Gå til innhold

Sykt trøtt/slapp etter frokost(høy fett).

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har begynt og gå på en slags lavkarbo ish diett, med fokus på mye fet. Uansett. Frokosten min er rundt 1000 kalorier og nesten 50 gram fett, men blir så sykt trøtt etter det. Er det kalorimengden som gjør det? Er nærmest null karbs, så kan ikke være det. Er godt trent mann :) 

Anonymkode: 3ee2d...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1000 kcal i et måltid, basert på mye fett? Da hadde jeg garantert trengt både en høneblund og et toalett i umiddelbar nærhet. 

Anonymkode: 63327...35b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

1000 kcal i et måltid, basert på mye fett? Da hadde jeg garantert trengt både en høneblund og et toalett i umiddelbar nærhet. 

200g karbonaddeig, 4 egg og noe ost. Nå er du vel sikkert en dame på 60kg og da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men kommer trøttheten min fra at det er så mye kaloier? Mulig jeg burde heller ta en lettere frokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

200g karbonaddeig, 4 egg og noe ost. Nå er du vel sikkert en dame på 60kg og da :) 

Nå er ikke jeg personen du siterer, men jeg er en kvinne på 55kg og har levd ketogent i mange år. En frokost som du beskriver er ikke uhørt hos meg heller og jeg merker ikke at jeg blir trøtt/slapp etter måltidet. Men nå er jeg såkalt «fat adapted» i og med at jeg har holdt på med dette så lenge, som vil si at kroppen primært bruker fett i stedet for karbohydrater som drivstoff. Har du akkurat begynt med lavkarbo, så er du nok ikke det enda og det kan bare være at det er mangelen på karbohydrater som får deg til å føle sånn nå i begynnelsen 😊 

Anonymkode: d503c...b4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så absolutt ikke en dame på 60 kg, jeg jobber faktisk med å gå ned i vekt med periodisk faste. Men jeg ser for meg at den frokosten du har spist, ville gitt samme metthetsfølelse som jeg får etter middag på julaften, pga mye fett og proteiner, jeg blir ganske trøtt, men ville nok slitt mest med magen etter et måltid som du beskriver 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå er ikke jeg personen du siterer, men jeg er en kvinne på 55kg og har levd ketogent i mange år. En frokost som du beskriver er ikke uhørt hos meg heller og jeg merker ikke at jeg blir trøtt/slapp etter måltidet. Men nå er jeg såkalt «fat adapted» i og med at jeg har holdt på med dette så lenge, som vil si at kroppen primært bruker fett i stedet for karbohydrater som drivstoff. Har du akkurat begynt med lavkarbo, så er du nok ikke det enda og det kan bare være at det er mangelen på karbohydrater som får deg til å føle sånn nå i begynnelsen 😊 

Anonymkode: d503c...b4d

Takk for svar! Nja, jeg driver ikke med fullt lavkarbo, mer Carnivore om du har hørt om det? Fokus på mye fett og proteiner, og reduserer karbsa betraktelig. Men mulig jeg blir slutt ut av et så kalorrikt måltid på frokosten? Og kroppen trenger tid og fordøye det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så absolutt ikke en dame på 60 kg, jeg jobber faktisk med å gå ned i vekt med periodisk faste. Men jeg ser for meg at den frokosten du har spist, ville gitt samme metthetsfølelse som jeg får etter middag på julaften, pga mye fett og proteiner, jeg blir ganske trøtt, men ville nok slitt mest med magen etter et måltid som du beskriver 😅

Du har nok rett :) Har alltid vært trodd om jeg spiste mye karbs, og i den frokosten er det nærmest 0 karbs, men er jo allikvell 1000 kalorier, så kan være noe i det. Mulig jeg skal prøve på noe lettere. Hvordan er din frokost? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har nok rett :) Har alltid vært trodd om jeg spiste mye karbs, og i den frokosten er det nærmest 0 karbs, men er jo allikvell 1000 kalorier, så kan være noe i det. Mulig jeg skal prøve på noe lettere. Hvordan er din frokost? 

Jeg driver jo med periodisk faste og spiser maks to måltider, har ingen restriksjoner rundt karbohydrater 😊 Mitt første måltid kan gjerne bestå av skyr eller cottage cheese, med naturell yoghurt, gjerne toppet med havregryn og bær, eventuelt så blir mitt første måltid middag og da er det jo ofte en form for kjøtt med poteter eller risnudler, med grønnsaker til. Forsøker å unngå raske karbohydrater, så jeg ikke får for rask blodsukkerstigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...