og kanskje vel så lett å få kontakt med naboene? Ja, tenker også sånn! Men skummelt med helt ny kommune! Vet du hvor du ville dratt i så fall? Anonymkode: 88234...840
Grimstadgutten Skrevet 31. mars 2024 #12 Skrevet 31. mars 2024 Hva med Osedalen i Froland kommune. Der får du tak i det meste.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #13 Skrevet 31. mars 2024 Grimstadgutten skrev (30 minutter siden): Hva med Osedalen i Froland kommune. Der får du tak i det meste. Froland har faktisk stivere priser enn Arendal, og av en eller annen grunn masse byggefelt selv om det er en enorm kommune. Jeg har inntrykk av at Osedalen er ganske tettbygd. Anonymkode: 88234...840
Rødstrupa Skrevet 31. mars 2024 #14 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vurderer å flytte fra byen og bosette meg ca en halvtime unna og bo mer landlig. Men jeg er 50 år og lurer på om jeg bør revurdere med tanke på sykehjem, det å bosette seg i ny kommune osv? I tillegg kjenner jeg ingen. Men jeg kjenner ingen her jeg bor nå heller. Vil det være vanskeligere å få kjøpt noe med god verdistigning på landet? Jeg bor i Arendal, og vet ikke helt hvilke steder som er fine litt utenfor heller. Anonymkode: 88234...840 Kontakt meglere.
Grüner Skrevet 31. mars 2024 #15 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vurderer å flytte fra byen og bosette meg ca en halvtime unna og bo mer landlig. Men jeg er 50 år og lurer på om jeg bør revurdere med tanke på sykehjem, det å bosette seg i ny kommune osv? I tillegg kjenner jeg ingen. Men jeg kjenner ingen her jeg bor nå heller. Vil det være vanskeligere å få kjøpt noe med god verdistigning på landet? Jeg bor i Arendal, og vet ikke helt hvilke steder som er fine litt utenfor heller. Anonymkode: 88234...840 Du er jo bare 50år og har statistisk sett mange gode år foran deg, så det er litt tidlig å bekymre seg for sykehjem, dessuten har de sånne tilbud på bygda også, altså 😉. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #16 Skrevet 31. mars 2024 Jeg er i femtiårene og går også i tanker om å flytte ut av byen. Dette er byen jeg er født og oppvokst i, og alltid har bodd i. Men nå kjenner jeg at støyen og tettheten begynner å ta på. Det er store utbygginger, og trafikken øker for hvert år som går. Jeg er glad i hjembyen min, men trivselen avtar og stresset øker. Jeg har ikke bil, og vil helst klare meg uten, så det er grenser for hvor langt jeg kan flytte. Men det er ikke så langt til landet heller, her jeg bor. Det må være grei kollektivtransport tilgjengelig. Jeg har funnet et sted som passer. Om jeg tar spranget får jeg se. Hva pensjonistlivet angår så tror jeg neppe det kan bli dårligere tilbud enn her hvis helsen svikter. Stadig flere innbyggere konkurrerer om et stadig dårligere tilbud i en by i økonomisk krise. Jeg vet at flere av kommunene rundt har mye mer å tilby sine innbyggere. Anonymkode: f8f92...fd6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #17 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet at flere av kommunene rundt har mye mer å tilby sine innbyggere Bor du også i Arendal? Jeg tenker på om det er lurt å velge en rik kommune, og ikke de fattigste. Bykle feks. Anonymkode: 88234...840
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #18 Skrevet 31. mars 2024 Grüner skrev (2 timer siden): Du er jo bare 50år og har statistisk sett mange gode år foran deg, så det er litt tidlig å bekymre seg for sykehjem, dessuten har de sånne tilbud på bygda også, altså 😉. Joda, men det er veldig ulikt hva slags tilbud man får i en fattig kommune og en rik. Lurt å være litt i forkant og dra et sted med mange ressurser. Anonymkode: 88234...840
fru Alving Skrevet 31. mars 2024 #19 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i femtiårene og går også i tanker om å flytte ut av byen. Dette er byen jeg er født og oppvokst i, og alltid har bodd i. Men nå kjenner jeg at støyen og tettheten begynner å ta på. Det er store utbygginger, og trafikken øker for hvert år som går. Jeg er glad i hjembyen min, men trivselen avtar og stresset øker. Jeg har ikke bil, og vil helst klare meg uten, så det er grenser for hvor langt jeg kan flytte. Men det er ikke så langt til landet heller, her jeg bor. Det må være grei kollektivtransport tilgjengelig. Jeg har funnet et sted som passer. Om jeg tar spranget får jeg se. Hva pensjonistlivet angår så tror jeg neppe det kan bli dårligere tilbud enn her hvis helsen svikter. Stadig flere innbyggere konkurrerer om et stadig dårligere tilbud i en by i økonomisk krise. Jeg vet at flere av kommunene rundt har mye mer å tilby sine innbyggere. Anonymkode: f8f92...fd6 Hvor er dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå