Gå til innhold

Svigers som ikke kan sitte barnevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nå kjørt 9 timer for å være på min manns hjemsted i påsken. Vi bor hos svigers, men min mann har mye venner og familie rundt om her. Barna er 4 og 7 og sover godt gjennom natten. Vi har flere ganger spurt om vi kan dra ut, etter at barna er lagt, og møte andre om kvelden og at de passer barna med babycallen, men nei. Jeg blir helt matt. Føler de tvinger oss til å sitte og trykke med de hver kveld. Vi kunne kommet raskt tilbake om det skulle være noe, men kan ikke huske sist ungene våknet om natten. 

Er jeg helt urimelig som blir oppgitt over dette? Føler ikke vi ber de om mye. 

Anonymkode: 99bf8...034

• Liker 3
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest tråden om hun som var lei av at svigers kom på besøk, brukte leiligheten som "gratis hotell" og de dro ut å festet med venner istedenfor å være med familien. DE var irritert de som eide leiligheten.

Anonymkode: 638c3...f8c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre møter andre på dagtid, sammen med barna. Sånn er det for de fleste, og det er ikke noe stusselig liv.

Problemet ser ut til å være at du musliker å tilbringe tid med svigers. Det bør du jobbe med.

Anonymkode: 35edb...29a

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreldre møter andre på dagtid, sammen med barna. Sånn er det for de fleste, og det er ikke noe stusselig liv.

Problemet ser ut til å være at du musliker å tilbringe tid med svigers. Det bør du jobbe med.

Ja sånn er det for oss 360 dager i året. Hadde vært hyggelig om de hadde unnet oss et par dager utenfor døren i løpet av året. 

ts

• Liker 20
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor dere ikke kan møte din manns venner og øvrige familie på dagtid sammen med barna, dere bor jo såpass langt unna at det sikkert hadde vært kjekt for barna deres å møte f eks søskenbarna og barna til farens barndomsvenner?

Og ja, svigerforeldre dine høres jo litt urimelige ut som ikke vil ha ansvar for babycallen én eneste kveld, men hvor mye overlater dere barna til dem på dagtid allerede nå? Kan det hende at de føler seg mest som barnevakter? Ikke alle har like stor interesse av barnebarn dessverre 😔

Anonymkode: 31b51...c75

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du lest tråden om hun som var lei av at svigers kom på besøk, brukte leiligheten som "gratis hotell" og de dro ut å festet med venner istedenfor å være med familien. DE var irritert de som eide leiligheten.

Skjønner dem bedre. Voksne mennesker uten barn kan dra ut av huset sitt når som helst, de MÅ ikke gjøre det når de er på besøk. Vi har ALDRI barnevakt og kan aldri dra ut sammen. Da syntes jeg det er ganske trist at de ikke unner oss dette. 

ts

• Liker 12
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere leie hytte og invitere de til dere litt sent på kvelden?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer også på hvorfor dere ikke kan møte din manns venner og øvrige familie på dagtid sammen med barna, dere bor jo såpass langt unna at det sikkert hadde vært kjekt for barna deres å møte f eks søskenbarna og barna til farens barndomsvenner?

Og ja, svigerforeldre dine høres jo litt urimelige ut som ikke vil ha ansvar for babycallen én eneste kveld, men hvor mye overlater dere barna til dem på dagtid allerede nå? Kan det hende at de føler seg mest som barnevakter? Ikke alle har like stor interesse av barnebarn dessverre 😔

Anonymkode: 31b51...c75

Vi har fått møte noen litt, men selv da er svigers misfornøyd. «Åja, så dere vil ikke være med oss nei.» vi overlater ikke barna til svigers nei. De sitter virkelig aldri barnevakt. 

ts

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes faktisk svigers er urimelige, jeg. Det er klart din mann og du har lyst til å besøke venner dere sjeldent ser når dere først er i området. Vi voksne har behov for voksentid uten barna også, og èn kveld med barnefri burde svigers unne dere. Har du spurt hvorfor de ikke vil passe barna etter leggetid?

Anonymkode: 8d690...d06

De sier bare at de er ukomfortabel med det. Fatter ikke hvorfor, barna sover, de er trygge på dem, svigers er friske og raske, men tror bare de vil knuge på sønnen sin. 

ts

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det litt rart, ja.

