Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer omtrent hver natt nå. Jeg legger meg rundt 22, liker å legge meg litt tidlig. Våkner alltid i 3-4 tiden, og da sliter jeg med å sove igjen. Er trøtt, men får ikke sove. Dette startet med søvnløshet. Så nå har det vært litt opp ned en stund, men nå har det vært ganske stabilt i det siste.  

Begynner gjerne å gruble, tenker mye på ting jeg har å gjøre på jobb, eller bekymrer meg for andre ting. 

Noen få netter sover jeg enda mindre, hvis det er mye stress i livet.

Noen som sliter med det samme som har noen tips? Og hvorfor våkner jeg til samme tid midt på natta, 3-4 tiden?

Anonymkode: 14b4d...070

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja,men nå stilte vi klokka.  Føler meg mer normal nå.

Anonymkode: 4895b...0c7

Gjest Blåmonster
Skrevet

Ja I med mye hard trening ja ( dette er stress for kroppen som alt annet. 

du har sikker mentalt stress? Ting som henger over deg?

du må finne en måte å få ned underliggende stress på, så sover du bedre-  så tåler kroppen din litt stress igjen.

Skrevet

Kanskje du burde prøve meditasjon? Det hjalp meg å roe ned

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt typisk å våkne tidlig når man har mye å gruble på. Det er stress, at man ikke har det så bra på en eller annen måte, som gjør at man får avbrutt søvn. Ta deg selv litt på alvor, ta dette tegnet på alvor, spør deg selv hva du kan gjøre for at du skal ha det bedre.

Anonymkode: 60022...d82

AnonymBruker
Skrevet

Dere har nok rett at det kan være stress. Hadde litt stress nylig, slet litt med søvnen og mye jeg grublet på. Trodde stresset var over, men som @Blåmonster sier, underliggende stress er det nok som jeg ikke har fått bort. Problemet er at jeg ikke vet hvordan få det bort :/) 

Ts

Anonymkode: 14b4d...070

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner ofte mellom 3 og 4 om jeg er stresset i  forbindelse med  jobb. Da våkner jeg ofte med at jeg har glemt noe jeg skulle gjort,  drømt om jobb e.l. Hvis jeg da blir liggende å tenke på jobben, så kan jeg like gjerne stå opp. 

Men i det siste halve året så har jeg benyttet meg av en teknikk der jeg fokuserer på hva jeg er takknemlig for i livet, når jeg våkner slik. Da blir jeg tvunget til å tenke på andre ting enn jobb, og på positive ting. Da sovner jeg faktisk ganske kjapt igjen, og får mer av den nødvendige søvnen som kroppen trenger.  

Anonymkode: bfc63...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalder? Den begynner ofte i 35 års alderen. 

Anonymkode: e316c...695

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Overgangsalder? Den begynner ofte i 35 års alderen. 

Anonymkode: e316c...695

Det er nok ikke så vanlig at den begynner så tidlig, men fra 40 er det ikke usannsynlig at det kan begynne å tulle litt. Og søvn er et problem for mange. Men stress er ofte like utfordrende for mange i den alderen. 

Anonymkode: bfc63...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...