Vi er i en helt annen situasjon, med både mine og hans foreldre i umiddelbar nærhet, så vi sees ofte. De har barna på overnatting her og der, og sitter også hos oss mens de sover en gang i blant.

I påsken er vi på fjellet med min familie, og i hyttegrenda samles vi ofte på dagtid og kveldene. Da sover barna, og de som er på hytta med barna tar det som en selvfølge at de ser til barna hvis det skulle være noe. 

For dere som bor langt unna kan det jo være annerledes, at de ønsker å ha litt tid med dere. Likevel synes jeg de kunne gitt dere en kveld hvis dere er der hele påsken.

Anonymkode: b8054...dca

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også svigers er urimelig. Familie stiller opp for hverandre. Man trenger faktisk barnefri noen ganger (jeg er selv mamma, så jeg vet hva jeg snakker om). 

Anonymkode: 63ec8...f6b

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg mener du / dere har all grunn til å være skuffet. Hva sier din mann?

Jeg bor også langt unna mine foreldre og når vi kom på besøk til de, så passet de barna om jeg ville treffe venninner. Avogtil har en behov for litt voksenliv. 

Anonymkode: 25ce6...142

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg mener du / dere har all grunn til å være skuffet. Hva sier din mann?

Jeg bor også langt unna mine foreldre og når vi kom på besøk til de, så passet de barna om jeg ville treffe venninner. Avogtil har en behov for litt voksenliv. 

Anonymkode: 25ce6...142

Han syntes det er håpløst, men ser nok ikke det jeg ser at det er et kontrollbehov fra svigers sin side. De elsker at de kan bestemme at han skal være med dem. 

ts

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han syntes det er håpløst, men ser nok ikke det jeg ser at det er et kontrollbehov fra svigers sin side. De elsker at de kan bestemme at han skal være med dem. 

ts

Når man besøker svigers er det ikke urimelig å være sammen med svigers.

Dere har 360 dager i året det dere er hjemme hos dere selv, kan skaffe barnevakt og gå ut. Hvorfor må dette skje akkurat når dete er hos svigers?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De sier bare at de er ukomfortabel med det. Fatter ikke hvorfor, barna sover, de er trygge på dem, svigers er friske og raske, men tror bare de vil knuge på sønnen sin. 

ts

Har dere spurt hva som gjør dem ukomfortabel? Du skriver at du ikke fatter hvorfor, men det kan jo tenkes at de har en grunn. 

Har ikke du familie? Siden du skriver at svigers er eneste mulighet for barnefri hele året, tenker jeg på. I så fall ville jeg hørt med øvrig familie av mannen neste gang dere er på besøk, om noen av dem kunne tenke seg å passe barna en kveld/natt. 

Anonymkode: 67c7e...eb9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man besøker svigers er det ikke urimelig å være sammen med svigers.

Dere har 360 dager i året det dere er hjemme hos dere selv, kan skaffe barnevakt og gå ut. Hvorfor må dette skje akkurat når dete er hos svigers?

Nei, vi har ikke mulighet til å skaffe barnevakt ellers. Det er kun disse dagene. Det er også når vi er her at vi er i nærheten av min manns andre familie og venner. Vi får ikke møtt de ellers. 

ts

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ts

Men da vet dere det, å planlegger en annerledes feiring neste påske 🫶

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere spurt hva som gjør dem ukomfortabel? Du skriver at du ikke fatter hvorfor, men det kan jo tenkes at de har en grunn. 

Har ikke du familie? Siden du skriver at svigers er eneste mulighet for barnefri hele året, tenker jeg på. I så fall ville jeg hørt med øvrig familie av mannen neste gang dere er på besøk, om noen av dem kunne tenke seg å passe barna en kveld/natt. 

Anonymkode: 67c7e...eb9

De sier de er ukomfortable hvis barna våkner. Det gjør de ikke og hvis de gjør det er vi jo rett i nærheten. 

Jeg har ikke familie som kan passe. Min mor er syk, og jeg har ingen far.

Ja frisker jo mer å bo hos min svoger, de hadde gladelig passet en babycall, men da hadde nok svigers steilet helt. 

ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei alkoholisert narssi Borderline svigermor med lakenskrekk.  Skjønte heldigvis selv at hun var uegnet.

Det å bli vekket Kl 06. På en søndag var jo klodens under gang. 

Anonymkode: 84f72...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...